Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Herenkleding geïnspireerd op Nederlandse zeevaart en koopvaardij
Nieuw Nederlands fashionlabel "Derek's" presenteert eerste collectie tijdens closing party van AIFW in Panama*.
Amsterdam, 25 januari 2011 - Op 28 januari 2011 staat club Panama in Amsterdam in het teken van het feest "Into Fashion". De closing party van de AIFW betekent het einde van de Fashion Week, maar tegelijkertijd het begin van herenkledingmerk 'Derek's'. Het Nederlandse fashionlabel presenteert tijdens het feest de eerste collectie. Inspiratiebron is de Nederlandse zeevaart en koopvaardij van vroeger. De show is een kleurrijke reflectie van de collectie overhemden en broeken.
Het merk Derek's is opgericht door Derek Tigges. "Ik wil met 'Derek's' een nieuw merk neerzetten voor casual, maar ook traditionele herenkleding. Zonder teveel franje, maar wel met een scherp fashion-randje", vertelt Derek.
Made in the Netherlands
De ontwerpen worden gemaakt door Nicolaas Gerritsen, oud-deelnemer van het TV-programma 'Project Catwalk'. Omdat Derek's vanaf het begin iets terug wil doen voor maatschappij, werkt het merk samen met Sagènn Workfirst. Dit re-integratiebedrijf helpt onder andere langdurig werklozen aan een baan en is nu samen met Derek's gestart aan een traject om mensen de weg te wijzen in de textielindustrie. Door de samenwerking met Sagènn Workfirst zijn alle kledingstukken dus oprecht 'Made in The Netherlands'.
De samenwerking tussen AIFW en Panama* is een succesformule die zich eerder op 22 januari 2011 bij het openingsfeest van AIFW en in juli 2010 bij het feest 'Fashion Addicted' heeft bewezen. Tijdens het feest zijn er - naast de modeshow - diverse optredens. Zo geeft Sister Bliss - drijvende kracht achter de formatie 'Faithless' - een spetterende DJset weg.
-EINDE PERSBERICHT-
Voor meer informatie (
Ingezonden persbericht