Ingezonden persbericht
PERSBERICHT - 8 FEB 2011
Eredivisie Live kiest voor NLbuzz
Eredivisie Live gaat alle online activiteiten onderbrengen bij NLbuzz, het bedrijf dat onder leiding staat van Roeland Stekelenburg, voormalig Hoofd Nieuwe Media van de NOS. De partijen gaan een overeenkomst aan voor drie seizoenen, tot juli 2014. NLbuzz gaat de website Eredivisie.nl en de andere online activiteiten van Eredivisie Live naar een hoger plan tillen.
Roeland Stekelenburg, directeur van NLbuzz: "Dit is een mooie kans en een eervolle opdracht. Het Eredivisie voetbal is een prachtig product waar online veel mee te doen is. Een perfecte start voor ons nieuwe bedrijf".
NLbuzz is de nieuwste loot aan de stam van CMI, de holding die tevens eigenaar is van bedrijven als Dutchview, Parkpost, Avidrome en Glasvezelring Hilversum. Eind vorig jaar vertrok Roeland Stekelenburg als hoofd Nieuwe Media bij de NOS om dit nieuwe bedrijf te gaan opzetten.
De afgelopen maanden is er in relatieve stilte gewerkt aan de opbouw van de organisatie. Zelfs de naam van het nieuwe bedrijf was tot vandaag onbekend.
In het team van NLbuzz zien we een aantal bekende namen terug. Technisch directeur wordt Jan-Willem Eshuis, voorheen bij de NOS het technisch brein achter succesvolle websites als de Olympische Spelen en het WK voetbal. Ook Gerbrand Meijer, op dit moment nog coördinator techniek bij de als zeer innovatief bekend staande afdeling Digitaal van de VPRO, maakt de overstap naar NLbuzz.
Jan de Vries van de Eredivisie: "Wij zijn zeer tevreden met CMI als onze nieuwe online partner. Het is een ambitieus en innovatief bedrijf, waar we onze online activiteiten met een gerust hart onderbrengen. De oprichting van NLBuzz en de betrokkenheid van Roeland Stekelenburg en zijn team staan garant voor verdere optimalisatie van ons online aanbod".
Ingezonden persbericht