Philips


Fans aan de tekentafel voor SENSEO®

31 januari, 2011

Philips en Douwe Egberts vragen inbreng van fans voor Limited Edition SENSEO®

Amsterdam, 31 januari 2011 - Het 10-jarig jubileum van SENSEO®dit jaar is voor Philips en Douwe Egberts de aanleiding om via Social Media SENSEO®-liefhebbers te betrekken bij de ontwikkeling van het nieuwe design van het SENSEO® koffiepadapparaat. Vanaf vandaag kunnen fans via SENSEONL op Facebook (www.facebook.com/SENSEOnl) stemmen op vijf nieuwe designs voor het nieuwe koffiepadapparaat. Het ontwerp met de meeste stemmen wordt in productie genomen en zal verkrijgbaar zijn op www.philips.nl en DE Cafés als Limited Edition.

Eind 2010 werden via het online platform van SENSEO® vier fans met een design-achtergrond geselecteerd. In een eerste workshop sessie met Philips Design en de fans werden 65 verschillende designs ontworpen en besproken.Van deze uitvoeringen werden 15 voorstellen verder uitgewerkt, die in een tweede workshop sessie, werden teruggebracht naar vijf ontwerpen. Deze designs zijn vandaag op Facebook gepresenteerd en na een week zal het koffiepadappraat, dat als meest favoriet uit de bus komt, in productie worden genomen.

Offer van der Heijde, Philips senior manager marketing koffie: "We zien dat de doelgroep van SENSEO® zeer actief is op Facebook. Dat is ook de reden dat wij via dit platform de fans willen betrekken bij de productie van de Limited Edition van SENSEO®".

Over SENSEO® op Facebook SENSEO® van Philips en Douwe Egberts is in oktober vorig jaar gestart met een online platform: SENSEONL. Sinds de start is het platform snel gegroeid en heeft momenteel meer dan 6600 Nederlandse fans. Via SENSEONL kunnen mensen met elkaar praten over wederzijdse passies, zoals muziek, boeken en mode. Een aantal bekende Nederlanders is als `connector' op het platform actief om met fans van gedachten te wisselen over hun persoonlijke passie. Zo spreekt schrijfster Judith Visser over boeken, zangeres Dewi Pechler en jazz-zangeres Kristel de Haak spreken op het platform over hun gedeelde passie muziek en over het onderwerp films is Horace Cohen op Facebook actief. Naast dat gelijkgestemden elkaar online vinden, faciliteert SENSEO® ook offline koffiemomenten voor de Facebook-fans om onder het genot van een kop Douwe Egberts SENSEO® koffie met de connector en anderen door te praten over een specifiek onderwerp. Een eerste koffiemoment vond plaats tijdens een styling workshop met Danie Bles. Binnenkort zullen er meer koffiemomenten volgen met onder andere artiest Horace Cohen en zangers Dewi Pechler.


---

Voor meer media informatie kunt u contact opnemen met:

Saskia Maas PR manager, Philips Consumer Lifestyle Email: saskia.maas@philips.com Tel: 040-2785030

Voor consumentenvragen over dit product kun u ons bereiken op 0800-0230076 (gratis) of via www.support.philips.com
---

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van "sense and simplicity". Philips heeft wereldwijd circa 119.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 25.4 miljard in 2010 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.
---

Over Sara Lee

Elke dag opnieuw maakt Sara Lee (NYSE: SLE) wereldwijd miljoenen consumenten en klanten blij. De onderneming beschikt over een van de meest geliefde en vooraanstaande productassortimenten ter wereld, met haar innoverende en vertrouwde merken voor voeding, drank, huishoud- en lichaamsverzorgingsproducten, waaronder Douwe Egberts, Pickwick, Senseo, Sanex en Ambi Pur. Samen zijn deze merken goed voor een jaaromzet van ongeveer $ 13 miljard, gespreid over zo'n 180 landen. Sara Lee telt wereldwijd 41.000 werknemers. Het meest recente nieuws en meer informatie over Sara Lee en haar merken zijn te vinden op www.saralee.com.