Woensdag 9 februari 2011
In debat met wethouders tijdens Wijkinformatiemarkt
Afgelopen week kon u in Stadsnieuws al lezen over de Wijkinformatiemarkt, die op woensdag 9 februari 2011 van 17.00 uur tot 22.00 uur plaatsvindt in Festino, aan het Norderstedtplein 10. Een bijzonder onderdeel van de avond zijn de debatten met wethouders. Grijp uw kans om uw ideeën en kanttekeningen rechtstreeks met de bestuurders van onze gemeente te delen! Onder het motto `Wat gebeurt er in mijn wijk' presenteren verschillende organisaties per wijk en voor het dorp Heerjansdam de activiteiten en projecten die in 2011 op stapel staan. Vertegenwoordigers van de politie, corporaties Trivire en Woonkracht 10 (voorheen Forta), welzijnsinstelling Diverz, de gemeente en natuurlijk de wijkplatforms en de dorpsraad staan u graag te woord. Uw kinderen kunt u gewoon meenemen: in entertainment is voorzien. In gesprek met burgemeester en wethouders Het voltallige college van burgemeester en wethouders is tijdens de Wijkinformatiemarkt aanwezig. U kunt met hen in gesprek gaan over de onderwerpen waarvoor zij de eerstverantwoordelijke gemeentebestuurder zijn. Die mogelijkheid is er doorlopend, maar het programma voorziet ook in een aantal korte centrale debatten met elk van de vier wethouders. Tijdens de debatten spreken we over thema's die te maken hebben met wijkgericht werken maar die niet alleen voor een bepaalde wijk gevolgen hebben. We willen dat elke wijk leefbaar is en goede voorzieningen heeft. Besturen is keuzes maken. Zeker in een tijd waarin bezuinigen noodzakelijk is, kan dat pijn doen. In de debatten worden de dilemma's voor de bestuurders zichtbaar. Debatten We beginnen elk van de vier debatten met een stelling. De wethouder mag daar als eerste op reageren. Daarna volgt een gedachtenwisseling met de aanwezigen in de zaal. De debatten staan onder leiding van Germine Heuvel, directeur van welzijnsinstelling Diverz. Zij wordt bijgestaan door burgemeester Antoin Scholten. U kunt de burgemeester overigens ook de gehele avond persoonlijk aanspreken. Hij zal tussen de debatten door bezoekers en medewerkers van de markt interviewen.
Thema's Wethouder Aaike Kamsteeg bijt het spits af. Met hem kunt u in debat over de verhoging van de woonkwaliteit in Zwijndrecht door het verminderen van het aantal sociale woningen. Of heeft dat niets met elkaar te maken? De wethouder hoopt op een stevige discussie.
Op vrijdagavond 14 januari 2011 werden we opgeschrikt door een grote brand op rangeerterrein Kijfhoek. Een treinwagon met ethanol (puur alcohol) heeft urenlang in brand gestaan. Vanwege het explosiegevaar van de lege LPG-trein die dicht in de buurt van de brand stond, zijn omwonenden geëvacueerd. We hebben veel geluk gehad. De brandende wagon bevatte, zo bleek na verkenning door de brandweer, geen giftige stoffen. Gelukkig konden de hulpdiensten voorkomen dat de brand oversloeg naar andere wagons, waaronder LPG-wagons. Deze hadden kunnen ontploffen met alle gevolgen vandien. Bedrijfsbrandweer belangrijk Het is wel erg duidelijk geworden dat de veiligheid op en rondom Kijfhoek van groot belang is, maar ook kwetsbaar. Al vanaf 2010 kaart burgemeester Antoin Scholten het belang aan van een bedrijfsbrandweer op Kijfhoek. Een bedrijfsbrandweer heeft namelijk zeer specifieke kennis en materieel om incidenten op Kijfhoek sneller te bestrijden dan de gewone brandweer. Dit incident bevestigt nog maar eens de noodzaak. De burgemeester heeft daarom een dringende oproep gedaan aan ProRail (beheerder van het spoor) en het Ministerie van Infrastructuur en Milieu om gezamenlijk alle energie te steken in een bedrijfsbrandweer op Kijfhoek. Juiste informatie cruciaal Wij zijn geschrokken van het bericht van de Inspectie Verkeer en Waterstaat dat docu-
