Philips
10 jaar SENSEO® : koffiesensatie niet meer weg te denken uit Nederland
8 februari, 2011
4,5 miljoen huishoudens genieten iedere dag van SENSEO®
Utrecht, 7 februari 2011 - Hij werd deze maand precies tien jaar
geleden op de markt gebracht en bleek één van de meest geslaagde
combinaties van techniek, smaak en kwaliteit: het door Douwe Egberts en
Philips ontwikkelde koffiezetsysteem SENSEO®. En de sensatie duurt
voort...
6 op de 10 Nederlandse huishoudens bezit een SENSEO® apparaat
De bundeling van krachten van Douwe Egberts en Philips zorgde tien jaar
geleden voor een ware revolutie in koffieminnend Nederland. Koffiezet
werd koffiepad. De vraag "wil je koffie?" veranderde in een mum van
tijd naar "welke koffie wil je?". Op dit moment staat in maar liefst 6
op de 10 (4,5 miljoen) Nederlandse huishoudens een SENSEO® apparaat en
vind je zo'n twintigtal Douwe Egberts SENSEO® smaakvarianten in het
supermarktschap. Consumenten in elf Europese landen kunnen inmiddels
niet meer zonder hun dagelijkse kopje Douwe Egberts SENSEO® koffie.
Passie als standaard
De afgelopen 10 jaar dronken Nederlandse consumenten koffie van 12,7
miljard Douwe Egberts SENSEO® koffiepads en verkocht Philips in
Nederland alleen al bijna 7 miljoen SENSEO® koffiepadapparaten. De
gedeelde passie voor koffie van Douwe Egberts en Philips blijft beide
bedrijven inspireren. Naast een verbeterde generatie koffiepads komt
Douwe Egberts in september met een aantal gloednieuwe smaakvarianten.
Ook wordt het mogelijk op een aantal SENSEO® koffiepadapparaten de
sterkte van de koffie in te stellen. Daarnaast krijgt het design een
extra dimensie met champagne- en kopergrijskleurige exterieurs.
Duurzaamheid voorop
En daar blijft het niet bij. Want van Douwe Egberts en Philips valt nog
veel meer goeds te verwachten. Duurzaamheid, bijvoorbeeld. De
Nederlandse koffiebrander wil al over 4 jaar 80 procent van zijn koffie
duurzaam geproduceerd zien. Ook op het gebied van productontwikkeling
wordt vooruit gekeken. Nog dit najaar introduceert Philips een SENSEO®
variant die is gemaakt van gerecycled en daarmee duurzaam materiaal.
Kortom: de koffiesensatie van SENSEO® wordt vervolgd. Op het gebied van
smaak en variatie, design en duurzaamheid willen Philips en Douwe
Egberts met SENSEO® de komende jaren voorop blijven lopen in de markt.
En vele koffiefans iedere dag laten genieten van een kop heerlijke
SENSEO® koffie.
SENSEO® als inspiratiebron voor nieuwe koffiecultuur
* Voordat de naam SENSEO® in beeld kwam, wilde men dit nieuwe
koffieconcept `Café Solo' noemen, naar het ontwerp van het apparaat
dat 1 kopje tegelijk kon zetten. Uiteindelijk is de naam aangepast,
omdat consumenten er de voorkeur aan gaven om twee kopjes tegelijk
te kunnen zetten.
* Douwe Egberts bedacht de naam SENSEO® al in 1991 voor een ander
project. De naam refereert aan zintuigen die je nodig hebt voor de
perfecte koffiebeleving.
* De machine werd al kort na de introductie een Nederlands
designicoon. De gecurvde vorm is gekozen vanuit gebruiksgemak. Zo
kon je namelijk makkelijker op de bovenkant van het apparaat kijken
en het makkelijker bedienen. Later is de vorm vaak vergeleken met
het silhouet van een gebogen ober die koffie aanbiedt, als knipoog
naar de horecakwaliteit van SENSEO®.
* Topdesigners als Marcel Wanders en Tord Boontje ontwierpen speciale
SENSEO® edities.
* Door de komst van SENSEO® is er in korte tijd een geheel nieuwe
koffiecultuur ontstaan. Consumenten konden nu aan elkaar vragen:
"welke koffie wil je?", in plaats van: "wil je koffie?".
---
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: