Nieuws
15 februari 2011
Doorstart IMpact Retail niet gelukt
Afgelopen week is duidelijk geworden dat de gesprekken over een
doorstart voor een grote groep medewerkers van IMpact Retail (It's,
Prijstopper, Modern.nl) helaas op niets zijn uitgelopen. Dit betekent
voor de medewerkers van IMpact Retail die korter dan 5 jaar in dienst
waren hun baan ophoudt per 28 februari 2011. Voor medewerkers langer
dan 5 jaar in dienst, is de einddatum 11 maart 2011.
Vanaf het moment dat er surseance van betaling is aangevraagd, is er de
hoop geweest dat er sprake zou zijn van een doorstart. Een doorstart
waarbij een groot deel van de medewerkers bij de nieuwe eigenaar in
dienst zou kunnen treden. Ofschoon er nog niets te zeggen viel over
deze doorstart, zou het wel behoud van baan voor medewerkers betekenen.
Dit is nu van de baan.
Wellicht dat er voor medewerkers van een enkel filiaal wel nog een
mogelijkheid bestaat, maar duidelijk is op dit moment nog niets.
Voor de meeste medewerkers betekent het dat ze van 1 maart ( of 12
maart) werkloos zijn. Dit vraagt een aantal zaken van de medewerkers.
In het kort wil CNV Dienstenbond u op een aantal zaken wijzen.
Inschrijving en aanvragen WW
U zult zich moeten inschrijven bij het UWV Werkbedrijf als
werkzoekende, dit kan via internet, zorg dat u uw DigiD en
salarisinformatie bij de hand heeft.
Ook zult u een WW-uitkering aan moeten vragen. Hier is enige haast bij.
U moet uw aanvraag namelijk hebben ingediend, voor uw eerste dag van
werkloosheid. Het aanvragen van de WW-uitkering kan ook via internet.
Nadat UWV de aanvraag heeft ontvangen, wordt u uitgenodigd voor een
gesprek. Het kan ook zijn dat er telefonisch contact met u wordt
opgenomen om de aanvraag met u door te nemen. Als alle stappen op tijd
gezet zijn en u recht heeft op een WW-uitkering, dan ontvangt u
uiterlijk 4 weken na de eerste werkloosheidsdag de eerste betaling.
Voorlichtingsbijeenkomsten
Deze informatie en nog veel meer zal aan de orde komen tijdens de
bijeenkomsten die worden gepland op verzoek van IMpact Retail door UWV
Werkbedrijf voor de medewerkers. Hier zal ook aandacht zijn voor
rechten en plichten, passende arbeid, hoe vaak moet je solliciteren en
alle andere afspraken die moeten worden gemaakt.
IMpact Retail heeft afspraken gemaakt met UWV Werkbedrijf dat zij
voorlichtings-bijeenkomsten organiseren voor de medewerkers. De data
worden via de site aan de medewerkers doorgegeven. Deze bijeenkomsten
zijn vooral bedoeld om informatie te geven over welke stappen u moet
zetten.
Voor meer informatie kunt u zich het beste wenden tot het UWV
Werkbedrijf in uw regio, of de voorlichtingsbijeenkomsten afwachten.
Deze worden ingepland van af komende week.
Mocht u vragen hebben naar aanleiding van deze nieuwsbrief dan kunt u
contact opnemen met uw bestuurder, Kitty Huntjens. Zij is bereikbaar
via telefoonnummer 040-2116674 of via e-mail
k.huntjens@remove-this.cnvdibo.nl.
Dienstenbond CNV