Heembouw
Keurmerk Klantgericht Bouwen voor Heembouw
LAST_UPDATED3 16 februari 2011
Op woensdag 8 februari j.l. heeft Heembouw het Keurmerk Klantgericht
Bouwen ontvangen. Al sinds de introductie van het keurmerk in 2003
voert Heembouw dit keurmerk onafgebroken en is hiermee in het selecte
gezelschap van 69 andere bouwondernemingen die dit mogen. Deze bouwers
leveren hun nieuwbouwhuizen beter af en bieden hun klanten een betere
dienstverlening dan de doorsnee Nederlandse bouwonderneming.
keurmerk klantgericht bouwen
Concreet betekent dit:
* Minder opleverpunten: klantgerichte bouwers gemiddeld 10,7; de
gemiddelde Nederlandse bouwer: 14,9.
* Tevreden over dienstverlening: klantgerichte bouwers gemiddeld 7,2;
de gemiddelde Nederlandse bouwer: 6,5.
Het Keurmerk Klantgericht Bouwen werd in 2003 geĂŻntroduceerd.
Aanleiding hiervoor waren de terugkerende klachten van kopers over de
geconstateerde gebreken bij de oplevering van hun nieuwbouwwoningen.
Het doel: verbeteren van de klantgerichtheid, opleveringskwaliteit en
kwaliteit van de totale bouwbranche. Het keurmerk wordt verstrekt door
de Stichting Klantgericht Bouwen, een gezamenlijk initiatief van
Vereniging Eigen Huis en Bouwend Nederland.
Het Keurmerk Klantgericht Bouwen wordt toegekend aan bedrijven die
projectmatig nieuwbouwwoningen (laten) bouwen en die beter presteren
dan het marktgemiddelde. Het contact met kopers en de kwaliteit van de
opgeleverde nieuwbouwwoningen wordt continu gemeten en vergeleken met
andere bouwondernemingen in Nederland. Vanaf de koopovereenkomst tot en
met de oplevering geven kopers een rapportcijfer over hun ervaringen
met het bouwbedrijf. Daarnaast controleren bouwkundigen van de
Vereniging Eigen Huis de kwaliteit van de opgeleverde woning. Om het
keurmerk te mogen voeren moeten bedrijven ieder jaar opnieuw op alle
criteria beter presteren dan het gemiddelde in de markt.