Scheiding privé en zakelijke communicatie op sociaal platform Whoopaa
Startup ontvangt investering van half miljoen dollar
Den Bosch, 20110215 -- Een baas die via internet kan zien wat je in het weekend uitspookt is het laatste wat je wilt. Steeds meer internetgebruikers hebben daarom behoefte om hun sociale netwerken efficiënter te beheren waarbij ze makkelijk kunnen bepalen of iets nu privé of zakelijk is. Drie jonge Nederlandse ondernemers hebben de oplossing gevonden in Whoopaa, een gratis online platform waarbij je vanuit een dashboard al je sociale netwerken kunt beheren, en privé en zakelijke communicatie kunt scheiden. Whoopaa wordt vandaag in Amsterdam gelanceerd.
Voor de ontwikkeling van Whoopaa ontvingen de drie initiatiefnemers een investeringsbedrag van ruim een half miljoen dollar. Inmiddels staat het platform klaar om de wereld te veroveren. Mede-initiatiefnemer Whoopaa, Bas Prass: "Whoopaa sluit precies aan op de verschillende verhoudingen die mensen met elkaar hebben. In het echte leven proberen we privé en zakelijk vaak gescheiden te houden. Dat willen wij ook online realiseren. Iemand op Twitter zakelijk volgen en dan lezen dat hij zijn kat kwijt is, kan irriteren."
Scheiding in berichtgeving
Hoewel nog steeds de meerderheid van internetgebruikers Social Media overwegend privé inzet, vindt er op internationaal niveau een verschuiving plaats richting zakelijk gebruik. Bas Prass: "Je ziet dat steeds meer bedrijven Social Media toepassen als zakelijk communicatiemiddel. Een scheiding in de berichtgeving is daarom belangrijk. Whoopaa biedt internetgebruikers de mogelijkheid om hun sociale netwerken te integreren in één account waarbij je met een knop kunt schakelen tussen privé en zakelijk gebruik."
Ambities
De initiatiefnemers van Whoopaa zijn ambitieus en zijn al volop bezig met het ontwikkelen van nieuwe Whoopaa-diensten: "We willen een matchsysteem ontwikkelen: zakelijk voor uitwisseling van kennis en informatie en privé voor online dating. Een partner zoeken via internet is populair. Door dit binnen Whoopaa te doen, bieden wij gebruikers meer privacy." Volgens initiatiefnemer Sezan Keers is daar grote behoefte aan. De drie ondernemers verwachten dat er voor het einde van dit jaar 100.000 Whoopaa-gebruikers zijn.
Over Whoopaa:
Whoopaa is het eerste wereldwijde platform waar internetgebruikers hun sociale netwerken kunnen beheren en een scheiding kunnen maken tussen privé en zakelijke communicatie. Whoopaa is een combinatie van `Whoop', wat in het Engels staat voor `vreugdekreet', `aa' staat voor `All activities'. Whoopaa is gevestigd in Den Bosch en opgericht door Bas Prass (21), Sezan Keers (22) en Rens Netten (21). www.whoopaa.com