Persbericht
De Telefoongids BV benoemt Bernard van de Weert tot Chief Commercial Officer
Ervaren manager van verandering ondersteunt transitie naar online media bedrijf
Amsterdam, 26 januari 2011- De Telefoongids BV heeft Bernard van de Weert (60) per 1 januari 2011 aangesteld als Chief Commercial Officer (CCO). Van De Weert is als succesvolle manager aangetrokken om de transitie naar online media bedrijf verder te realiseren. Van De Weert treedt toe tot het Management Team. Van De Weert was van 1999 tot 2009 commercieel directeur van KPN en heeft vanaf 2001 een belangrijke rol gespeeld in de 'turn around' van KPN en van de verkooporganisatie in het bijzonder. In 2010 heeft hij zijn boek 'We hebben een beller' het verhaal achter de omslag bij KPN gepubliceerd. Vanaf 2009 was hij actief als onafhankelijk veranderadviseur, waaronder sinds april 2010 bij De Telefoongids BV. Van De Weert heeft veel ervaring in het aansturen en herstructureren van (verkoop)organisaties en het begeleiden van deze organisaties naar nieuwe markten in een sterk veranderende omgevingen.
"Na een lange historie met KPN en mijn rol als onafhankelijke veranderadviseur voor De Telefoongids BV voelt deze stap heel natuurlijk en ben ik heel enthousiast om aan te treden als CCO," aldus Bernard van de Weert "Met name de transformatie die het bedrijf aan het maken is naar de online wereld tezamen met de verandering die de verkoper moet maken van productverkoper naar media-adviseur voor onze klanten, zie ik als een mooie uitdaging die goed aansluit bij mijn ervaring en ambitie."
"Om succesvol de transitie naar een online mediabedrijf door te maken, is het van belang om de juiste mensen in huis te hebben." Zegt Joris van Oers, Chief Executive Officer van De Telefoongids BV. "Daarom zijn wij erg blij Bernard te verwelkomen; hij zal met zijn ervaring een belangrijke rol gaan spelen in de verandering die De Telefoongids BV doormaakt."
Over De Telefoongids BV
De Telefoongids BV is een leidend online mediabedrijf dat groei realiseert voor zijn klanten door met praktische producten mensen en bedrijven met elkaar te verbinden. Het brengt bedrijven in contact met nieuwe klanten via internet, print en mobiel en biedt gebruikers direct relevante informatie over bedrijven, producten en mensen.
De Telefoongids BV biedt verschillende diensten zoals een internetsite (www.detelefoongids.nl), regionale en lokale gidsen (Telefoongids & Gouden Gids en Lokaal Totaal) en mobiele diensten voor alle mobiele platformen.
De Telefoongids BV is onderdeel van De Telefoongids Holding BV. Deze Nederlandse groep biedt eveneens affiliate marketing (Scoot Media), outdoor reclame (Suurland Outdoor) en online marketing (Clearsense) aan. Daarnaast heeft De Telefoongids Holding BV een 50% belang in Werkspot B.V., de marktplaats voor klussen. De Telefoongids Holding BV gaat regelmatig strategische allianties aan met innovatieve partners zoals Tupalo, Marktplaats en Skype.
De Telefoongids Holding BV is onderdeel van European Directories. European Directories is actief in Nederland, Oostenrijk, Finland, Denemarken, Zweden, Tjechië, Slowakije, Polen en Gibraltar. European Directories heeft circa 4,700 werknemers en bedient meer dan 700,000 klanten. Voor meer informatie:
Ingezonden persbericht