Ingezonden persbericht
---
- PERSBERICHT-
TMF CAMPAGNE DOOF WORDEN DOE JE ZO! GROOT SUCCES
Ruim 75.000 jongeren testen hun risico's op gehoorschade
Amsterdam, 15 februari 2011
TMF heeft in samenwerking met de Nationale Hoorstichting in 2010 geprobeerd jongeren (meer) bewust maken van de risico's op gehoorschade. Voor de campagne Doof worden doe je zo! was een spraakmakende commercial ontwikkeld en gedurende het hele jaar hebben alle TMF programma's veel aandacht besteed aan het thema.
Via de speciale website tmf.nl/doofwordendoejezo konden jongeren daadwerkelijk testen hoeveel risico zij lopen om met hun huidige gedrag nu of in de toekomst gehoorschade te ondervinden.
Nu we aan het eind van de campagneperiode zijn gekomen, kunnen we stellen dat de campagne een groot succes is. Ruim 100.000 jongeren zijn door de campagne bewust bezig geweest met de thematiek.
De speciaal ontwikkelde website tmf.nl/doofwordendoejezo werd in het afgelopen jaar meer dan 175.000 keer bezocht door meer dan 100.000 jongeren. De test die jongeren op de site konden doen, welke jongeren inzicht gaf in de risico's die zij lopen als ze niets doen om hun gehoor te beschermen, werd maar liefst door ruim 75.000 bezoekers gedaan.
Daarnaast stegen de verkopen van Noizezz gehoorbescherming (te koop bij de Schoonenberg winkels) in een speciale TMF verpakking met maar liefst 37% tijdens de campagne periode.
"Ik ben er trots op dat we dit resultaat hebben weten te bereiken en de juiste toon hebben gevonden om dit onderwerp bij jongeren onder de aandacht te brengen! Aangezien ik zelf gehoorapparaten draag wegens gehoorverlies voel me ik hierbij enorm betrokken!" aldus Laura Vogelsang Head of MTV/TMF.
"Als Hoorstichting weten we precies waarom het zo belangrijk is om jongeren bewuster te maken van de risico's op gehoorschade. De grote kracht van MTV/TMF is dat ze beter dan wie ook weten hoe je jongeren bereikt en boeit, ook rond zo'n lastig thema als gehoorschade. Die mix van kwaliteiten heeft tot een heel mooi resultaat geleid, waar we ontzettend blij mee zijn.", aldus Paul Heere, campagnemanager voor de Nationale Hoorstichting.
- EINDE BERICHT -
Stelt u geen prijs op berichten van MTV Networks of een van onze zenders (MTV, Comedy Central, Nickelodeon, TMF)? Graag verzoeken wij u dan een email te sturen aan pers@mtvne.com onder vermelding van afmelding.
Ingezonden persbericht