menten niet goed op orde zijn. Informatie over wat er precies in wagons zit, is cruciaal in de bestrijding van een incident. Verkeerde informatie kan leiden tot verkeerde besluiten en acties en kan daarmee fataal zijn voor inwoners en de hulpverleners. De gemeente dringt er bij de Inspectie Verkeer en Waterstaat op aan dat deze zaak voortvarend en stevig wordt opgepakt. Veiligheid op een complex terrein als Kijfhoek vraagt dat alle partijen hun verantwoordelijkheden weten en nemen. Hoe gaat het verder? De gemeente heeft in september vorig jaar de procedure in gang gezet om door ProRail een bedrijfsbrandweer te laten inrichten, daarvoor heeft zij een zogenaamd "aanwijsbesluit" genomen. ProRail heeft hier formeel bezwaar tegen maakt. De gemeente verweert zich hiertegen. Om het college te steunen heeft de gemeenteraad op 25 januari jl. unaniem een motie aangenomen waarin zij het college vraagt alles in het werk te stellen om ervoor te zorgen dat ProRail op 1 januari 2012 de bedrijfsbrandweer daadwerkelijk realiseert. Naast deze formele procedure worden op de achtergrond door ProRail, in overleg met de gemeente, de voorbereidingen getroffen om de daadwerkelijke invulling van de bedrijfsbrandweer zo effectief mogelijk vorm te geven. Wij houden u via het Stadsnieuws op de hoogte van de ontwikkelingen.
Wethouder Miranda de Vries beheert de portefeuille jeugd en onderwijs. Jeugd wordt vaak beschouwd als lastig en problematisch. Heeft investeren in jeugd, onderwijs en opvoedondersteuning iets te maken met jongerenoverlast? De wethouder gaat er graag over in discussie met u. Wethouder Henk Mirck moet zorgen voor een schone openbare ruimte. Openbaar betekent: van ons allemaal. Hoe ver reikt de verantwoordelijkheid van de gemeente en waar begint de eigen verantwoordelijkheid van ons allemaal? De wethouder én u hebben daar vast een mening over. Tot slot is het de beurt aan wethouder Elbert Vissers. Hij is niet alleen de eerstverantwoordelijke voor het wijkgericht werken maar heeft ook het voorzieningen- en accommodatiebeleid in zijn portefeuille. Moet elke wijk hetzelfde voorzieningenpakket met een eigen wijkcentrum hebben? Welke factoren bepalen de keuzes hierin? De wethouder kijkt uit naar de argumenten voor en tegen. Tijdschema Wilt u er zeker van zijn dat u op het goede tijdstip bij Festino binnen bent? noteer dan alvast de aanvangstijden van de debatten: · 19.00 uur: Aaike Kamsteeg · 19.45 uur: Miranda de Vries · 20.30 uur: Henk Mirck · 21.15 uur: Elbert Vissers Samenwerken aan jullie wijk!
Grote belangstelling bijeenkomst OV-chipkaart
Zeker 175 belangstellenden lieten zich afgelopen week informeren over de komst van de OV-chipkaart. In een volle Raadzaal gaf vervoerder Arriva tekst en uitleg. Ze vertoonden een promotiefilm en na afloop konden mensen vragen stellen over de voor- en nadelen van het systeem. In een stadsbus konden bewoners oefenen met in- en uitchecken. Uiteraard was er ook aandacht voor de fraudegevoeligheid van de kaart, wat nu een veelbesproken nieuwsonderwerp is.
