UPC N.V.
Klantbehoefte centraal in nieuwe UPC-campagne met Johnny de Mol
Amsterdam, 25 januari 2011 - UPC start per 1 februari 2011 een nieuwe
grootschalige communicatiecampagne. In de crossmediale campagne staan
mensen met een bijzondere hobby centraal - een hobby waarvoor ze
gebruik maken van internet of tv. De klanten worden thuis bezocht door
Johnny de Mol die hen interviewt om meer te weten te komen over hun
speciale hobby's.
Aanleiding voor de campagne vormt de introductie van de nieuwe
Alles-in-1 Pakketten van UPC met daarin televisie, internet en
telefonie. UPC ontwikkelde vier pakketten die inspelen op het
mediagebruik van haar klanten. Klanten kunnen deze pakketten desgewenst
uitbreiden met drie varianten: sneller internet, meer televisie-aanbod
of een combinatie daarvan.
Nieuwe koers
De campagne betekent een nieuwe koers voor UPC Nederland. Tot voor kort
lag voor het bedrijf de nadruk in communicatie op producteigenschappen
- en vooral de waarde van het aanbod. In deze nieuwe campagne, waarbij
UPC voor het eerst samenwerkt met haar nieuwe bureaus UbachsWisbrun/JWT
en .bone, is er bewust voor gekozen nader in te gaan op de voordelen
van de verschillende producten. Zo is te zien wat je hebt of kunt met
60Mb internet of met een digitale videorecorder (dvr) en hoe handig
Programma Gemist is.
Johnny de Mol
UPC heeft bewust voor Johnny de Mol gekozen. Machteld Koch, Director
Marketing Communications van UPC Nederland: "Johnny heeft een hele
natuurlijke manier van interviewen. Hij maakt er geen show van, stelt
niet zichzelf, maar de mensen centraal en laat ze in hun waarde. Dit
levert mooie tv op. Wij hebben meerdere bekende personen voorgelegd aan
een brede groep consumenten, maar Johnny kwam absoluut als beste uit de
bus, wat betreft match met UPC en als interviewer. Hij roept bij mensen
positieve associaties op zoals nieuwsgierig, modern en vernieuwend, die
ook goed passen bij het merk UPC."
Edgar Molenaars, adjunct directeur UbachsWisbrun/JWT: "In de campagne
geven we UPC echt een ander gezicht. We zien, op een
documentaire-achtige manier, wat je hebt aan sublieme techniek. De
gekozen methode geeft bovendien een sympathieke `inkijk' in Nederland."
Joost van Liemt, creatief directeur .bone: "De online campagne is een
verdieping op de offline campagne. Hier staat de inhoud van de
pakketten centraal en worden in interactieve animaties de voordelen van
sneller internet of meer tv naar voren gebracht."
Credits
Klant:
UPC Nederland
Verantwoordelijk klant:
Machteld Koch, Mark Giesbers, Mariska de Jonge, Perijn Hoefsloot
Bureaus:
UbachsWisbrun/JWT en .bone
Strategie:
Jan Bouts (UW) en Joost van Liemt (.bone)
Account:
Edgar Molenaars, Daniella Coronel, Lisa Merelle (UW),
Rens Plandsoen, Lisette van Seters (.bone)
Creatie:
Marijn Peters, Michiel Keser, creatieve directie Joep de Kort, Massimo
van der Plas (UW), Rogier Beerends, Rik Kokkelink, Dimitri Hubregtse
(.bone)
Over UPC Nederland
UPC Nederland is in Nederland toonaangevend op het gebied van
televisie, breedbandinternet en digitale telefoniediensten. UPC biedt
in Nederland ruim 1.900.000 klanten toegang tot de wereld van
televisie. Hiervan hebben 856.000 abonnees voor digitale televisie
gekozen. UPC heeft in Nederland 816.000 breedbandinternet abonnees en
bedient 702.000 digitale telefonie abonnees (cijfers per 30 september
2010). Het bedrijf wordt gedreven door de visie dat iedereen,
onafhankelijk van aanwezige kennis of vaardigheden, toegang heeft tot
de verrassende, maar complexe digitale wereld. UPC Nederland is een
dochteronderneming van de internationale kabel- en mediagroep Liberty
Global, Inc.
Noot aan de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
UPC Nederland
Anya Pieroen
Director Corporate Communications
T: 020 77 55 771
E: apieroen@upc.nl
W: www.upc.nl / www.upc.nl/over-upc
Twitter: www.twitter.com/WijZijnUPC