Ingezonden persbericht


Persbericht

Trinicom implementeert T5 Webcare adapter bij One For All®

Wilp, 8 februari 2011 ­ Wereldwijd opererend fabrikant van universele afstandsbedieningen One For All® heeft gekozen voor de T5 Webcare adapter van Trinicom, marktleidend leverancier van geavanceerde softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten. Deze adapter is ontwikkeld in samenwerking met online buzztracker TraceBuzz en maakt het mogelijk berichtgeving via social media en verschillende fora te volgen. Vervolgens komen deze berichten binnen in Trinicom's standaardapplicatie T5 en zijn ze van hieruit verder te monitoren.

One For All® is een dochteronderneming van Universal Electronics Inc, wereldwijd marktleider in universele draadloze bedieningstechnologie. Deze technologie vervangt de vele verschillende afstandsbedieningen voor tv, dvd-speler en hifi-apparatuur. Naar schatting gebruiken 250 miljoen mensen dagelijks de technologie van Universal Electronics. Aangezien klanttevredenheid bij One For All hoog in het vaandel staat, heeft de organisatie ervoor gekozen de T5 Webcare adapter door Trinicom te laten implementeren.

"Wij merken dat mensen steeds vaker eerst hun vraag op internet stellen en daar reviews bekijken van bepaalde producten. Vervolgens worden deze vragen en reviews door andere consumenten beantwoord en becommentarieerd zonder dat een bedrijf daar zelf een stem in heeft", vertelt Justin Nijmeijer, Supervisor Products and Trainingen bij Universal Electronics. "Door de online omgeving te monitoren, zien wij wat de klant te zeggen heeft en kunnen wij hier ­ indien gewenst ­ op reageren. Op die manier staan wij dichterbij de klant en laten we zien dat we er alles aan doen om samen tot een oplossing te komen. Zo kunnen we verder bouwen aan een positief imago.

One For All® heeft gekozen voor de T5 Webcare adapter in combinatie met online buzztracker TraceBuzz. Deze specialist in Social Media Monitoring heeft binnen zijn user interface een standaard integratie ontwikkeld met het T5-platform. Gevonden resultaten worden eerst in de Tracebuzz-applicatie beoordeeld. Vervolgens kan via een eenvoudige dialoog een case worden aangemaakt binnen T5, waarin het resultaat bewaakt en opgeslagen wordt in de centrale klantcontacthistorie. Bovendien kan met de TraceBuzz-applicatie ook de gehele buzz worden geanalyseerd. Zo is bijvoorbeeld te zien hoe vaak iets op een bepaalde site voorkomt, waardoor de belangrijkste sites voor One For All® zijn te achterhalen.

"Het is wel van belang om de reacties via internet heel zorgvuldig af te handelen en te monitoren. Door het plaatsen van posts toon je als organisatie je bereidheid om klanten te helpen, maar als er iets mis gaat word je daar onmiddellijk op afgerekend", benadrukt Nijmeijer.

Wilco Rietberg, directeur van Trinicom beaamt dit: "Het nazorgtraject is zeer belangrijk. Wat is de impact van een reactie en welke strategie moet er worden ingezet? Er is beleid nodig waarin wordt vastgelegd welke medewerkers op welke wijze namens de organisatie reageren. Door de implementatie van de T5 Webcare adapter heeft One For All® inzicht in de reacties die worden geplaatst en de vragen die op social media worden gesteld. Het is erg waardevol om juist op die plaatsen interactie te creëren tussen bedrijf en consument."

Over Trinicom
Trinicom is marktleidend leverancier van geavanceerde softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten. Trinicom is een Nederlandse onderneming en richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar oplossing Trinicom 5 (T5(TM)), bestaande uit de modules Web selfservice, E-mail response management, Live Chat, Call management, Chatbot en Brief-, fax- en baliecontact. Deze op internettechnologie gebaseerde standaardoplossing is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter. Daarbij ligt de nadruk op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom mag toonaangevende organisaties tot haar klantenkring rekenen, waaronder Agis Zorgverzekeringen, Albert Heijn, Albelli, Carglass, Cendris, Cheaptickets.nl, Conrad Electronic, De Kindertelefoon, De Telefoongids/Gouden Gids, Rabobank, Rijksuniversiteit Groningen, Thomas Cook en Univé verzekeringen. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.


Ingezonden persbericht