Ingezonden persbericht
*PERSBERICHT *
16 knappe DM-koppen bedenken marketingstrategie NS
De deelnemers van de DDMA Dialogue Challenge pitchten 7 februari bij een vakkundige jury hun dialoogmarketingstrategie voor de NS. Dit ter afsluiting van de DDMA Dialogue Challenge: een (zeven dagdelen) durende cursus dialoogmarketing voor junior marketeers in wedstrijdvorm. De 16 deelnemers ontwikkelden voor de NS een strategie om de uitstroom van Voordeelurenkaarthouders tussen 20 en 29 jaar te verminderen. Uitkomsten van de Challenge waren zeer bruikbaar voor NS "Het voelde alsof we met professionele bureaus werkten".
De jury bestaande uit Diana Janssen (DDMA), Annebé Dalmijn (NS), Mendel Senf (Yieldivision), Hidde de Bruijn (OrangeValley), Asher Cohen (Relevance Group) en Theo van Vugt (Kluwer) had er een zware dobber aan de uiteindelijk winnaar te kiezen. De jury was onder de indruk van de kwaliteit van de rapporten en de wijze waarop de groepen zich hadden vastgebeten in het vraagstuk, aldus juryvoorzitter Diana Janssen.
Annebé Dalmijn, jurylid namens de NS, is erg positief over de creatieve en goed doorberekende marketingplannen: "Het zijn drie erg waardevolle rapporten waar de NS zeker mee uit de voeten kan".
De winnende groep (Ron Roubos, Santander / Gigi Lopes, Delphi Communications / Esther Vinkenborg, DHL Global Mail / Alexandra Meijer, vandenbusken / Michele Houben, De Combinatie van Factoren) sprong er voor de jury uit. Deze vijf marketeers baseerden hun strategie op het klantinzicht: de behoefte aan flexibiliteit bij de kaarthouders. Dit concept werkte de groep doelgericht en strategisch sterk uit.
De DDMA Dialogue Challenge is in het leven geroepen om startende marketeers kennis te laten maken met het vakgebied dialoogmarketing. Dit via specialistische vakkennis van ervaren markteers, strategen en marktonderzoekers. Case-owner of deelnemer worden van de Dialogue Challenge 2011? Neem contact op met DDMA.
Noot voor de redactie (