Univé wint Customer Performance Award 2011

01/02/2011 21:30

UVIT

Verzekeraar Univé heeft voor de tweede maal op rij de Customer Performance Award gewonnen voor de beste klantprestatie in de categorie Financiële Instellingen. Univé werd bovendien tweede op de totale ranglijst van de 100 grootste dienstverleners in Nederland. Alleen Ikea gaat Univé voor op deze ranglijst. De Award werd dinsdag in Zeist uitgereikt aan Jan-Luuk de Groot, directeur Marketing van Univé en Gijs van den Berg directeur Univé Utrecht.

De Customer Performance Award is een initiatief van de Rijksuniversiteit Groningen en de marketingonderzoeksbureaus MetrixLab en MIcompany. Zij ontwikkelden een index waarmee ze de klantprestaties van de 100 grootste dienstverleners in Nederland op wetenschappelijke wijze hebben gemeten. Op basis van deze index zijn nu voor de tweede keer de Customer Performance Awards uitgereikt.

Jan-Luuk de Groot, directeur marketing van Univé: 'We zijn erg blij met deze Award: wij willen onze leden kwalitatief goede producten bieden, in combinatie met een hoog serviceniveau en een scherpe premie. We zijn er trots op dat onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek nu opnieuw bewijst dat onze klanten dat zeer waarderen.'

Centraal beheer Achmea en Rabobank waren de andere twee genomineerden in de categorie Financiële Instellingen.

Ruim 7000 consumenten gaven voor het onderzoek hun oordeel over de 100 grootste dienstverlenende bedrijven in Nederland. Ze kregen onder meer de vraag bij welke van deze bedrijven zij klant zijn, hoeveel geld zij er maandelijks besteden, of ze het bedrijf bij bekenden zouden aanbevelen, en of ze van plan zijn er klant te blijven. Op basis van deze gegevens werd vervolgens de Dutch Consumer Performance Index berekend per bedrijf.

Meer informatie over de Dutch Customer Perfomance Index is te vinden op www.dcpi.nl