Sandd sponsor KNBLO Wandelsportorganisatie Nederland

16/02/2011 10:30

Sandd BV

Postbedrijf Sandd zal zich in 2011 als sponsor aan KNBLO Wandelsportorganisatie Nederland (KNBLO-NL)verbinden. Beide partijen zijn een samenwerking voor in eerste instantie één jaar overeengekomen.

Sandd, het op één na grootste postbedrijf van Nederland ziet veel raakvlakken tussen de wandelsport en het werken voor Sandd. Dit blijkt ook uit het grote aantal bezorgers dat de wandelsport actief beoefent. De trouwe doelgroep in combinatie met het bewegen in de buitenlucht laat zien dat deze doelgroep uitstekend past binnen de mogelijkheden om wandelen en werken te combineren. Het vertrouwde gezicht in de buurt en het actief bewegen in de buitenlucht zijn de kenmerken welke Sandd verbindt aan het werk als postbezorger. Door een samenwerking met dé wandelsportorganisatie van Nederland aan te gaan, hoopt Sandd actieve buitenbewegers te vinden die hun hobby graag willen combineren met een belangrijke functie, waarin actief bewegen met veel vrijheid de boventoon voert. Om dit te benadrukken wil Sandd voor haar bezorgers meer doelgroepgericht te werk gaan door voor de actieve bewegers een gratis lidmaatschap bij KNBLO-NL aan te bieden in het medewerkers spaarprogramma.

KNBLO-NL is zeer verheugd Sandd als sponsor te kunnen presenteren. "De toetreding van Sandd onderstreept nogmaals de aantrekkelijkheid van de georganiseerde wandelsport als sponsorinstrument", aldus Arno van Gemert, verantwoordelijk voor sponsoring binnen KNBLO-NL.

Door de sponsoring van Sandd kan KNBLO-NL verder investeren in het Landelijk Wandelprogramma. Het Landelijk Wandelprogramma is één van de drie programma's van KNBLO-NL. Het vormt met 1.000 wandelevenementen de core business van de groeiende wandelsportorganisatie. De Vierdaagse Nijmegen, de Airborne Wandeltocht, Egmond Wandelmarathon en de Dam-tot-Dam Wandeltocht maken net als bijna 1.000 andere evenementen deel uit van het Landelijk Wandelprogramma. Jaarlijks kennen de evenementen uit het Landelijk Wandelprogramma ruim 600.000 deelnemers.

Van Gemert: "Een aantal dat elk jaar blijft groeien. Daar zijn wij als KNBLO-NL trots op. Het zijn namelijk onze lidorganisaties en vrijwilligers die deze wandelsportinfrastructuur van meer dan 100.000 kilometer mogelijk maken. Dankzij deze vrijwilligers kunnen wekelijks duizenden mensen in de natuur aan hun gezondheid werken, mensen ontmoeten en echte sportprestaties leveren."

KNBLO-NL wil nog meer mensen in beweging brengen en tegelijkertijd via de lidorganisaties de wandelinfrastructuur versterken. Om die ambities te realiseren is KNBLO-NL vorig jaar gestart met een sponsormodel rondom het Landelijk Wandelprogramma. Hi-Tec, Falcon en I? Events zijn al voor langere tijd aan het Landelijk Wandelprogramma van KNBLO-NL verbonden. Naast de toetreding van Sandd hebben inmiddels Perskindol en Stayokay hun aflopende overeenkomst met een jaar verlengd. Het Landelijk Wandelprogramma kent inmiddels onder andere een eigen jaargids, website (www.landelijkwandelprogramma.nl), nieuwsbrief, ledenpas en beursstand. Tijdens de Fiets en Wandelbeurs in de RAI op 26 en 27 februari zal KNBLO-NL samen met Sandd, Hi-Tec, Falcon en haar lidorganisatie Le Champion, de Airborne Wandeltocht aanwezig zijn.

Sandd

Sandd is het op één na grootste postbedrijf van Nederland. Met vaste bezorgdagen, aantrekkelijke tarieven en een betrouwbare goede kwalitatieve dienstverlening bezorgt Sandd sinds 2001 geadresseerd drukwerk voor een uiteenlopende klantenkring van postorderaars tot banken, verzekeraars, tijdschriften en direct mails tot loterijen en charitatieve instellingen. De doelstelling van Sandd is een marktaandeel van 20-25%.

KNBLO Wandelsportorganisatie Nederland (KNBLO-NL)

KNBLO-NL is een groeiende wandelsportorganisatie met 39.000 leden en 600 aangesloten lidorganisaties. Andere programma's van KNBLO-NL zijn Avond4daagse en Via Vierdaagse. Onder auspiciën van KNBLO-NL worden jaarlijks ruim 300 avondvierdaagsen georganiseerd. KNBLO-NL zet deze avondvierdaagsen in de markt via het merk Avond4daagse. In totaal zijn jaarlijks ongeveer 1 miljoen mensen betrokken bij deze 'oer-Hollandse' traditie waaronder ruim 300.000 kinderen, ouders en grootouders. Hansaplast, Aviko en Zilveren Kruis Achmea zijn sponsor van Avond4daagse.

Via Vierdaagse is een training- en begeleidingsprogramma voor debutanten aan de Vierdaagse Nijmegen. In samenwerking met Stichting DE 4DAAGSE worden jaarlijks 1500 debutanten voorbereid op het succesvol voltooien van de Vierdaagse.


- EINDE BERICHT -

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.sandd.nl