STADSNIEUWS
Trouwinformatiedag op zaterdag 12 februari 2011 Marcel en Tamara over hun huwelijksdag:
Fantastisch en onvergetelijk!!
paar dat u is voorgegaan te horen hoe de Trouwzaal is bevallen? Eén van die trouwparen zijn Tamara en Marcel de Widt. Op 28 mei 2010 traden zij in het huwelijk. Trouwzaal "De huwelijksplechtigheid was fantastisch", vertelt het stralende paar. "Ook door onze trouwambtenaar. Zij heeft van de ceremonie echt iets persoonlijks en ongedwongens gemaakt. Er was ook ruimte voor een geintje en humor." Tamara is juf en op de dag waren ook 42 kinderen uit groep 8 aanwezig bij de plechtigheid. "Zij hadden een superplek op de banken in de Trouwzaal. Die ademt een erg mooie sfeer uit. Zelf zaten wij op het bankje, naast de langwerpige tafel en met ons gezicht naar de aanwezigen. Dit kunnen wij iedereen van harte aanbevelen, want dan krijg je ook de reacties van je gasten mee. Daardoor heb je echt contact met alle mensen. De plechtigheid was een fantastische en onvergetelijke ervaring. Met tot slot natuurlijk onze kus op het balkon, toegejuicht door alle gasten en kinderen. Een echte balkonscène!"
Trouwinformatiedag 12 februari 2011 Hebt u vlinders in uw buik? Bent u helemaal in de wolken? Hebt u trouwkriebels? Noteer dan 12 februari 2011 in uw agenda! De gemeente Zwijndrecht organiseert ook dit jaar een Trouwinformatiedag in samenwerking met diverse ondernemers. Waar: In het Gemeentehuis van Zwijndrecht, Raadhuisplein 3 Wanneer: 12 februari 2011 Tijd: van 11.00 uur tot 16.00 uur Entree: gratis! Meer informatie over de Trouwinformatiedag vindt u op www.zwijndrecht.nl of volg ons via Twitter (@trouwinfo).
Proef nieuw hondenbeleid in Kort Ambacht
Rennen en dollen Hondenbezitters mogen hun hond los laten lopen in de losloopgebieden en er geldt geen opruimplicht voor hondenpoep. Die mag in de losloopgebieden blijven liggen. In de verbodsgebieden, de speelplaatsen en rondom (basis)scholen, mogen geen honden meer komen. Hierop wordt ook strenger gecontroleerd door Toezicht Dordrecht. Verder blijft de aanlijn- en opruimplicht binnen de bebouwde kom gelden. Drie maanden Voorafgaand en na de drie maanden durende proef in Kort Ambacht, doet het Onderzoekcentrum Drechtsteden (OCD) onderzoek. Eerst brengen ze de meningen en ervaringen met het huidige beleid in kaart (de nulmeting). Na de proef onderzoeken we of de losloopgebieden en de verbodsgebieden het gewenste effect hebben. Voor dit (schriftelijke) onderzoek benaderen wij willekeurig hondenbezitters en inwoners zonder hond.
Op zaterdag 12 februari 2011 organiseert de gemeente Zwijndrecht voor de tweede keer een Trouwinformatiedag. Tijdens de dag kunt u zich breed oriënteren op wat Zwijndrecht allemaal te bieden heeft aan mensen met trouwplannen. Diverse ondernemers presenteren zich op de trouwbeurs: van weddingplanners, cateraars, bloemisten, fotografen, kappers en juweliers tot verhuurders van trouwkoetsen en limousines. Deze laatste zullen op het Raadhuisplein te bewonderen zijn. Ook is er volop entertainment die dag. Er zijn bruidsmodeshows en optredens van artiesten, zoals weddingsinger Franklin Brown (oud deelnemer aan het Eurovisie Songfestival) en de Red Ribbons. En niet te vergeten: op de Trouwinformatiedag kunt u ook de sfeervolle Trouwzaal in het oude gemeentehuis bewonderen en alvast stiekem even wegdromen bij úw Grote Dag! Maar wat is er leuker dan van een trouw-
Vanaf 1 februari 2011 wordt het hondenbeleid uitgebreid met losloopgebieden. Dit draait drie maanden op proef in de wijk Kort Ambacht. De gemeenteraad wil graag zien of het beleid in de praktijk leidt tot een vermindering van de overlast en of het aansluit bij de behoeften van de hondenbezitters. Wat is nieuw? Het nieuwe beleid houdt in dat er losloopgebieden zijn aangewezen en dat speelplaatsen en de omgeving van (basis)scholen verboden voor honden zijn. Houten paaltjes met daarop een plastic schildje geven aan wat de regels zijn. Groen betekent dat het een losloopgebied is en rood betekent dat het een verbodsgebied is. De grasstrook onder aan de Lindtsedijk mag nog niet worden voorzien van paaltjes. Het waterschap staat werkzaamheden in of aan het dijklichaam tot 1 april niet toe. Honden mogen hier echter wel loslopen!
