Agentschap NL maakt werk van dienstverlening

27/01/2011 15:50

Agentschap NL

'Bewijs van Goede Dienst' uitgereikt door Loek Hermans

Agentschap NL zet zich in om de dienstverlening aan ondernemers doorlopend te verbeteren. Daarom heeft Agentschap NL haar dienstverlening op tien, voor ondernemers belangrijke, punten beoordeeld. Voor deze beoordeling kreeg Ab van Ravestein, de algemeen directeur van Agentschap NL, het 'Bewijs van Goede Dienst' uitgereikt door Loek Hermans, voorzitter van MKB Nederland. De uitreiking vond plaats op donderdag 27 januari tijdens de Industriemiddag, een bijeenkomst voor ondernemers uit het industriële MKB, in Utrecht.

Het 'Bewijs van Goede Dienst' is ontwikkeld door de Regiegroep Regeldruk van het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie (EL?), in samenwerking met de koepelorganisaties MKB Nederland en VNO-NCW. Met dit 'bewijs' kan een organisatie laten zien hoe zij scoort op het gebied van dienstverlening. Uit deze beoordeling komt naar voren wat een organisatie al goed doet en wat beter kan.

Wat ondernemers belangrijk vinden

Agentschap NL is beoordeeld op tien punten, waaronder het tijdig afhandelen van aanvragen, de bereikbaarheid, transparantie van de beoordeling, duidelijke procedures en klantgerichtheid. De organisatie scoort goed op professionaliteit, maar kan zich nog verder verbeteren op ondernemergerichtheid, zoals actualiteit van de informatie, vindbaarheid van producten, diensten en behandeltermijnen. Agentschap NL gaat met deze verbeterpunten aan de slag om zo zijn dienstverlening aan ondernemers te optimaliseren.

Agentschap NL werkt verder aan verbetering

Loek Hermans zei bij de uitreiking verheugd te zijn dat Agentschap NL de daad bij het woord voegt om het leven voor ondernemers makkelijker te maken: Ondernemerschap is de sleutel voor een gezonde economie en dat verdient optimale dienstverlening.

Ab van Ravestein gaf aan het 'Bewijs van Goede Dienst' heel waardevol te vinden: Ik ben blij dat ik dit bewijs in ontvangst mag nemen. Hiermee kunnen we laten zien dat Agentschap NL serieus werk maakt van het verbeteren van zijn dienstverlening. Het is mooi wanneer anderen zien dat we op veel punten al goed werk leveren. Ik ben ook blij met de aangereikte verbeterpunten. Voor een aantal van deze punten zijn bij de start van het Agentschap (begin 2010) reeds verbeterplannen opgesteld. Deze worden nu uitgevoerd en zijn binnenkort beschikbaar voor onze klanten. Zo zijn we straks veel beter ontsloten op internet, kunnen ondernemers elektronisch indienen, kunnen we veel eerder en sneller voorschotten uitbetalen en vragen we veel minder administratieve handelingen van ondernemers.

Het uitgereikte Bewijs van Goede Dienst van Agentschap NL is te vinden op: www.bewijsvangoededienst.nl.

Agentschap NL

Agentschap NL is een agentschap van het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie. Agentschap NL voert programma's, regelingen en wetten uit op gebied van duurzaamheid en innovatie voor verschillende ministeries en opdrachtgevers buiten de Rijksoverheid.

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.





http://www.agentschapnl.nl


Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie,

Agentschap NL