Persbericht

Spectaculaire groei voor Vente-Exclusive.com
~ Marktleider online privéverkopen groeit 10 keer sneller dan online fashion markt ~

Amsterdam, 27 januari 2011 - 2010 is voor Vente-Exclusive.com, marktleider in online privéverkopen van mode- en lifestyleartikelen in Nederland en België, een erg succesvol jaar geweest. Het aantal verkochte artikelen steeg van 200.000 naar ruim een half miljoen stuks en er werd een recordomzet van 16 miljoen euro behaald. Daarmee is Vente-Exclusive.com 2,5 maal groter ten opzichte van 2009 en groeit de webshop 10 keer harder dan de Nederlandse online fashion markt.

Groei 10 maal hoger dan online fashion markt
Vente-Exclusive.com heeft in 2010 opnieuw een grote sprong voorwaarts gemaakt. Met een omzet van 16 miljoen euro doet de marktleider 2,5 keer beter dan in 2009. Toen werd een cijfer van 6,5 miljoen gerealiseerd. Lex Groenenberg, COO van Vente-Exclusive.com is erg tevreden met dat resultaat. "We kijken tevreden terug op een erg succesvol jaar, waarin we onze vooropgestelde doelstellingen hebben bereikt."

Uit een recente studie van GfK PanelServices Benelux blijkt dat de online verkoop van modeartikelen in 2010 in Nederland met 15 procent steeg ten opzichte van 2009. "Wanneer we dat vergelijken met onze cijfers, dan groeien we bijna 10 keer harder dan de online fashion markt," aldus Lex Groenenberg. "We merken dat er nog heel veel potentieel zit in de online verkoop van fashion- en lifestyle artikelen en willen ook in 2011 onze voortrekkersrol behouden in de verdere ontwikkeling van die markt."

Achtbaan

2010 is over de hele lijn een memorabel jaar geworden voor Vente-Exclusive.com. Er werden een aantal nieuwe strategische partnerships met belangrijke modehuizen gesloten waaronder de Unlimited Sports Group, Mexx, New Zealand Auckland en Patrizia Pepe. Daarnaast steeg het aantal verkochte artikelen van 200.000 tot meer dan een half miljoen stuks en werd op het einde van het jaar de magische grens van 1 miljoen leden doorbroken.

"Het gaat erg hard," zegt Lex Groenenberg, "Soms voelt het echt alsof we in een achtbaan zitten. We organiseren nu tweemaal zo veel verkopen als een jaar geleden. Dat is een ongelofelijke prestatie, waar we met het hele team erg trots op zijn. Ook in 2011 willen we verder blijven groeien en kijken we uit naar de mogelijkheden en uitdagingen die voor ons in het verschiet liggen."