Ingezonden persbericht


Persbericht

NUsport Inkomens Top 100
Wie zijn de bestverdienende Nederlandse sporters?

Hoofddorp, 31 januari 2011 - Arjen Robben is de bestveerdienende Nederlandse sporter van het jaar 2010. Hij maakte afgelopen jaar een flinke financiële sprong en bleef hiermee Wesley Sneijder nipt voor. Dit blijkt uit de elfde Inkomens Top 100 van NUsport.

Journalisten Remco Regterschot en Bart Vlietstra van NUsport - voorheen Sportweek - maakten samen met de complete redactie via diverse relevante bronnen (zaakwaarnemers, sportmarketeers, sponsors, sporters zelf etc.) een schatting van de inkomsten van de bestverdienende sporters. Het blijven schattingen, dus belastingdienst, hypotheekverstrekkers en aanverwante organisaties kunnen geen recht aan de lijst ontlenen.

Maar één vrouw
Zoals jaarlijks zijn het met name voetballers die de dienst uitmaken. In de Top 100 staan in totaal slechts 16 niet-voetballers. Ook staat er maar één sportvrouw in de lijst. Nummer 1 Arjen Robben had een inkomen van meer dan 10 miljoen euro en nummer 100 verdiende ¤540.000,-. Dat is nog aaltijd ¤110.000,- meer dan de nummer 100 van 2009. ; Opvallend is dat 37 van de 100 sporters vaker reserve dan basiskracht waren bij hun team.

NUsport nummer 5 met het overzicht van de honderd hoogste inkomens van Nederlandse sporters over 2010 is vanaf dinsdag 1 februari in de winkels verkrijgbaar en bovendien online te bestellen via nusport.nl/bestel.

Theo Janssen nieuwe campagnegezicht
FC Twente-middenvelder en international Theo Janssen, de nummer 82 uit de lijst, is het nieuwe campagnegezicht van NUsport. Met ingang van 31 januari start de campagne, bestaande uit o.a. tv-commercials, radiocommercials, printadvertenties en bannering. Janssen is na Mark Tuitert, Naomi van As en Rafael van der Vaart de volgende topsporter die symbool staat voor NUsport, het grootste multimediale topsportplatform van Nederland met een wekelijks magazine, website, mobiele site en iPhone app. Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital = Sanoma Media Netherlands Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital gaan per 5 april 2011 één naam hanteren: Sanoma Media Netherlands. Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste Mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland.

Sanoma heeft een rijk portfolio met meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital vind je op www.sanoma-uitgevers.nl of www.sanomadigital.nl.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomaNL


Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (