Persbericht

8 februari 2011

Webshop GroenRijk.nl op hybris platform bijna klaar voor de opening

De franchiseformule 'GroenRijk, Weet wat er leeft' introduceert dit voorjaar een unieke webshop voor de huidige en toekomstige consument. De webshop maakt de behoefte naar natuur nog toegankelijker en hierbij mag ook het in huis halen via het digitale kanaal niet ontbreken.

Partnerschap hybris Software
Onlangs hebben GroenRijk en hybris software de samenwerking voor de komende jaren samen ondertekend en bekrachtigd in Boskoop. GroenRijk heeft gekozen voor de implementatie van de hybris E-Commerce Suite vanwege de volledigheid en geïntegreerdheid van alle e-commercefacetten die noodzakelijk zijn om goede e-commerce te kunnen bedrijven. Daarnaast biedt hybris passende mogelijkheden met de PIM Suite en Print Suite om de ingezette strategie, van Multi Channel naar Cross Channel, de komende jaren efficiënt in te kunnen richten. hybris kent wereldwijd een ongekende opmars. De recent gepresenteerde 'Forrester Wave rapportage' van oktober 2010 geeft aan dat deze software zich van het middensegment naar de bovenkant van deze markt beweegt op basis van stabiliteit, veelzijdigheid en innovativiteit op gebied van e-commercesoftware.

"Deze samenwerking met GroenRijk bevestigt dat hybris past bij retail-omgevingen die een bijzonder karakter hebben", aldus Berend Bouwmeester, regional manager bij hybris Benelux. "Het is een bijzondere uitdaging om onze software in te zetten voor een bijzonder platform door de bundeling van de authentieke wereld van planten, bloemen en bomen en alle andere producten van tuincentra. Het platform wordt door de implementatiepartner Strawberries (Authorized hybris Partner) gebouwd."

"Door dit platform hebben wij de mogelijkheid online producten te verkopen en kan GroenRijk aan een breder publiek haar vakmanschap laten zien", stelt Nico Koppenol, Hoofd Formule GroenRijk. "Het gemak wordt onder andere vergroot door een overzichtelijke site en een variëteit van leveringsmogelijkheden. Door de aandacht en mogelijkheden voor elk type consument wordt de beleving vergroot. En authenticiteit wordt bevestigd door de adviezen, tips, support en bijzondere mogelijkheden met een breed en actueel productaanbod waaruit het kwekersverleden maar ook toekomstige groenkennis blijkt."

GroenRijk vestigingen en GroenRijk.nl
Tijdens de start van de webshop dit voorjaar, zullen de fysieke tuincentra en GroenRijk.nl nog los van elkaar werken om juiste processen te vinden met consumenten. "Zodra deze processen zijn geoptimaliseerd is het uiteindelijke doel - middels een optimale toekomstige samenwerking van online met offline - om voor een bijzondere en sterkere binding met de consument te zorgen", aldus Edwin Rijper, E-commerce manager GroenRijk.

BERICHT VOOR DE REDACTIE