Belgische Federale Overheid
* Bob trekt er op uit voor Valentijn
Bob trekt er op uit voor Valentijn
Datum: 11 februari 2011
Enkele weken geleden eindigde de traditionele Bob-eindejaarscampagne.
Met de slogan 'I Bob You', legde deze campagne het accent op de
hoofdreden om Bob te zijn, namelijk mensen van wie we houden veilig
thuis brengen. Ook Valentijn draait om de liefde. Wat is er dan
logischer dan dat Bob bij die gelegenheid weer op stap gaat?
Do you really Bob me?
De speciale Bob-Valentijnsactie loopt van vrijdag 10 tot maandag 14
februari 2011 in 6 grote steden: Namen, Luik, Brussel, Antwerpen, Gent
en Hasselt. Tussen 18 en 20 uur zullen Bob-teams rozen uitdelen aan
koppels, met een briefje eraan toegevoegd waarin ze aangespoord worden
om een Bob te kiezen als teken van liefde.
Vanaf 20.30 uur zal een neptelevisieploeg interviews afnemen van de
koppels die de restaurants verlaten, en aan diegene die rijdt
voorstellen om een alcoholtest te ondergaan. Als de test negatief is,
wint het koppel een verblijf in een romantisch hotel. Is de test
daarentegen positief, dan overhandigt het Bob-team de bestuurder als
teken van vergiffenis een cheque, die eigenlijk een engagement is om
die avond niet achter het stuur plaats te nemen en om de volgende keer
Bob te zijn.
De reportages over de winnaars, gemaakt door de zogezegde tv-ploeg,
worden verspreid op de site www.bob.be.
Deze terreinactie zal overgenomen worden op het internet (facebook
inbegrepen) en zal ook nog via radiospots ondersteund worden.
I Bob you
Tijdens de laatste eindejaarscampagne verwees de slogan 'I Bob You'
naar de belangrijkste reden om Bob te zijn, namelijk het feit dat men
om anderen geeft en niet wil dat er hen iets overkomt. De doelstelling
is om op termijn de context van de Bob-campagnes uit te breiden: Bob
moet niet enkel aanwezig zijn op feestjes maar ook tijdens
sportmanifestaties, op restaurant, op bedrijfsrecepties, ... Kortom, de
boodschap moet verspreid worden op alle plaatsen waar mensen een
glaasje drinken en nadien naar huis gaan.
Bob heel het jaar door
Elk jaar zouden er honderden levens gespaard kunnen worden als niemand
nog dronken achter het stuur zou plaats nemen. Bob-acties zijn het
beste middel om de boodschap over te brengen. Bob zijn op Valentijnsdag
is de ideale manier om ervoor te zorgen dat de uitverkorene veilig
thuis geraakt na een leuk avondje uit. Andere Bob-acties zullen volgen
in de komende maanden, met name bij het begin van de lente.