Marcel en Tamara de Widt hadden een heuse balkonscène op het gemeentehuis, toegejuicht door hun huwelijksgasten.
Nieuws van de gemeenteraad
Agenda Politieke markt 8 februari 2011 21.45 22.00 uur Algemene pauze In het gemeentehuis, Raadhuisplein 3 Carrousel: aanvang 20.00 uur Raadzaal 20.00 - 20.30 Vaststelling bestemmingsplan Wijk Walburg: Het bestemmingsplan beslaat de hele wijk met uitzondering van winkelcentrum Walburg. De bestaande situatie is er in vastgelegd. Ontwikkelingen als uitbreiding van bestaande bebouwing, het bouwen van aan- en bijgebouwen, het mogelijk maken van aan huis verbonden beroepen en bedrijven, (her)inrichtingen van de openbare ruimte en dergelijke zijn binnen dit bestemmingplan mogelijk. Het college vraagt de raadsleden of ze in kunnen stemmen met de vaststelling. 20.35- 20.50 Controleprotocol 2010: Het college heeft een controleprotocol opgesteld voor de accountantscontrole op de jaarrekening 2010 van de gemeente. Het college vraagt de raadsleden om hiermee in stemmen. 20.55-21.30 Vaststellen bestemmingsplan Voorzieningencluster- Educatief Plein: Het bestemmingsplan dient vastgesteld te worden om een Educatief Plein (met daarin onder andere de twee bestaande basisscholen) en een woonzorgcomplex te kunnen realiseren aan de Sportlaan van Heerjansdam. Het college vraagt de raadsleden hiermee in te stemmen. 21.35- 21.45 Beeldenpark: De raadsleden praten over de noodoproep van de Stichting Beeldenpark Drechtsteden. De continuïteit van de activiteiten in het Noordpark is in het De gemeenteraad vergadert in de raadzaal. Aanvang 22.00 uur AGENDA RAADSVERGADERING 1. 2. 3. 4. 5. Opening Terugkoppeling van het college Vragen halfuurtje voor raadsleden Vaststelling besluitenlijst 25 januari 2011 Debat Rampenbestrijding en Veiligheidsregio geding. De stichting vreest dat de expositie van beelden in het Noordpark beëindigd moet worden.
6. Besluitvorming: - (Her)benoeming bestuursleden Stichting 3Primair - Financiële gelijkstelling openbaar en bijzonder basisonderwijs 7. Sluiting De vergaderingen van de gemeenteraad zijn openbaar en dus voor iedereen toegankelijk. U kunt ook inspreken. Indien u gebruik wenst te maken van het spreekrecht dient u dit minimaal vier uur vóór de vergadering bij de griffie te melden via e-mail: griffie@zwijndrecht.nl of telefoon: (078) 770 35 14.
