PERSBERICHT
Nationaal Gaming Onderzoek: sociale netwerkplatforms geven casual gaming forse impuls
Zylom by RealGames introduceert als eerste Nederlandstalige Facebook-games
Eindhoven, 8 februari 2011 - Uit het Nationaal Gaming Onderzoek 2010 van Newzoo blijkt dat het spelen van games op sociale netwerkplatforms voor een grote groei van het aantal 'casual gamers' heeft gezorgd. Het onderzoek wordt ondersteund door de bevindingen van casual games-aanbieders zoals Zylom by RealGames. Daarom stelt het Nederlandse bedrijf nu ook casual games ter beschikking op Facebook. Zylom by RealGames is hiermee de eerste die Facebook-games aanbiedt in acht verschillende talen, waaronder Nederlands.
Het onderzoek van Newzoo is uitgevoerd in de belangrijkste markten voor casual gaming in westerse landen, waaronder ook Nederland. Het onderzoek wijst uit dat sociale netwerkplatforms een grote reden zijn voor de populariteit van casual gaming. Het merendeel van de mensen die actief is op sociale netwerken speelt ook spellen op specifieke websites voor casual gaming, zoals Zylom by RealGames. Nederland is daarbij met 80 procent koploper vergeleken met landen zoals Groot-Brittannië (71 procent), Duitsland (53 procent), Frankrijk (62 procent) en België (68 procent).
Stijging vrouwelijke gamers
Dankzij de opkomst van sociale netwerksites zoals Facebook, is het aantal vrouwelijke gamers sterk gegroeid in de afgelopen jaren. Vrouwen tussen de twintig en vijftig jaar staan ook wel bekend als voorlopers in het gebruik van sociale media en besteden beduidend meer tijd aan sociale netwerken dan mannen. "Aangezien Zylom zich op vrouwen richt, is het voor ons de reden om meer dan tweehonderd Facebook-games te lanceren in acht verschillende talen, zoals Nederlands, Frans en Duits," zegt Madelon Fortuin, General Manager Advertising Sales Europe van Zylom by RealGames. "Iedereen met een Facebook-account kan gebruik maken van de Zylom Games app. Via deze app kunnen gamers hun favoriete spellen met elkaar delen. Daarnaast kunnen zij hun scores posten en andere spelers uitdagen om deze scores te verbeteren."
Casual games voor iedereen
Peter Warman, managing director bij Newzoo: "Uit ons onderzoek blijkt duidelijk dat er niet zoiets bestaat als 'de typische casual gamer'. Zeventig tot negentig procent van alle gamers speelt regelmatig casual games. Dat betekent dat zelfs hardcore-gamers die bijvoorbeeld World of Warcraft of Call of Duty Black Ops spelen, dikwijls casual games spelen. Doordat games steeds meer een onderdeel van het dagelijks leven worden, is er voor ieder gametype wel een tijdstip en situatie waarin eenvoudig te spelen games kunnen worden gespeeld, ongeacht het platform."
Kijk voor meer informatie over Newzoo's Nationaal Gaming Onderzoek 2010 op
Over Zylom by RealGames
Zylom is de Europese marktleider op het gebied van casual games. Deze games worden in het merendeel van de Europese landen, Latijns-Amerika en Azië aangeboden en zijn casual van opzet, wat betekent dat de games relatief snel te spelen zijn. Zylom biedt meer dan 200 gratis online spelletjes aan, waaronder actie- & restaurantgames en Mahjong. Bovendien distibueert de gamingaanbieder ruim 500 downloadbare spellen, zoals Zoek-en-Vind, 3-op-een-rij en actiegames, die gratis te proberen zijn, en daarna gekocht kunnen worden. Daarnaast kunnen spelers een FunPass aanschaffen. Met dit abonnement kunnen zij alle downloadspellen onbeperkt spelen. Maandelijks spelen ruim 20 miljoen mensen - van wie het merendeel vrouwen in de leeftijdscategorie 20 tot 49 jaar - in Europa op de website van Zylom, www.zylom.com.
Zylom is zowel producent als distributeur van de casual games. Zo heeft de inhouse game-studio populaire spellen ontwikkelt zoals Campfire Legends - The Hookman, Heart's Medicine en de Delicious-serie. Kijk voor meer informatie op
Over het Nationaal Gaming Onderzoek
In maart 2011 start Newzoo in twaalf landen over de hele wereld een reeks onderzoeken naar games en het gaminggedrag van consumenten. Dit zal het grootste internationale onderzoek naar games en gaminggedrag zijn dat tot op heden is uitgevoerd. Newzoo levert belangrijke inzichten in het gedrag van gamers in westerse landen (VS, Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Nederland en België) en voegt ook nieuwe en opkomende markten zoals Spanje, Brazilië, Mexico en Rusland toe aan zijn portfolio van het Nationaal Gaming Onderzoek. In mei van dit jaar zal bovendien onderzoek worden verricht in Aziatische markten (China, Zuid-Korea). Kijk voor meer informatie op
Ingezonden persbericht