PERSBERICHT
Amersfoort start campagne voor zakelijk toerisme
Amersfoort, 25 januari 2011 - Met haar centrale ligging, goede bereikbaarheid en hoogwaardige faciliteiten biedt Amersfoort veel mogelijkheden voor congressen, vergaderingen, beurzen en andere zakelijke evenementen. Het imago van Amersfoort als zakelijke bestemming blijft echter achter bij de werkelijkheid. Daarom start Stichting Citymarketing regio Amersfoort een grootscheepse campagne om Amersfoort onder de aandacht te brengen van het bedrijfsleven en de associatiemarkt.
Amersfoort heeft een jonge, hoogopgeleide bevolking van zo'n 400.000 inwoners, een van de sterkste economieën van Europa, ligt centraal en is uitstekend te bereiken per auto en spoor. In de laatste jaren zijn er bovendien veel hoogwaardige faciliteiten bijgekomen, zoals NH Hoteles, de Rijtuigenloods van HerikRail in het Stationsgebied en de A1 locatie van Van der Valk. Ook bestaande bedrijven breiden de komende jaren flink uit. Het Filosofiehotel ISVW in Leusden wordt compleet gerenoveerd en ook DierenPark Amersfoort heeft grote plannen voor.
Met de campagne 'Locatie Amersfoort - where minds meet' gaat Amersfoort zich in 2011 en 2012 sterker profileren bij:
* Jonge professionals, voor bijeenkomsten met een zakelijk doel, zoals vergaderingen, productintroducties, trainingen en teambuilding. De stedelijke allure in combinatie met het gevarieerde groene buitengebied en de goede bereikbaarheid moet deze doelgroep naar Amersfoort trekken.
* De associatiemarkt. Wetenschappers en professionele congresorganisatoren kunnen in Amersfoort, centraal in Nederland, inspirirende bijeenkomsten houden in een grote variatie aan locaties.
Met deze campagne wil Amersfoort haar imago verbeteren, een groei van 5% realiseren in de sector zakelijk toerisme en stijgen op de ranglijst van steden met het beste imago voor zakelijke bijeenkomsten (in 2010 nog de 10e positie). De campagne zal in het voorjaar van 2011 starten.
Noot voor de redactie,
Gemeente Amersfoort