FloraHolland
Laatste trends bij Trendseminar FloraHolland
FloraHolland, 10 januari 2011 (persbericht) - Op woensdag 26 januari
2011 organiseert het FloraHolland College voor kwekers, kopers,
marketeers en arrangeurs een trendseminar. Tijdens dit seminar staan de
laatste trends, kansen en ontwikkelingen voor de herfst en winter van
dit jaar centraal. Welke ontwikkelingen in de wereld hebben op dit
moment effect op het koopgedrag van de consument? En hoe kunnen we hier
als sierteeltketen op inspelen? Die vragen worden beantwoord tijden het
trendseminar, dat plaatsvindt bij Priva in De Lier.
Investeren in creativiteit
Tijdens het trendseminar van 26 januari neemt trendanaliste Sandra
Könings deelnemers mee in de belevingswereld van de hedendaagse
consument. Könings is de oprichtster van het bedrijf Trendlogic en
werkt als conceptmanager voor onder andere Jumbo, HEMA en Life &
Garden. Voor al deze bedrijven is consumentgerichtheid van groot
belang. `Hoe creëer je collecties waar consumenten echt zin in hebben?'
staat bij haar als vraag centraal. "Met creativiteit kun je je
onderscheiden," aldus Könings. "Dat je hierin investeert wordt steeds
belangrijker." Deelnemers aan het trendseminar krijgen zo meer inzicht
in de commerciële kansen die er liggen voor de groensector. Ook wordt
er tijdens de workshop aandacht besteed aan populaire kleuren en
materialen.
Aanmelden
FloraHolland organiseert twee keer per jaar een trendseminar. Voor het
trendseminar van 26 januari, met als thema `Herfst en Winter 2011', is
nog een aantal plekken vrij. Meer informatie en het inschrijfformulier
zijn te vinden op www.floraholland.com.
Het FloraHolland College is het kenniscentrum van de sierteeltsector.
Ondernemers en medewerkers uit de sector verbreden met de verschillende
opleidingen, workshops en studiereizen van college hun marktkennis en
kunnen hiermee hun verkooppositie versterken. Meer informatie en het
opleidingsprogramma van 2011 zijn te vinden op de website van
FloraHolland.