Academisch ziekenhuis Maastricht

Post-its om aandacht voor strijd tegen Alzheimer Publicatiedatum: 16-02-2011 Bron: Health Foundation Limburg Auteur: Stafdienst Communicatie Datum: 16-02-2011

Met een ludieke publieksactie om 07:00 uur op 17 februari bij diverse Veolia bushaltes in Limburg gaat de campagne 'Limburg Helpt. Geef om Alzheimer' van start. Door het ophangen van grote post-its (de bekende gele blaadjes die vaak als geheugensteuntje worden gebruikt) worden de inwoners van Limburg letterlijk met de neus op de feiten gedrukt.

Teksten als 'Wist u dat 1 op de 5 mensen dement wordt?' moeten de noodzaak van meer onderzoek benadrukken. Vervolgacties in de komende maanden zullen de Limburgers oproepen om ook een steentje bij te dragen.

Limburg Helpt Het Alzheimeronderzoekfonds Limburg wil met de campagne 'Limburg Helpt. Geef om Alzheimer' tot en met mei van dit jaar minimaal EUR 250.000 ophalen ten behoeve van wetenschappelijk onderzoek in het Alzheimer Centrum Limburg (ACL). De acties bestaan onder meer een uit een kunstproject voor basisscholen, een voetbalwedstrijd gespeeld door Roda JC en Feyenoord, een fietstocht en een benefietdiner. De afsluiting zal plaatsvinden op 26 mei met een thema uitzending bij L1 televisie. Diverse prominente Limburgers waaronder Burgemeester van Maastricht Onno Hoes, oud-minister Maria van der Hoeven en zangeres Beppie Kraft dragen de campagne een warm hart toe.

Giro & SMS Voor de campagne is het speciale gironummer 2528 geopend. Ook kan men doneren door een sms met het woord 'ALZHEIMER' te sturen aan 4333. Vanaf donderdag is ook de speciale website www.geefomalzheimer.nl online. Hierop kunnen alle acties en het resultaat gevolgd worden. De opbrengsten van de campagne komen geheel ten goede aan onderzoek in het ACL. Het ACL vervult de rol van kennis- en servicecentrum met als missie de kwaliteit van leven van mensen met geheugenproblemen of dementie en het leven van hun naasten te verbeteren.

Zie www.alzheimercentrumlimburg.nl , www.hfl.nl , www.mumc.nl