Woensdag 2 februari 2011
Ingezonden door Wijkplatform Heer Oudelands Ambacht
Foto van de week
Compliment voor bestrijding brand Kijfhoek
Ook in 2011 willen de leden van het wijkplatform Heer Oudelands Ambacht de ogen en oren zijn van de wijk. We willen opkomen voor de belangen van bewoners, maar ook optreden als intermediair tussen bewoners en gemeente of andere instanties. Ook willen wij op deze plaats even stilstaan bij de brand op Kijfhoek. De brand op vrijdag 14 januari 2011 heeft ons allemaal weer met de neus op de feiten gedrukt: wij wonen vlakbij het grootste rangeerterrein van Europa, met alle mogelijke gevolgen vandien. Door de aanpak en de inzet van alle betrokkenen is erger voorkomen. Door de communicatie over de brand via TV Rijnmond, de site van de gemeente en het verzenden van sms-alert werden wij op de hoogte gehouden van de actuele stand van zaken. Wij complimenteren de gemeente, brandweer en politie voor het adequate optreden bij deze calamiteit. Wij roepen alle betrokken instanties op om alert en kritisch te blijven op de situatie rond Kijfhoek. Wij hebben er alle vertrouwen in dat dit ook gebeurt. De mannen van de brandweer hebben wij al voorzien van gebak, want dat hadden ze wel verdiend. Openbare ruimte In iedere wijk wordt jaarlijks een wijkschouw uitgevoerd naar de onderhoudstoestand van de straten, de verlichting en het groenonderhoud. Bewoners van de wijk worden uitgenodigd om deel te nemen aan die schouw. Het resultaat voor Heer Oudelands Ambacht was zeer teleurstellend. In 2009 kwam de wijk als een van de beste wijken uit de bus; in 2010 als een van de slechtste wijken. De gemeente krijgt dus van ons een standje. Binnenkort hopen wij te horen van de gemeente wat zij hieraan denkt te doen. Wij houden u op de hoogte. Presentatie jaarplan 2011 op Wijkinformatiemarkt Bent u benieuwd wat voor plannen het wijkplatform voor dit jaar heeft? Op woensdag 9 februari 2011 wordt van 17.00 uur tot 22.00 uur de Wijkinformatiemarkt gehouden in Festino, waar wij ons jaarplan 2011 presenteren. Voor alle wijken is er ruimte gereserveerd, waarbij gemeente en instanties bewoners van die wijk informeren over de projecten. Ook het wijkplatform heeft er een stand. Wij zien u daar graag om met u in gesprek te gaan over onze wijk. Als u niet in de gelegenheid bent om te komen, kunt u ook via ons mailadres info@wphoa.nl uw ideeën kwijt over de wijk. Communicatie Wij vinden uw mening belangrijk. U kunt daarvoor al terecht op de site www.wphoa. nl. Binnenkort kunt u ons ook vinden op Buurtlink en zullen de eerste berichten via twitter de lucht ingaan. Wijkplatform Heer Oudelands Ambacht
maakte deze de hand van Gert Schaddelee. Hij De Foto van de week is deze keer van nabij Historisch Museum de sneeuw, opname van de Rotterdamseweg in rk op de achtergrond. Vergulde Swaen' en met de Bethelke `De wilt terugzien? foto die u graag in het Stadsnieuws Hebt u ook een mooie Zwijndrecht foto waar u deze precies drecht.nl. Vermeld bij uw Mail dan naar communicatie@zwijn imaal vijf foto's per inzender. gemaakt hebt. Max de verkiezing alle `Foto's van de week' mee voor Aan het einde van het jaar dingen van de `Foto van het jaar'. e Zwijndrecht t u ermee akkoord dat de gemeent Door het insturen van uw foto's gaa en. deze foto's rechtenvrij mag gebruik
Nieuwe naam.
Milieudienst Zuid-Holland Zuid heet per 1 januari 2011
Samen werken aan jullie wijk!
Adres-, telefoon- en faxnummers wijzigen niet!
Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid
T 7708585 F 7708584
Melden van milieuoverlast in de regio
Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid Noordendijk 250, 3311 RR Dordrecht Postbus 550, 3300 AN Dordrecht
T 7708599
(24 uur per dag bereikbaar)
www.ozhz.nl
Werk aan de weg
Kijk voor een uitgebreid overzicht op www.zwijndrecht.nl/goedopweg
Koninginneweg (tussen de Stationsweg en Pieter Zeemanstraat) Zwijndrecht uit. Asfalteren fietspad Brugweg Het fietspad aan de Brugweg krijgt een asfaltverharding. Het fietspad is daarom afgesloten. Het fietsverkeer wordt omgeleid via de zuidwestelijke fietsstrook van de brug. Werkzaamheden Burgemeester Jansenlaan De Burgemeester Jansenlaan is afgesloten tussen de Warmoeziersstraat en de rotonde Officiersvliet. Door de vorst is de herasfaltering van het gedeelte tussen de Warmoeziersstraat en de rotonde Officiersvliet uitgesteld tot eind februari. Vanwege schade aan het wegdek is het kruispunt Burgemeester Jansenlaan/Onrust tot half februari afgesloten. Deze week vinden er renovatiewerkzaamheden plaats aan de riolering. Hierbij kan een polyesterlucht ontstaan. Deze lucht is niet schadelijk. Indien u deze lucht in huis ruikt, is het kwestie van goed ventileren. Afsluiting deel Sterrenbuurt In de hele Sterrenbuurt knappen we de straten, stoepen, rioleringen en groenstroken op. De werkzaamheden in de omgeving van de Grote Beerstraat en Saturnusstraat zijn hervat en worden in februari afgerond.
Afsluiting Duivenvoorde De Duivenvoorde, het gedeelte tussen Moermond en Kinkelenburg, is afgesloten voor alle verkeer vanwege herinrichting van de rijbaan. De Cannenburg blijft bereikbaar via de parkeerplaats. Afsluiting fietspad Burgemeester Pijl Hogeweglaan en Mozartlaan Het vrij liggende fietspad aan de Burgemeester Pijl Hogeweglaan (woningzijde) wordt geasfalteerd. Afsluiting Kilweg In verband met werkzaamheden is de straat beperkt toegankelijk voor het verkeer. De diverse activiteiten zullen gefaseerd worden uitgevoerd. De straat is dan niet toegankelijk voor het gewone verkeer, met uitzondering van calamiteitendiensten.
zijn van 24 tot en met 28 januari 2011 de volgende vergunningen verleend: Activiteit, datum, plaats (verzenddatum): Terrasvergunning, 1 april 2011 tot en met 31 maart 2012, Veerplein 1-7 (28 januari 2011) Ontheffing sluitingstijd Wijkvereniging De Wentelwiek, 27 februari, 27 maart, 17 april, 29 mei en 26 juni 2011 tot 01.00 uur, Anthonie Fokkerstraat (28 januari 2011) Tour De Rijke, 5 juni 2011 (28 januari 2011) Tegen genoemde besluiten kunnen belanghebbenden een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders. De manier waarop u dit kunt doen, staat elders in Stadsnieuws aangegeven. Nadere informatie Nadere informatie kunt u krijgen bij de afdeling Publiekszaken, telefoonnummer: 14 078
Afsluiting Stationsweg Op 7 en 8 februari 2011 is de Stationsweg bij het zebrapad ter hoogte van de Vierdrecht gebouwen 1 en 2 gedeeltelijk afgesloten. Dit houdt verband met het aanbrengen van ledverlichting in de rijbaan aan twee zijden van het zebrapad om de veiligheid van voetgangers te vergroten. Het verkeer zal hiervan hinder ondervinden omdat er slechts één rijbaan beschikbaar is. De werkzaamheden worden uitgevoerd tussen 10.00 uur en 15.00 uur. Er zullen verkeersregelaars worden ingezet om de voorrang voor het verkeer te regelen. Het station blijft normaal bereikbaar. Afsluiting Koninginneweg, Burgemeester Doumaweg en Plantageweg De Dienst Wijk van de gemeente Zwijndrecht pleegt groot asfaltonderhoud aan de hoofdrijbanen van: de Burgemeester Doumaweg (tussen de Burg. van 't Hoffweg en Pieter Zeemanstraat) zowel Zwijndrecht in als uit; de Plantageweg (tussen de Burg. van 't Hoffweg en De Lus) Zwijndrecht uit; de
Bekendmakingen
ALGEMENE PLAATSELIJKE VERORDENINGEN
Door of namens burgemeester en wethouders
OMGEVINGSVERGUNNINGEN
Ingediende aanvragen In de periode van 21 tot en met 27 januari 2011 zijn de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning ingediend:
wonen > bestemmingsplannen) en daarnaast is het bestemmingsplan te raadplegen op de website www.ruimtelijkeplannen.nl.
