Wim Bosman
nieuws
MAN TGL DualFuel truck voor fijnmazige distributie 08-02-2011
Wim Bosman Transport B.V. neemt de MAN TGL DualFuel truck in gebruik.
De TGL DualFuel truck rijdt op groengas (CNG) in combinatie met diesel.
Het voordeel van CNG (Compressed Natural Gas) is dat de verbranding
vrijwel geheel roet- en fijnstof vrij is en dat het een CO2 neutrale
brandstof is.
Jaarlijks levert de DualFuel truck een reductie op van ruim 9.000 kg
CO2 bij een inzet van 50.000 km per jaar.
Kenmerken
De DualFuel truck wordt ingezet voor de binnenlandse distributie bij
SystemPlus, het exclusieve Europees express systeemdistributienetwerk
voor pakket- en palletzendingen. De truck heeft een laadbak van 35 m3
en een laadvermogen van 6.500 kg. De DualFuel truck kent geen
beperkingen ten opzichte van conventionele diesel trucks. Uniek is de
combinatie van groengas en diesel gebruik.
Voordeel
Een groot voordeel is de schone manier van goederenvervoer. De DualFuel
truck verbruikt tot 40% minder diesel. In combinatie met groengas zorgt
dit voor milieuvriendelijk vervoer. Met deze nieuwe diesel-groengas
mixtechnologie wordt tot 40% van de dieselinspuiting vervangen door
groengas. Jaarlijks levert de DualFuel truck een reductie op van ruim
9.000 kg CO2 bij een inzet van 50.000 km per jaar.
Koploper in duurzaamheid
Naast de DualFuel truck staat het gebruik van hybride technologie en
volledig elektrische voertuigen hoog op de agenda van de Wim Bosman
Groep. Door het aanbieden van duurzame alternatieven wil het bedrijf
een bijdrage leveren aan de verduurzaming van de supply chain van de
klant.
De Wim Bosman Groep biedt geïntegreerde supply chain oplossingen die
waarde toevoegen aan de totale keten. In deze oplossingen staan
begrippen als samenwerking, continue optimalisatie en duurzaamheid
centraal.
Per jaar levert de MAN DualFuel truck een besparing op van 9.000 kg CO2
bij een inzet van 50.000 km per jaar.