Mededeling van de Groep Proximedia over de verkoopcijfers van 2010
08/02/2011 16:31
PROXIMEDIA BELGIUM
Voor de 12de keer op rij publiceert de groep Proximedia een groei van de verkoopcijfers.
Het totale verkoopcijfer gerealiseerd door de Groep bedraagt voortaan om en bij de 50 miljoen euro, een mooi resultaat dat werd neergezet dankzij een snel maar goed in de hand gehouden groei van de twee meest recent opgerichte filialen, Bezoom en BeUP.
Brussel, 8 februari 2011
KMO ten dienste van de KMO's zet de groep Proximedia zijn opmars verder en realiseert in 2010 meer dan 49.3 miljoen euro aan verkoop en diensten, een stijging van 12% ten opzichte van 2009 (44 miljoen euro).
Marktleider in België op het gebied van internetsites en technische informaticabijstand aan kleine ondernemingen realiseert Proximedia Belgium in 2010 een totaal van 22.3 miljoen euro aan verkoop en diensten, een stijging met 3% ten opzichte van 2009.
De opmars van het filiaal Bezoom dat zich in België toespitst op audiovisuele communicatie is met meer dan 15 miljoen euro aan verkoop en diensten ongetwijfeld opmerkelijk te noemen. Het vertegenwoordigt een stijging met 36% ten opzichte van 2009 waarin reeds een uitmuntend resultaat van 11.1 miljoen euro werd gerealiseerd.
Na een belangrijke reorganisatie op het gebied van aangeboden diensten sluit Proximedia Nederland met 4.3 miljoen euro aan verkoop en diensten het boekjaar af met een zeer positief resultaat.
Via Proximedia France testte de groep in 2010 meerdere producten en diensten uit. Het filiaal sloot het boekjaar af met een totaal van 1.6 miljoen euro aan verkoop en diensten.
Globule Bleu blijft georiënteerd naar de Large Accounts en realiseerde niet minder dan 3.2 miljoen euro aan verkoop en diensten. Bovendien mochten zij mooie referenties zoals d'Ieteren Group, Mister Minit en Awex toevoegen aan hun portefeuille.
Het concept BeUP tenslotte, gecommercialiseerd door Online Internet zet zijn verovering van de referenceringsmarkt en van marketingacties via het net ten behoeve van de KMO's verder. Online realiseerde in België 4.1 miljoen euro aan verkoop en diensten wat overeenkomt met een stijging met 127 % ten opzichte van 2009.
De gedetailleerde resultaten met betrekking tot het laatste boekjaar afgesloten op 31 december 2010 zul len eind maart worden publiceerd.
Over de groep Proximedia.
De groep PROXIMEDIA, opgericht in 1998, biedt informatica- en internetdiensten aan voor zelfstandigen, KMO's en grote ondernemingen.
Vandaag bieden de nv Proximedia en haar filialen alle essentiële internetdiensten aan:
ontwikkeling, updating en hosting van websites (Proximedia en Globule Bleu);
marketingdiensten offline en online (Globule Bleu en Online Internet via het merk "BeUP");
realisatie en verspreiding van professionele films op internet, ontwikkeling van videomail, ontwikkeling van Web-TV (Bezoom);
levering van internetdiensten zoals internetaansluitingen, beheer van domeinnamen, beveiligd beheer van e-mailadressen, gegevensbescherming, ADSL- of SDL-verbindingen, serverhosting, enz. (Online Internet);
installatie en onderhoud van computermateriaal (Proximedia).
De groep Proximedia is aanwezig op de Belgische, Nederlandse, Franse en Amerikaanse markt.
Op 22 juli 2005 werden de aandelen van de nv Proximedia voor het eerst genoteerd op de vrije markt van Euronext Brussels, nadat het kapitaal was opengesteld voor het publiek.
Bekijk ook de rubriek "Investeerders" op onze website www.proximediagroup.com.