Persbericht

Super de Boer visualiseert winactie via social media landkaart ~ Supermarkt brengt winnaars SuperKrassen-campagne in kaart ~

Amersfoort, 4 februari 2011 - Super de Boer brengt vanaf vandaag op www.superkrassen.nl letterlijk de winnaars in kaart van zijn SuperKrassen-actie. Winnaars worden opgeroepen om het via Twitter, Hyves en/of Facebook te laten weten als ze een prijs gewonnen hebben. Deze berichten verschijnen op een landkaart van Nederland en maken zo real-time inzichtelijk waar de winnaars te vinden zijn. Onder iedereen die een berichtje stuurt en op de social media landkaart verschijnt, wordt wekelijks een JVC Pocket camera ter waarde van ¤ 200,- verloot.

Tijdens de SuperKrassen-campagne geeft Super de Boer ruim 1 miljoen prijzen weg, variërend van 4 Chevrolet Spark auto's en Sunweb vakantiecheques à ¤ 1.500,- tot producten uit het huismerkassortiment van de supermarktketen. In iedere winkel vallen gemiddeld 5000 prijzen. Super de Boer wil met de social media landkaart de SuperKrassen-actie op een ludieke manier kracht bij zetten. Het SuperKrassen social media platform is ontwikkeld door Yocter, een gespecialiseerd social media bureau.

Hoe werkt het?
Op het moment dat een klant van Super de Boer een prijs heeft gekrast op zijn kraskaart, kan hij of zij dat laten weten via Twitter, Facebook en/ of Hyves met bijvoorbeeld een berichtje als 'Fiets gewonnen met #superkrassen actie van Super de Boer! Locatie: Utrecht'. Dit berichtje kan hierna op twee manieren op de social media landkaart op www.superkrassen.nl terechtkomen. Als de zender de GPS-functie op zijn telefoon aan heeft staan, wordt het bericht automatisch gekoppeld aan de geografische coördinaten die meegezonden worden en verschijnt het bericht als pinnetje op de kaart.

De tweede manier is door middel van geocoding. Door de verwijzing naar SuperKrassen en de locatievermelding Utrecht in het voorbeeld wordt dit bericht gefilterd uit de honderdduizenden berichten die dagelijks in social media verschijnen. Zodoende kan het bericht alsnog worden opgepikt en op de landkaart geplaatst worden. Dit is bijvoorbeeld belangrijk voor mensen die een social media bericht via de computer versturen of geen locatiebepaling meesturen met hun berichten. Het is dus belangrijk dat het woord SuperKrassen en de naam van de plaats waar een prijs gewonnen is, worden opgenomen in het bericht op één van de social media. Dit levert uiteindelijk een landkaart op waar kleine pinnetjes de locaties aangeven waar mensen in de prijzen zijn gevallen.

"Deze social media actie is uniek in de supermarktwereld", stelt Gaby Casteelen, Manager Communicatie & PR bij Super de Boer. "Wij brengen hiermee real-time in beeld waar in Nederland tijdens onze SuperKrassen-actie de prijzen vallen. Doordat wij de winkans van 1 op 4 kunnen garanderen, durven wij het ook aan om letterlijk visueel te maken waar de winnaars zich bevinden. Daarnaast is het mooi meegenomen voor de deelnemers dat ze automatisch kans maken op nog een extra prijs, de JVC Pocket camera."

De SuperKrassen-actie is begin deze week van start gegaan en zal duren tot en met week 8 van dit jaar. Voor meer informatie zie ook www.superkrassen.nl.