Ingezonden persbericht
Persbericht
Hilversum, 3 februari 2011
Safer Internet Day: aandacht wordt voor veilig internetgebruik door kinderen
Op dinsdag 8 februari is het 'Safer Internet Day': een jaarlijks terugkerende dag waarop in heel Europa aandacht wordt gevraagd voor veilig internetgebruik door jongeren en kinderen. De virtuele wereld Panfu speelt hier op een originele manier op in met de komst van een nieuw karakter, Oscar de Dolfijn, van Dolphin Secure. Oscar leert kinderen spelenderwijs hoe zij veilig kunnen 'surfen' op het internet.
MassMedia bezit de exclusieve exploitatierechten van Panfu in de Benelux. Panfu is één van de succesvolle kinderwebsites uit het MassMedia Kids Channel met een uniek bereik van 740.000 kinderen. De virtuele wereld Panfu heeft veiligheid op internet het hele jaar hoog in het vaandel staan, maar besteedt op 'Safer Internet Day' op een bijzondere manier extra aandacht aan veilig internetgebruik. Tot en met 8 februari kunnen kinderen die lid zijn van Panfu deelnemen aan een leuke quiz die Oscar de Dolfijn heeft voorbereid. Met de quiz wordt de kennis van kinderen over veilig internetgebruik getest en leren zij spelenderwijs meer over veilig internetsurfen. Als beloning voor het meedoen aan de quiz ontvangen kinderen toepasselijk een surfcertificaat en een coole medaille in goud, zilver of brons. Ook wordt er via de Panfu blog extra aandacht besteed aan de komst van Oscar en veilig internetgebruik.
Over 'Safer Internet Day'
De 'Safer Internet Day' is een jaarlijks terugkerend evenement (iedere tweede dinsdag van februari) en is een initiatief van Insafe, het Europese netwerk voor veilig internet. Insafe is in 2004 door de Europese Commissie (vanuit haar Safer Internet programma) opgericht om veilig, ethisch en efficiënt gebruik van internet en mobiele telefoons te promoten. Tijdens de 'Safer Internet Day' vragen scholen, instellingen en organisaties in de hele wereld via locale, nationale en internationale activiteiten aandacht voor het thema veilig internet voor jongeren. Dit jaar wordt de 'Safer Internet Day' voor de achtste keer georganiseerd.
Over Panfu
Panfu is een vriendelijke en veilige virtuele wereld waar kinderen online spelletjes kunnen spelen, avonturen kunnen beleven, spelenderwijs Engels kunnen leren en nieuwe vriendschappen kunnen sluiten. De content en activiteiten worden maandelijks vernieuwd en aangevuld. Panfu heeft maandelijks gemiddeld 740.000 unieke bezoekers in de leeftijd van 6-14 jaar.
Over MassMedia Kids Channel
Vorige maand lanceerde MassMedia het Kids Channel, Nederlands eerste online kidsnetwerk. Met een gecombineerd bereik van bijna 1 miljoen kinderen in de leeftijd van 4 tot 14 jaar biedt het Kids Channel van MassMedia adverteerders de unieke mogelijkheid om op internet een ongekend bereik in deze doelgroep te behalen. MassMedia bezit de exclusieve exploitatierechten van Panfu in de Benelux Naast Panfu biedt MassMedia Kids Channel de volgende kindersites aan waar campagnes op ingezet kunnen worden: Cartoon Network, Elkspel, Stardoll, Boomerang en Habbo.