Heembouw


Keurmerk Klantgericht Bouwen voor Heembouw

LAST_UPDATED3 16 februari 2011

Op woensdag 8 februari j.l. heeft Heembouw het Keurmerk Klantgericht Bouwen ontvangen. Al sinds de introductie van het keurmerk in 2003 voert Heembouw dit keurmerk onafgebroken en is hiermee in het selecte gezelschap van 69 andere bouwondernemingen die dit mogen. Deze bouwers leveren hun nieuwbouwhuizen beter af en bieden hun klanten een betere dienstverlening dan de doorsnee Nederlandse bouwonderneming.

keurmerk klantgericht bouwen

Concreet betekent dit:

* Minder opleverpunten: klantgerichte bouwers gemiddeld 10,7; de gemiddelde Nederlandse bouwer: 14,9.

* Tevreden over dienstverlening: klantgerichte bouwers gemiddeld 7,2; de gemiddelde Nederlandse bouwer: 6,5.

Het Keurmerk Klantgericht Bouwen werd in 2003 geĂŻntroduceerd. Aanleiding hiervoor waren de terugkerende klachten van kopers over de geconstateerde gebreken bij de oplevering van hun nieuwbouwwoningen. Het doel: verbeteren van de klantgerichtheid, opleveringskwaliteit en kwaliteit van de totale bouwbranche. Het keurmerk wordt verstrekt door de Stichting Klantgericht Bouwen, een gezamenlijk initiatief van Vereniging Eigen Huis en Bouwend Nederland.

Het Keurmerk Klantgericht Bouwen wordt toegekend aan bedrijven die projectmatig nieuwbouwwoningen (laten) bouwen en die beter presteren dan het marktgemiddelde. Het contact met kopers en de kwaliteit van de opgeleverde nieuwbouwwoningen wordt continu gemeten en vergeleken met andere bouwondernemingen in Nederland. Vanaf de koopovereenkomst tot en met de oplevering geven kopers een rapportcijfer over hun ervaringen met het bouwbedrijf. Daarnaast controleren bouwkundigen van de Vereniging Eigen Huis de kwaliteit van de opgeleverde woning. Om het keurmerk te mogen voeren moeten bedrijven ieder jaar opnieuw op alle criteria beter presteren dan het gemiddelde in de markt.