Ingezonden persbericht
Maxeda rondt strategische heroriëntatie van de Fashion Groep af
Amsterdam, 31 januari 2011. De Raad van Bestuur en de Raad van Commissarissen van Maxeda Retail Group B.V. ("Maxeda") kondigen aan dat de strategische heroriëntatie, gestart in februari 2010, is afgerond. De Fashion Groep bestond uit V&D, La Place, de Bijenkorf, Hunkemöller en M&S Mode. Na de afronding van de acquisitie van V&D / La Place door Sun European Partners in november vorig jaar, zijn alle overige transacties, nu de betreffende mededingingsautoriteiten hun goedkeuring hebben verleend, succesvol voltooid. De ondernemingsraden van de Bijenkorf, Hunkemöller en M&S Mode hebben positief gereageerd op de verkoop van de modeketens en de gesprekken met de bonden zijn constructief verlopen. De nieuwe eigenaar van de Bijenkorf, Selfridges Group Limited, heeft uitgebreide kennis en ervaring op het gebied van premium winkelketens zoals Selfridges (UK), Brown Thomas (Ierland) en Holt Renfrew (Canada). Selfridges Limited Group biedt de meeste expertise en mogelijkheden om de succesvolle service strategie van de Bijenkorf verder te ontwikkelen. Hunkemöller, overgenomen door PAI Partners, zal haar reputatie en de product- en marktpenetratie verder kunnen ontwikkelen en zal profiteren van PAI's kennis en ervaring in retail ketens als Coin, Vivarte en Cortefiel. M&S Mode zal haar positie als Europese damesmode retailer versterken door de aansluiting bij Excellent Retail Brands, een partner met de kennis en het netwerk om M&S Mode verder te positioneren als een waar internationaal merk. Excellent Retail Brands heeft een aantal succesvolle modeketens Cool Cat, Wonder Woman en America Today. Tony DeNunzio, bestuursvoorzitter Maxeda: "Het doet me deugd deze succesvolle afronding van de strategische heroriëntatie van de Fashion Groep te kunnen aankondigen. Gedurende de strategische heroriëntatie hebben we individuele routes voor iedere modeketen onderzocht en alle modeketens zijn nu goed gepositioneerd voor de toekomst met de juiste strategische partner. Het zijn modeketens die afzonderlijk marktleider zijn in de markten waarin ze actief zijn, en ik ben ervan overtuigd dat ze hun groeistrategie nu verder zullen versnellen en de volgende stap in hun ontwikkeling kunnen maken." In de afgelopen jaren heeft Maxeda haar modeketens getransformeerd tot ster ke bedrijven met stevige marktposities. Maxeda blijft investeren in de DIY Groep om de winkelketens Praxis, Formido, Brico en Brico Plan-It verder te versterken en Maxeda DIY te positioneren als een moderne, geïntegreerde en toonaangevende onderneming in de Benelux. Einde persbericht Aan de redactie (