RUIMTELIJKE ORDENING
Publicatie ex art. 1.3.1 Bro Overeenkomstig artikel 1.3.1 van het Besluit ruimtelijke ordening (Bro) geven burgemeester en wethouders van Zwijndrecht kennis dat zij een bestemmingsplan voorbereiden voor de volgende gebieden, locaties en wijken: Bestemmingsplan Oud-Centrum Bestemmingsplan Corridor Bestemmingsplan Maasboulevard Bestemmingsplan Buitengebied Bestemmingsplan Heerjansdam Bestemmingsplan Noordoevers Bestemmingsplan Multifunctioneel centrum Kort Ambacht 8. Bestemmingsplan Langeweg 464 9. Bestemmingsplan Dorpsstraat 199 10.Bestemmingsplan Dorpsstraat 209-211a 11. Bestemmingsplan Koninginneweg 12.Bestemmingsplan Lindelaan 36 13. Bestemmingsplan Euryza 14.Bestemmingsplan Buitenland 15. Bestemmingsplan Voorzieningencluster HJD Wozoco Alvorens het bestemmingsplan naar buiten zal worden gebracht, zal in veel gevallen (voor)overleg plaatsvinden met de officiële adviesorganen. Tijdens de formele procedure, die te zijner tijd aangekondigd wordt, is er voor eenieder gelegenheid om schriftelijke en mondelinge zienswijzen naar voren te brengen. Op dit moment kan er nog geen nadere informatie over bovenstaande plannen worden verstrekt en worden er nog geen stukken ter inzage gelegd. Vaststelling bestemmingsplan `Molenvliet 95' Burgemeester en wethouders van Zwijndrecht maken op grond van artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) bekend dat de gemeenteraad in zijn vergadering van 25 januari 2011 het bestemmingsplan Molenvliet 95 heeft vastgesteld. Het plangebied is gelegen op het bedrijventerrein Molenvliet. Het bedrijventerrein ligt aan de westzijde van Zwijndrecht, zuidoostelijk van het rangeerterrein Kijfhoek en direct ten zuiden van de spoorlijn BredaRotterdam. Het nieuwe bestemmingsplan bestemt het perceel Molenvliet 95 uitsluitend voor bedrijfsdoeleinden, waarmee de vestiging van een nieuwe kwetsbare bestemming wordt uitgesloten. Terinzagetermijn Het bestemmingsplan ligt van 3 februari 2011 tot en met 16 maart 2011 ter inzage in de publiekshal van het gemeentehuis aan het Raadhuisplein 3, Zwijndrecht, geopend 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.
BOUWVERGUNNINGEN
Verleende bouw (sloop)vergunningen/ontheffingen Door of namens burgemeester en wethouders is in de periode van 21 tot en met 27 januari 2011 de volgende bouw- (sloop) vergunningen/ontheffing verleend: Adres (registratienummer): aard bouwwerk, datum bekendmaking besluit: Maasplein 69 tot en met 83 (2010BR159): het gedeeltelijk veranderen van de stijgpunten, 20 januari 2011 Bezwaar maken/beroep instellen Tegen het genoemde besluit kunt u een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders. De manier waarop u dit kunt doen, staat elders in Stadsnieuws. Nadere informatie Meer informatie over de (begin en einddatum van de) verschillende bezwarentermijnen, over de vergunningen en inzage van de aanvragen, kunt u krijgen bij de afdeling Publiekszaken, via telefoon: 14 078 of per e-mail: gemeente@zwijndrecht.nl.
Beroep Tegen de vaststelling van het bestemmingsplan kan gedurende de termijn van de terinzagelegging beroep bij de Raad van State worden ingesteld. Van deze mogelijkheid kunnen gebruikmaken: · een belanghebbende die tijdig zijn zienswijze bij de gemeenteraad naar voren heeft gebracht; · een belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest zijn zienswijze tegen het ontwerpbestemmingsplan bij de gemeenteraad naar voren te brengen. Het beroepschrift moet gestuurd worden naar de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Ingevolge artikel 3.8, lid 5 van de Wet ruimtelijke ordening treedt het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan in werking daags na afloop van de hiervoor genoemde beroepstermijn. Binnen deze termijn kan een verzoek om voorlopige voorziening worden ingediend bij de voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, waardoor het besluit niet in werking treedt, totdat op het verzoek is beslist.
