CDecaux: wereldleider op het gebied van buitencommunicatie
09/02/2011 15:42
JCDECAUX
JCDecaux SA (Euronext Parijs: DEC) heeft vandaag aangekondigd wereldleider geworden te zijn binnen de sector van de buitencommunicatie met een omzet van 2.350 miljoen euro (3.115 miljoen dollar) in 2010.Met zijn drie activiteiten - Stadsmeubilair - Transport - Affichage - beheert JCDecaux 1.040.600 reclamezijden in 56 landen.
Jean-Charles Decaux, Voorzitter van de Directie en Algemeen Medebestuurder van JCDecaux, heeft uitleg gegeven, bij deze belangrijke stap voor de Groep:
'Wij zijn zeer verheugd en fier dat JCDecaux in 2010 wereldleider binnen de buitencommunicatie is geworden met een omzet van 2.350 miljoen euro (3.115 miljoen dollar).
Alles is begonnen in 1964 toen Jean-Claude Decaux, oprichter en huidig Voorzitter van de Raad van Toezicht zijn eerste overdekte bushaltes met reclame aanbracht in Lyon met de dromerige wens om de steden en hun inwoners een nuttige dienst aan te bieden die gratis was en esthetisch gefinancierd werd door reclame-inkomsten. Een nieuw medium werd geboren. In 47 jaar tijd zijn de teams van JCDecaux erin geslaagd dit op en top Franse bedrijf om te vormen tot één van de zeldzame wereldwijd actieve mediamaatschappijen, aanwezig in 56 landen, in dit voor de grootste winst van al zijn partners.
In 1999, twee jaar voor de beursintroductie, heeft JCDecaux een strategische sprong gewaagd met het overnemen van Avenir. Sindsdien heeft de Groep zijn omzet verdubbeld met een groei die ondersteund wordt in zijn twee activiteiten met de snelste ontwikkeling- het stadsmeubilair en het Transport- en een toenemende blootstelling aan opkomende markten. JCDecaux heeft ook vooruitgang geboekt dankzij regionaal opportune overnames, met name in China, het Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk en Duitsland. JCDecaux is vandaag marktleider in Europa, in Azië-Stille Oceaan alsook in het Midden Oosten en is nummer 4 in de Verenigde Staten.
Het feit wereldleider te worden van de buitencommunicatie was nooit een doel op zich. Toch willen we van deze gelegenheid gebruik maken om onze partners, en in het bijzonder de steden en lokale overheden, de transportbedrijven, privéverhuurders alsook de adverteerders en hun agentschappen waarmee we al sinds jaren samen werken te bedanken voor hun steun en vertrouwen. Wij zijn ervan overtuigd dat deze positie als wereldleider blijkt geeft van het werk, de duurzaamheid en het engagement van onze teams, ons permanent streven naar kwaliteit en onze constante wil om dé referentie te zijn inzake innovatie.
Het is onze intentie voorrang te blijven geven aan een ondernemersaanpak en ons te baseren op onze stevige balans om gebruik te maken van de toekomstige versterking van onze industrie en de komende groeikansen met behoud van onze financiële discipline."
Sleutelcijfers van de Groep
- Omzet 2010 : 2.350 miljoen euro (3.115 miljoen dollar)
- JCDecaux staat genoteerd op de Eurolijst van Euronext Parijs en maakt deel uit van de indexen van Euronext 100, Dow Jones Sustainability en FTSE4Good
- Wereldleider op het gebied van stadsmeubilair (428.000 reclamezijden)
- Wereldleider op het gebied van de reclame in de transportwereld met 184 luchthavens en meer dan 300 transportcontracten in de sector van metro's, bussen, treinen en trams (380.200 reclamezijden)
- Europees leider op gebied van affichage in groot formaat (230.500 reclamezijden)
- Leider in de externe communicatie in Azië-Stille Oceaan (239.600 reclamezijden)
- Wereldleider op het gebied van de openbare fietsservice
- 1.040.600 reclamezijden in 56 landen
- Een aanwezigheid in 3.500 steden met meer dan 10.000 inwoners
- 9.940 medewerkers
Communicatieverantwoordelijke: Agathe Albertini