Academisch ziekenhuis Maastricht
Post-its om aandacht voor strijd tegen Alzheimer
Publicatiedatum: 16-02-2011
Bron: Health Foundation Limburg
Auteur: Stafdienst Communicatie
Datum: 16-02-2011
Met een ludieke publieksactie om 07:00 uur op 17 februari bij diverse
Veolia bushaltes in Limburg gaat de campagne 'Limburg Helpt. Geef om
Alzheimer' van start. Door het ophangen van grote post-its (de bekende
gele blaadjes die vaak als geheugensteuntje worden gebruikt) worden de
inwoners van Limburg letterlijk met de neus op de feiten gedrukt.
Teksten als 'Wist u dat 1 op de 5 mensen dement wordt?' moeten de
noodzaak van meer onderzoek benadrukken. Vervolgacties in de komende
maanden zullen de Limburgers oproepen om ook een steentje bij te
dragen.
Limburg Helpt
Het Alzheimeronderzoekfonds Limburg wil met de campagne 'Limburg Helpt.
Geef om Alzheimer' tot en met mei van dit jaar minimaal EUR 250.000
ophalen ten behoeve van wetenschappelijk onderzoek in het Alzheimer
Centrum Limburg (ACL). De acties bestaan onder meer een uit een
kunstproject voor basisscholen, een voetbalwedstrijd gespeeld door Roda
JC en Feyenoord, een fietstocht en een benefietdiner. De afsluiting zal
plaatsvinden op 26 mei met een thema uitzending bij L1 televisie.
Diverse prominente Limburgers waaronder Burgemeester van Maastricht
Onno Hoes, oud-minister Maria van der Hoeven en zangeres Beppie Kraft
dragen de campagne een warm hart toe.
Giro & SMS
Voor de campagne is het speciale gironummer 2528 geopend. Ook kan men
doneren door een sms met het woord 'ALZHEIMER' te sturen aan 4333.
Vanaf donderdag is ook de speciale website www.geefomalzheimer.nl
online. Hierop kunnen alle acties en het resultaat gevolgd worden. De
opbrengsten van de campagne komen geheel ten goede aan onderzoek in het
ACL. Het ACL vervult de rol van kennis- en servicecentrum met als
missie de kwaliteit van leven van mensen met geheugenproblemen of
dementie en het leven van hun naasten te verbeteren.
Zie www.alzheimercentrumlimburg.nl , www.hfl.nl , www.mumc.nl