Jamai Loman, Mariska van Kolck, Edwin Rutten ambassadeurs BCA
17/02/2011 10:19
Bedrijfs Cultureel Abonnement
Persbericht
Amsterdam, 17 februari 2011
Jamai Loman, Mariska van Kolck, Edwin Rutten ambassadeurs Bedrijfs Cultureel Abonnement
Jamai Loman, Mariska van Kolck en Edwin Rutten hebben zich als ambassadeur verbonden aan Bedrijfs Cultureel Abonnement (BCA). De drie artiesten willen zich op een positieve manier inzetten voor de culturele sector, die momenteel te kampen heeft met bezuinigingen. BCA biedt op eenvoudige wijze bedrijven en instellingen tegen zeer lage kosten een cultuureelabonnement aan. De meer dan 300 aangesloten organisaties kunnen zo hun medewerkers 750 flinke kortingen per jaar aanbieden voor musicals, concerten, festivals, cabaret, film, dans, musea en nog veel meer. Maar bijvoorbeeld ook kortingen op restaurants en hotels. Een soort CJP-pas voor bedrijven. Mariska van Kolck: "We spelen het liefst voor volle zalen. Maar dat wordt tegenwoordig een steeds grotere uitdaging. BCA is een prachtige schakel tussen de culturele sector en bedrijven. Als bedrijf houd je met BCA kunst en cultuur betaalbaar en bied je medewerkers een mooi cadeau."
Directeur BCA Babs Schipper: "We zijn heel blij met de verbintenissen van Edwin, Mariska en Jamai. Ze laten hun stem klinken voor BCA en geven zo meer bekendheid aan onze stichting. We bestaan al bijna 8 jaar, maar we horen op dit moment meer dan ooit de gedwongen roep van de culturele sector om het bedrijfsleven te betrekken bij hun activiteiten. BCA is daar bij uitstek de partij voor." Edwin, Mariska en Jamai twijfelden geen moment toen BCA ze vroeg. Ze willen iets doen om de culturele sector door deze moeilijke periode van bezuinigingen heen te slepen.
BCA werft nieuw publiek
Het BCA abonnement biedt voordeel aan drie groepen: bedrijven, hun medewerkers, maar ook culturele partijen. De laatste groep kan via BCA snel en doeltreffend hun aanbod communiceren. Alle aanbiedingen zijn alleen toegankelijk voor BCA abonnees op een afgeschermde website via een inlogcode. Door exclusief voordeel te bieden, wordt contact gemaakt met potentiële bezoekers én een nieuwe groep mensen die de producent normaal gesproken niet zo makkelijk kan bereiken. Recent onderzoek (Ruigrok Netpanel oktober 2010) heeft namelijk uitgewezen dat drievijfde van de ondervraagde abonnees door BCA naar een voorstelling gaat of deelneemt aan een culturele activiteit die men anders nooit zou bezoeken of waar men anders niet aan deel zou nemen. Jamai Loman: "Toch fantastisch als er via BCA iemand voor het eerst naar theater gaat?" Uit datzelfde onderzoek is ook gebleken dat tweederde van de abonnees door BCA vaker naar een voorstelling gaat, en bijna alle ondervraagde abonnees gaven aan dat ze wel eens op het laatste moment door een BCA aanbieding besluiten een voorstelling te bezoeken of aan een activiteit besluiten deel te nemen.
http://www.mijnbca.nl
Noot voor de redactie:
Noot voor de redactie/