Ingezonden persbericht


Spannende finale esta Vakvrouw awards

Hoofddorp, 9 februari 2011 - HHonderden aanmeldingen. Vijftien finalisten. En uiteindelijk drie winnaars. Vanmiddag was de feestelijke finale van de esta verkiezing Vakvrouw van het Jaar 2010. Na een spannende strijd gingen de awards naar Lianne Bijl, Myra Fictoor-de Groot en Bea Rombouts-Schouten.

De jury -- met als voorzitter tv-presentator Antoinette Hertsenberg, Tweede Kamerlid Nebahat Albayrak, LinkedIn-directeur Eugenie van Wiechen en esta hoofdredacteur Marije de Jong - had het zwaar. Vijftien finalisten uit alle delen van het land streden om de titel. Iedere kandidaat hield een presentatie van een minuut om te vertellen waarom juist zíj de titel Vakvrouw van het Jaar - 'niet alleenn een kei in haar vak, maar ook een leuk mens' - verdiende.

Sterke traditie
De esta Vakvrouw Verkiezing is een sterke traditie aan het worden. Vorig jaar was het een groot succes en dit keer is het aantal aanmeldingen (meestal voorgedragen door een vakgenoot) meer dan verdubbeld.

Gelukkige winnaars
Van de drie winnaars kreeg Myra Fictoor-de Groot (38) uit Mijdrecht als eigenaar van Myra de Groot entertainment producties de award in de categorie Zzp'ers. Lianne Bijl uit Rotterdam (48) kreeg een award in de categorie Bedrijfsleven als boekverkoper bij boek-en kantoorvakhandel Voskamp. En directeur van SG de Keyzer SO en VSO Bea Rombouts-Schouten (53) uit Vught ontving de prijs in de categorie Zorg/Onderwijs. Ze waren zeer gelukkig met hun prijs.

Myra: 'Het is fijn om middels deze award gezien te worden en daarmee te laten weten dat we er zijn. Zodat we nog meer mensen kunnen raken.' Lianne: 'Echt geweldig! Het voelt als een ware victorie, die ik totaal niet had verwacht.' Bea: 'Ik ben compleet verrast door mijn team, ik wist van niets. Dit is me zoveel waard dat ik deze prijs dan ook opdraag aan mijn team.'

Prijzenpakket
De drie Vakvrouwen wonnen een mooi prijzenpakket ter beschikkinggesteld door de sponsoren: NCOI, Vitango, Vichy en Claudia Sträter. Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital = Sanoma Media Netherlands Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital gaan per 5 april 2011 één naam hanteren: Sanoma Media Netherlands. Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste Mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland.

Sanoma heeft een rijk portfolio met meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital vind je op www.sanoma-uitgevers.nl of www.sanomadigital.nl.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomaNL

Op de foto vlnr: Myra Fictoor-de Groot, Bea Rombouts-Schouten en Lianne Bijl Bronvermelding foto: Timo Sorber

Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (