Financial DNA in Elements geeft klantgericht adviseren nieuwe dimensie
27/01/2011 12:26
Faster Forward B.V.
27 JANUARI 2011 - BERGEN OP ZOOM
Faster Forward Elements is weer een stap verder in het faciliteren van klantgerichte en efficiënte dienstverlening. Gebruikers kunnen hun klanten nu echt goed leren kennen doordat het Financial DNA is gekoppeld met Elements. Deze informatie geeft inzicht in onder andere communicatievoorkeur en het bestedingsgedrag van de klant. Door vooraf over deze informatie te beschikken kan de intermediair een gericht advies geven dat feilloos aansluit bij het gedrag en de behoeften van de klant, zowel inhoudelijk als in de manier waarop dit advies het beste kan worden gepresenteerd.
Door middel van een kort testje wordt het Financial DNA van de betreffende klant achterhaald. Het Financial DNA maakt onderscheid in vier klantprofielen die een ongekend betrouwbaar beeld geven over de adviesbehoefte van de klant. Zo geven deze profielen inzicht in het gedrag van de klant op het gebied van communicatie, bestedingsgedrag, financiële informatiebehoefte en de risicobereidheid. Die waardevolle informatie wordt in Faster Forward Elements samen met de andere relevante klantgegevens direct aan het klantdossier gekoppeld.
Op basis van een analyse van deze informatie helpt Faster Forward Elements de adviseur om vooraf een inschatting te maken over de adviesbehoefte van de klant. De adviseur speelt hier vervolgens tijdens zijn adviesgesprek op in, door bijvoorbeeld uitgebreide informatie en uitleg te geven of juist toe te spitsen op de grote lijnen, maar ook door producten en diensten aan te reiken die aansluiten bij het bestedingsgedrag en de risicobereidheid van de klant. Op die manier krijgt de klant een perfect afgestemd advies dat zeker aan de verwachtingen zal voldoen en ze wellicht zelfs zal overtreffen.
Ook de communicatie tijdens en voorafgaand aan de beheerfase van het klantdossier kan perfect afgestemd worden op de communicatiebehoefte van de klant. De een heeft bijvoorbeeld behoefte aan veel en vaak uitgebreide informatie, waar de ander juist meer behoefte heeft aan bijeenkomsten en gesprekken. Hierdoor wordt communicatie ècht maatwerk en zal de boodschap eerder de klant bereiken doordat de interesse in ieder geval al is gewekt, de inhoud bepaalt de rest van het effect.
De integratie van het Financial DNA in Faster Forward Elements is een waardevolle toevoeging waarmee de adviseur de klant heel duidelijk zijn persoonlijke toegevoegde waarde kan laten zien. Faster Forward streeft ernaar om een klantgerichte aanpak van dienstverlening te automatiseren, te structureren en zo efficiënt mogelijk te maken. Van klantdossier tot adviesgesprek en dit alles binnen één online geïntegreerd softwareplatform. Het geven van een gedegen en betrouwbaar advies en op zo'n manier dat de klant het begrijpt en er tevreden mee is, dat is waar het om draait. De integratie van het Financial DNA in Elements ondersteund dit streven en is levert daarmee een toevoegde waarde voor de gebruikers van Faster Forward Elements.
http://www.fasterforward.nl