Persbericht
Korting voor Efteling meest in trek in 2010
Nederlandse consumenten besparen online bijna 90 euro per gezin op dagje uit
Utrecht, 26 januari 2011 - De Efteling, Attractiepark Slagharen en het Dolfinarium mochten zich in 2010 verheugen op de grootste belangstelling op kortingswebsite Uitmetkorting.nl. Honderdduizenden Nederlandse consumenten raadpleegden de website voor informatie over dagattracties en aanbiedingen voor een dagje uit.
Via Uitmetkorting.nl kunnen consumenten allerhande informatie opvragen voor een leuk dagje uit met korting. Zo biedt de website e-tickets met korting en kortingsbonnen aan voor tientallen dierentuinen, pretparken en musea. Het aantal bezoekers van Uitmetkorting.nl en het aantal consumenten dat gebruikmaakt van de kortingsbonnen is afgelopen jaar explosief gestegen. Naast de Efteling konden met name verschillende dierentuinen rekenen op veel belangstelling.
De volledige top 10 van meest populaire dagattracties in 2010 ziet er als volgt uit:
1. Efteling
2. Attractiepark Slagharen
3. Dolfinarium
4. Walibi World
5. Burgers Zoo
6. Diergaarde Blijdorp
7. Dierenpark Emmen
8. Madurodam
9. Elysium
10. Toverland
Clansman, de Nederlandse leverancier van e-mail marketing- en online marketingdiensten heeft in april van dit jaar de url en website 'Uitmetkorting.nl' overgenomen en de informatie op de website en het aantal kortingsacties sterk uitgebreid. "Steeds meer consumenten maken gebruik van online kortingsacties. Via Uitmetkorting.nl is de gemiddelde online besparing voor een dagje uit 3,65 euro per persoon", zegt Vincent Heidinga, directeur van Clansman. "Voor een gezin met twee kinderen betekent dit een korting van bijna 15 euro en dat is natuurlijk mooi meegenomen. Aangezien een gezin gemiddeld zes keer per jaar een dagje uit gaat, kan dit oplopen tot zo'n 90 euro korting per jaar. "
"In 2011 gaan we onze activiteiten verder uitbouwen en veel nieuwe kortingen aanbieden. Niet alleen voor dagattracties, maar ook voor vakanties en reizen", vervolgt Heidinga.
(291 woorden)