Philips
Fans aan de tekentafel voor SENSEO®
31 januari, 2011
Philips en Douwe Egberts vragen inbreng van fans voor Limited Edition SENSEO®
Amsterdam, 31 januari 2011 - Het 10-jarig jubileum van SENSEO®dit jaar
is voor Philips en Douwe Egberts de aanleiding om via Social Media
SENSEO®-liefhebbers te betrekken bij de ontwikkeling van het nieuwe
design van het SENSEO® koffiepadapparaat. Vanaf vandaag kunnen fans
via SENSEONL op Facebook (www.facebook.com/SENSEOnl) stemmen op vijf
nieuwe designs voor het nieuwe koffiepadapparaat. Het ontwerp met de
meeste stemmen wordt in productie genomen en zal verkrijgbaar zijn op
www.philips.nl en DE Cafés als Limited Edition.
Eind 2010 werden via het online platform van SENSEO® vier fans met een
design-achtergrond geselecteerd. In een eerste workshop sessie met
Philips Design en de fans werden 65 verschillende designs ontworpen en
besproken.Van deze uitvoeringen werden 15 voorstellen verder
uitgewerkt, die in een tweede workshop sessie, werden teruggebracht
naar vijf ontwerpen. Deze designs zijn vandaag op Facebook
gepresenteerd en na een week zal het koffiepadappraat, dat als meest
favoriet uit de bus komt, in productie worden genomen.
Offer van der Heijde, Philips senior manager marketing koffie: "We zien
dat de doelgroep van SENSEO® zeer actief is op Facebook. Dat is ook de
reden dat wij via dit platform de fans willen betrekken bij de
productie van de Limited Edition van SENSEO®".
Over SENSEO® op Facebook
SENSEO® van Philips en Douwe Egberts is in oktober vorig jaar gestart
met een online platform: SENSEONL. Sinds de start is het platform snel
gegroeid en heeft momenteel meer dan 6600 Nederlandse fans. Via
SENSEONL kunnen mensen met elkaar praten over wederzijdse passies,
zoals muziek, boeken en mode. Een aantal bekende Nederlanders is als
`connector' op het platform actief om met fans van gedachten te
wisselen over hun persoonlijke passie. Zo spreekt schrijfster Judith
Visser over boeken, zangeres Dewi Pechler en jazz-zangeres Kristel de
Haak spreken op het platform over hun gedeelde passie muziek en over
het onderwerp films is Horace Cohen op Facebook actief.
Naast dat gelijkgestemden elkaar online vinden, faciliteert SENSEO® ook
offline koffiemomenten voor de Facebook-fans om onder het genot van een
kop Douwe Egberts SENSEO® koffie met de connector en anderen door te
praten over een specifiek onderwerp. Een eerste koffiemoment vond
plaats tijdens een styling workshop met Danie Bles. Binnenkort zullen
er meer koffiemomenten volgen met onder andere artiest Horace Cohen en
zangers Dewi Pechler.
---
Voor meer media informatie kunt u contact opnemen met:
Saskia Maas
PR manager, Philips Consumer Lifestyle
Email: saskia.maas@philips.com
Tel: 040-2785030
Voor consumentenvragen over dit product kun u ons bereiken op
0800-0230076 (gratis) of via www.support.philips.com
---
Over Koninklijke Philips Electronics
Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een
onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg
en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven
van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende
onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting
integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte
oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en
behoeften van de klant en zijn merkbelofte van "sense and simplicity".
Philips heeft wereldwijd circa 119.000 werknemers in dienst, verspreid
over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 25.4 miljard in 2010 is
de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg
en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe
verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk
welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van
Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en
mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u
op www.philips.nl/nieuwscentrum.
---
Over Sara Lee
Elke dag opnieuw maakt Sara Lee (NYSE: SLE) wereldwijd miljoenen
consumenten en klanten blij. De onderneming beschikt over een van de
meest geliefde en vooraanstaande productassortimenten ter wereld, met
haar innoverende en vertrouwde merken voor voeding, drank, huishoud- en
lichaamsverzorgingsproducten, waaronder Douwe Egberts, Pickwick,
Senseo, Sanex en Ambi Pur. Samen zijn deze merken goed voor een
jaaromzet van ongeveer $ 13 miljard, gespreid over zo'n 180 landen.
Sara Lee telt wereldwijd 41.000 werknemers. Het meest recente nieuws en
meer informatie over Sara Lee en haar merken zijn te vinden
op www.saralee.com.