Persbericht gemeente Amersfoort - woensdag 16 februari 2011
Amersfoorter bezoekt gemeente steeds vaker digitaal
Je kunt op verschillende manieren contact zoeken met de gemeente: aan de balie, per post of via e-mail, telefonisch of digitaal. Uit de Stadspeiling van 2010 blijkt dat het bezoek aan de balie afneemt en het contact via de gemeentelijke website toeneemt. Een ontwikkeling die aansluit bij de ambitie van de gemeente om meer gemeentelijke producten en diensten digitaal aan te bieden.
De meeste Amersfoorters bezoeken de gemeente nog aan de balie bij Burgerzaken of de Informatiewinkel. Toch is het baliebezoek de afgelopen twee jaar afgenomen. Het bezoek aan de gemeentelijke website is gestegen. Ruim de helft van de Amersfoorters (55%) geeft aan deze wel eens te bezoeken.
Afspraak via de website
Een groot deel van de Amersfoorters (43%) heeft wel eens iets geregeld via
14 033
Sinds 2009 is het mogelijk de gemeente gemakkelijk telefonisch te bereiken via één, centraal telefoonnummer 14 033. Uit de stadspeiling blijkt dat inmiddels 20% van de Amersfoorters bekend is met dit nummer.
Toekomst
De komende jaren kunnen steeds meer gemeentelijke producten en diensten geregeld worden via de gemeentelijke website. Daarnaast blijft het altijd mogelijk de gemeente te bezoeken aan de balie. Omdat het wettelijke verplicht is, denk aan aanvraag en afgifte paspoorten, identiteitskaarten etc., of omdat men daar zelf voor kiest.
"De uitkomsten van de stadspeiling bevestigen dat we met onze aanpak op de goede weg zijn: we spelen in op nieuwe ontwikkelingen op zoek naar kansen om de bereikbaarheid en beschikbaarheid van onze dienstverlening nog beter af te stemmen op de wensen van onze inwoners," aldus Sebastiaan van 't Erve (wethouder Dienstverlening).
Noot voor redacties
Noot voor de redactie,
Gemeente Amersfoort