VERKEER
Uitgifte vergunning invalidenparkeerplaats Paulus Potterstraat 22, 3331 CL Zwijndrecht Het college van burgemeester en wethouders heeft op 26 januari 2011 besloten nabij de woning Paulus Potterstraat 22 een gereserveerde invalidenparkeerplaats aan te laten leggen.
CAR-UWO
Op 18 januari 2011 heeft het college van burgemeester en wethouders besloten de gemeentelijke arbeidsvoorwaardenregeling CAR-UWO aan te passen aan het onderhandelaarsakkoord CAO-gemeenten 20092011, waarin onder andere afspraken zijn gemaakt over flexibilisering en levensfasebeleid (werktijden, mantelzorg, vaderschapsverlof en senioren). Daarnaast betreft het wijzigingen in de vergoedingssystematiek voor brandweervrijwilligers. De stukken liggen tijdens de openingstijden ter inzage bij het Servicecentrum Drechtsteden, Noordendijk 248 te Dordrecht. Voor meer informatie over de wijzigingen in de CAR UWO-artikelen kunt u tijdens kantooruren contact opnemen met de heer C.A.P. de Ruijter (SCD), telefoon: (078) 770 21 16
Stukken ter inzage
Alle stukken van de bekendmakingen en kennisgevingen liggen ter inzage in het gemeentehuis. Zie het colofon voor adres en openingstijden.
Zwijndrecht, 2 februari 2011
Bezwaar maken
Bij een aantal in Stadsnieuws genoemde besluiten is aangegeven dat belanghebbenden daartegen bezwaar kunnen maken bij het college van burgemeester en wethouders. U doet dat door een brief te sturen aan: het college van burgemeester en wethouders van Zwijndrecht t.a.v. commissie Bezwaarschriften Postbus 15 3330 AA Zwijndrecht. Dit moet gebeuren binnen zes weken na de dag van toezending aan de aanvrager (bij ieder besluit staat aangegeven op welke datum dit is gebeurd).
Voorlopige voorziening Als u bezwaar hebt gemaakt kunt u, indien gelet op de betrokken belangen onverwijlde spoed dat vereist, een voorlopige voorziening (voorlopig oordeel van de rechter) aanvragen. U doet dat door een brief te sturen aan: de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Postbus 7003 3300 GC Dordrecht. Aan het aanvragen van een voorlopige voorziening zijn kosten verbonden. Voor natuurlijke personen (individuen) is dat 152,- en voor rechtspersonen (bijvoorbeeld bedrijven) is dat 302,-.
Colofon
Stadsnieuws is een uitgave van de gemeente Zwijndrecht, Postbus 15, 3330 AA Zwijndrecht Telefoon 14 078 Fax (078) 620 64 00 Website www.zwijndrecht.nl E-mail gemeente@zwijndrecht.nl Gemeentehuis, Raadhuisplein 3 Openingstijden Maandag: 08.30 uur 13.00 uur Dinsdag: 08.30 uur 13.00 uur Woensdag: 13.00 uur 20.00 uur (uitsluitend op afspraak) Donderdag: 08.30 uur 13.00 uur
08.30 uur 13.00 uur (uitsluitend op afspraak) Zaterdag: 09.00 uur 12.00 uur (uitsluitend op afspraak) Daarnaast is vanaf 1 januari 2011 de telefonische bereikbaarheid voortaan van 08.30 uur tot 17.00 uur. Digitaal Steeds meer producten zijn ook digitaal te krijgen op www.zwijndrecht.nl. Langskomen op afspraak U kunt ook op afspraak bij ons langskomen. Voor het afhalen van producten hoeft u geen afspraak te maken. Een afspraak maken kan via www.zwijndrecht.nl of telefonisch via 14 078.
Vrijdag:
Gemeente Zwijndrecht