Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
Wijziging organisatiestructuur Teleperformance Benelux
vrijdag 28 januari 2011
Zoetermeer, 27 januari 2011 - Teleperformance Benelux, marktleider in
de contactcenterbranche, is het jaar 2011 begonnen met een wijziging in
de organisatiestructuur. De wijziging is het gevolg van de
integratieplannen van de Teleperformance Group.
Na de fusie van de verschillende bedrijven in de Benelux in 2010, is
dit jaar een begin gemaakt met de integratie van de verschillende
landen in Centraal Europa. De bedrijven in Nederland, België,
Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk worden per 1 januari 2011
aangestuurd door een centraal management team onder leiding van Norbert
van Liemt, Chief Executive Officer Central Europe. Van Liemt:
"Teleperformance kan heel goed inspelen op de klantbehoeften die er
zijn. Met deze organisatiewijziging zal Teleperformance zowel de
nationale als de internationale markt nog beter kunnen bedienen. Door
de centralisatie wordt de kracht en schaalbaarheid van Teleperformance
Group optimaal benut. Teleperformance is een organisatie die middels de
Teleperformance Operational Processes & Standards (TOPS) in 51 landen
uniform werkt. Deze consistente werkwijze is waar de internationale
markt behoefte aan heeft en die de nationale markt naar een hoger
niveau brengt. TOPS is een resultante van best practices over de gehele
wereld."
Om de centralisatie mogelijk te maken is gekozen voor een
matrixorganisatie waarbij Van Liemt de Managing Directors van de
verschillende landen direct zal aansturen. Binnen de matrixorganisatie
is een splitsing gemaakt tussen Operations en Business Development
enerzijds en de support afdelingen HR, Finance, ICT en Processes &
Quality anderzijds. Managing Director voor de Benelux is Christian
Pijnenborgh, voorheen COO bij Teleperformance Benelux. Pijnenborgh zal
Operations en Business Development onder zijn hoede nemen. Pijnenborgh:
"Door de organisatiewijziging is het mogelijk om ons concept 'TP
Excellence' verder uit te bouwen. Dit kunnen we bewerkstelligen door de
groepsstandaard TOPS verder te integreren in de diverse Business Units.
Op het gebied van Business Development zal Teleperformance de komende
maanden een nieuwe dienstverlening positioneren, genaamd
'Teleperformance Platinum', waarmee we specifieke klantvragen kunnen
bedienen. Deze nieuwe dienstverlening is reeds succesvol
geïmplementeerd binnen andere Teleperformance vestigingen in Brazilië,
Mexico en de USA en wordt door Datamonitor omschreven als een nieuw
tijdperk binnen de contactcenter industrie. Ook in de Benelux is
Platinum de afgelopen maanden succesvol geïmplementeerd. Hierdoor zijn
we nu klaar zijn voor het verder uitrollen van dit unieke concept."
Over Teleperformance
Teleperformance is 's werelds voornaamste provider voor het uitbesteden
van CRM en contactcenterdiensten en combineert internationale expertise
en best practices met de kracht van ervaren lokaal management.
Teleperformance Benelux, opgericht in 1993, is uitgegroeid tot de
topspeler in de contact center branche en biedt haar complete
dienstverlening aan vanuit vestigingen in Zoetermeer, Tilburg,
Roermond, Maastricht en Brussel. In de Benelux zijn meer dan 2300
medewerkers actief die werken voor een groot aantal prominente merken
in diverse branches.