Ingezonden persbericht


Persbericht

Vakantie goed voor relatie

Amsterdam, 9 februari 2011 - Bijna een kwart van de vakantiegangers heeft tijdens de vakantie meer zin in seks. Daarnaast is de kans op een huwelijksaanzoek 1 op 7, heeft bijna de helft moeite de partner na de vakantie weer minder te zien én brengen we eindelijk eens veel tijd met elkaar door. Samen op vakantie gaan is daarmee een goede investering in de relatie. Dit blijkt uit een enquête van Vakantie.nl onder meer dan 3.000 respondenten naar wat voor effect vakantie heeft op je relatie.

Op de knieën tijdens vakantie
Ook ontpopt de partner zich tijdens de vakantie als een ware geliefde die minder gestrest is (32%) en romantischer (10%). Eenmaal op de plek van bestemming is de kans op een huwelijksaanzoek 1 op 7, blijkt uit het aantal op vakantie ten huwelijk gevraagde respondenten. Voor stellen met kinderen is vakantie een goede opsteker voor de relatie. Meer dan de helft gaat wel eens zonder de kinderen op vakantie. 70% doet dit om eindelijk eens tijd voor elkaar te hebben.

Niet alles rozengeur en maneschijn
Ondanks dat is niet alles rozengeur en maneschijn op vakantie. Bijna de helft van de Nederlanders vindt op vakantie gaan de ultieme relatie test. De liefdesperikelen beginnen al bij het boeken van de vakantie. 39% heeft vooraf discussie over de bestemming en soort vakantie. Ook de mindere kanten van de partner komen tijdens de vakantie naar boven. Het grootste irritatiepunt is het hebben van verschillende voorkeuren over de invulling van de vakantie, zoals de hele week op het strand zonnen tegenover op excursie gaan.

Romantisch Toscane
De meest romantische bestemmingen, ooit bezocht door de respondenten, zijn Toscane, Venetië en Thailand. Voor het opzoeken van romantiek moeten verliefde stelletjes niet naar Alanya gaan. De Turkse badplaats scoort het minst hoog als romantische bestemming. Ook de Ardennen, Hurghada en Nederland worden niet als romantisch bestempeld.

Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital = Sanoma Media Netherlands Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital gaan per 5 april 2011 één naam hanteren: Sanoma Media Netherlands. Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste Mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland.

Sanoma heeft een rijk portfolio met meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Meer informatie over Sanoma Digital en Sanoma Uitgevers vind je op www.sanomadigital.nl of www.sanoma-uitgevers.nl.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomadigitalNL


Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht