Obvion publiceert consumentbeoordelingen over tussenpersonen online
Kwaliteitsbeoordeling van checkuwhypotheekadviseur.nl geeft consumenten extra informatie over passende advisering Heerlen, 16 februari 2011 - Obvion hypotheken maakt consumentbeoordelingen over tussenpersonen inzichtelijk op haar website
Checkuwhypotheekadviseur.nl is een initiatief van Independer.nl. Op deze neutrale site vertalen zij de gefundeerde ervaringen van consumenten naar een kwaliteitsscore. "Op deze manier kan een tussenpersoon zijn toegevoegde waarde voor de consument aantonen.", aldus Dijkstra.
Kwaliteit van hypotheekadvies door de ogen van de consument "Het is voor consumenten lastig om inzicht te krijgen in de kwaliteit van een onafhankelijke hypotheekadviseur", zegt Dijkstra. "Bestaande keurmerken zijn veelal onbekend. Er is dus weinig hulp voor consumenten. Daarom vinden wij het belangrijk om de Kwaliteitscheck te ondersteunen."
Klant centraal betekent ook klant aan het woord
"Het is gemeengoed aan het worden dat consumenten zich oriënteren aan de hand van ervaringen van andere consumenten. Als er veel gedeelde ervaringen zijn, geeft dit de klant houvast om een goede keuze te maken", legt Dijkstra uit. Obvion staat voor financieel onbezorgd wonen en stelt daarbij de klant centraal. Onbezorgd wonen begint bij een passend en betrouwbaar hypotheekadvies. Obvion werkt samen met een beperkt aantal tussenpersonen, die het net als Obvion belangrijk vinden een verantwoorde hypotheek te verstrekken. "Deze visie wint aan kracht als de consument dit ook zo beleeft en deelt met anderen." Uit onderzoek van TNS Nipo dat in juli vorig jaar werd gepubliceerd blijkt dat consumenten gemiddeld met twee hypotheekadviseurs spreken. De waardering die zij aan onafhankelijke adviseurs geven is gemiddeld duidelijk hoger dan aan bankadviseurs.
()
Noot voor redacties
NOOT VOOR DE REDACTIE EN