Persbericht
M7 Group (CanalDigitaal) professionaliseert klantcontact met volledige T5 suite van Trinicom
Wilp, 28 januari 2011 - M7 Group S.A., aanbieder van digitale satelliettelevisiediensten onder de merknamen CanalDigitaal, TV Vlaanderen TeleSat en AustriaSat heeft gekozen voor de complete T5 softwaresuite van
M7 Group biedt al meer dan tien jaar digitale tv en radio via de satelliet aan consumenten en heeft meer dan een miljoen kijkers in Europa. Om alle vragen van deze consumenten - in zowel binnen- als buitenland - snel en correct af te kunnen handelen heeft een efficiënt klantcontactcenter hoge prioriteit voor de digitale televisie- en radioaanbieder.
"Wij maakten al gebruik van software die het klantcontact via onze website ondersteunde, maar deze bood weinig uitbreidingsmogelijkheden en ook de online gebruikerservaring liet te wensen over", verklaart Andrei Noppe, verantwoordelijk voor de Nederlandse activiteiten van M7 Group. "Daarbij constateerden wij dat consumenten steeds vaker op hun eigen tijden een beroep willen doen op ons klantcontactcenter - ook buiten de reguliere callcentertijden om. Met de implementatie van T5 zijn wij 24 uur per dag bereikbaar voor onze klanten. Vanuit één centrale kennisbank worden zowel vragen via internet en e-mail als via chat en telefoon doelgericht beantwoord op elk gewenst tijdstip."
Noppe vervolgt: "Het grote voordeel van T5 is de flexibiliteit waarmee de modules kunnen worden geïmplementeerd. Dit biedt ons de mogelijkheid om stapje voor stapje op onze eigen manier invulling te geven aan het online klantcontact. Wij hebben ervoor gekozen te starten met de modules T5 Web selfservice en T5 E-mail response management. Daarna volgen stapsgewijs de overige modules. T5 E-mail response management zorgt voor verbeterde en tijdige e-mailafhandeling. Zo komen de e-mails rechtstreeks bij de juiste medewerkers terecht en kunnen gelijk worden behandeld. Daardoor worden klanten veel sneller geholpen en is voor onze medewerkers het afhandelen van e-mail een stuk overzichtelijker. Bovendien ondervangt T5 Web selfservice al een groot aantal van deze e-mails online door de uitgebreide kennisbank."
Wilco Rietberg, directeur van Trinicom: "Consumenten stellen steeds hogere eisen ten aanzien van de bereikbaarheid en het serviceniveau van organisaties. Door de implementatie van T5 is het klantcontactcenter van CanalDigitaal nu 24 uur per dag online bereikbaar. Dit levert M7 Group een aanzienlijke kostenbesparing op aangezien er veel minder vragen per telefoon, e-mail en chat binnenkomen. Bovendien worden de vragen die via deze kanalen binnenkomen veel efficiënter afgehandeld."
Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 - E-mail:
Over Trinicom
Trinicom is marktleidend leverancier van geavanceerde softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten. Trinicom is een Nederlandse onderneming en richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar oplossing Trinicom 5 (T5(TM)), bestaande uit de modules Web selfservice, E-mail response management, Live Chat, Call management, Chatbot en Brief-, fax- en baliecontact. Deze op internettechnologie gebaseerde standaardoplossing is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter. Daarbij ligt de nadruk op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom mag toonaangevende organisaties tot haar klantenkring rekenen, waaronder Agis Zorgverzekeringen, Albert Heijn, Albelli, Carglass, Cendris, Cheaptickets.nl, Conrad Electronic, De Kindertelefoon, De Telefoongids/Gouden Gids, Rabobank, Rijksuniversiteit Groningen, Thomas Cook en Univé verzekeringen. Voor meer informatie zie:
Over M7 Group
CanalDigitaal biedt de meest omvangrijke ervaring in HD en is onderdeel van M7 Group S.A. De M7 Group is de Europese aanbieder van satellietdiensten voor consumenten en zakelijke klanten, werkend met diverse merken met elk hun eigen taal- en cultuurspecifieke tv-aanbod. De M7 Group heeft meer dan 1 miljoen kijkers die gebruik maken van een kleine schotel om honderden tv- en radiozenders digitaal te ontvangen. Voor meer informatie ga naar
Ingezonden persbericht