Persbericht

26 januari, 2011

Ventena Research benoemt hybris tot 'Hot Vendor'
~ Nieuwe index helpt bij het selecteren van juiste PIM-oplossingen ~

hybris, leverancier van multi-channel communicatie- en e-commerce-software, is door Ventana Research uitgeroepen tot 'Hot Vendor' in de 'Value Index for Product Information Management 2011'. De categorie omvat gekwantificeerde en op onderzoek gebaseerde indices van technologie en producten.

Het idee achter de Value Index is dat organisaties een duidelijk beeld krijgen wat er momenteel op de markt wordt aangeboden op het gebied van PIM en zo het aanbod af te stemmen op hun eigen behoefte. De Value index is ontwikkeld op basis van brede kennis en ervaring van de markt in combinatie met een diepgaande analyse van de PIM-oplossingen. De gebruikte methodologie evalueert gedetailleerde onderdelen van productfunctionaliteit, gebruikersvriendelijkheid en inzetbaarheid, alsook productondersteuning van de leverancier. De index vertegenwoordigt uiteindelijk de waarde van de producten van een leverancier.

Leveranciers die door Ventana Research worden onderscheiden met de 'Warm- en Hot-classificaties' bieden de beste waarde voor de klant, gebaseerd op een grondige evaluatie en audit. De index voorziet in specifieke zogenoemde thermometerbeoordelingen, zowel algemeen als voor zeven bepaalde evaluatiecategorieën.

"Product information management voorziet in zakelijke applicaties die zorgen voor nauwkeurigheid en winstgevendheid in de verschillende zakelijke processen", zegt Mark Smith, CEO en vicepresident van Ventana Research. "Organisaties moeten hun productinformatie op de juiste manier beheren. Wij feliciteren hybris met de onderscheiding en hun prestaties op het gebied van applicaties en technologie die geschikt zijn voor PIM."

"Het gebrek aan leveranciers- en productreviews door IT-experts en de scheve focus op data en master datamanagement zorgen ervoor dat klanten het belang van deze categorie niet inzien. Dit is te verwachten, aangezien de meeste analisten alleen adviseren en onderzoeksbureaus leveranciers dwingen om zich op data te richten", vervolgt hij.

"We zijn erg blij met de resultaten van het onderzoek van Ventana Research", zegt Berend Bouwmeester, Benelux country manager bij hybris. "Het onderzoek is onafhankelijk met een kopersgerichte benadering. Het helpt klanten een compleet beeld te krijgen van het PIM-landschap en geeft inzicht in welke oplossing het beste past bij de organisatie. De methodiek van het onderzoek, dat is gebaseerd op best practises, behoedt klanten voor het maken van verkeerde en dure beslissingen die de ROI kunnen aantasten en schadelijk zijn voor het behalen van de beste prestaties. We zijn erg blij dat onze PIM-oplossing zo positief wordt beoordeeld ten opzichte van die van onze concurrenten."

(389 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Volg hybris vanaf nu op Twitter @hybris_software en Facebook http://on.fb.me/bsABaA

Altijd als eerste de laatste persberichten van hybris via deze RSS-feed: http://www.octanewire.com/nl/rss.php?client=15

Over hybris
hybris is leverancier van multi-channel communicatie- en e-commerce-software. Het bedrijf heeft een duidelijke visie op het gebied van consistentie, coördinatie en personalisatie van informatie binnen de verschillende kanalen in alle fases van de levenscyclus van de klant. Dit heeft geresulteerd in een geïntegreerde oplossing die industrialisatie en automatisering van marketing- en salesprocessen ondersteunt. Deze oplossing is innovatief in dit vakgebied en zorgt ervoor dat organisaties in staat zijn hun communicatie en verkoop via alle kanalen consistent en effectief in te richten.

hybris is opgericht in 1997 en heeft in het verleden goede groei- en winstresultaten behaald en heeft sterke groeiambities voor de toekomst. Het hoofdkantoor is gevestigd in München, andere kantoren bevinden zich in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Zwitserland, Oostenrijk, Italië, Frankrijk en Zweden. Internationale aanwezigheid wordt mede ondersteund door zakelijke en technologiepartners in Europa en de VS. hybris heeft wereldwijd meer dan 240 klanten en onderhoudt ruim 2.000 websites. Het klantenbestand omvat onder andere Adidas, Levi's, Lufthansa, Nespresso, Toys 'R' Us, Coca Cola Beverages, Ericsson, Rexel, Bobcat en Kaiser+Kraft.