FloraHolland


Laatste trends bij Trendseminar FloraHolland

FloraHolland, 10 januari 2011 (persbericht) - Op woensdag 26 januari 2011 organiseert het FloraHolland College voor kwekers, kopers, marketeers en arrangeurs een trendseminar. Tijdens dit seminar staan de laatste trends, kansen en ontwikkelingen voor de herfst en winter van dit jaar centraal. Welke ontwikkelingen in de wereld hebben op dit moment effect op het koopgedrag van de consument? En hoe kunnen we hier als sierteeltketen op inspelen? Die vragen worden beantwoord tijden het trendseminar, dat plaatsvindt bij Priva in De Lier.

Investeren in creativiteit
Tijdens het trendseminar van 26 januari neemt trendanaliste Sandra Könings deelnemers mee in de belevingswereld van de hedendaagse consument. Könings is de oprichtster van het bedrijf Trendlogic en werkt als conceptmanager voor onder andere Jumbo, HEMA en Life & Garden. Voor al deze bedrijven is consumentgerichtheid van groot belang. `Hoe creëer je collecties waar consumenten echt zin in hebben?' staat bij haar als vraag centraal. "Met creativiteit kun je je onderscheiden," aldus Könings. "Dat je hierin investeert wordt steeds belangrijker." Deelnemers aan het trendseminar krijgen zo meer inzicht in de commerciële kansen die er liggen voor de groensector. Ook wordt er tijdens de workshop aandacht besteed aan populaire kleuren en materialen.

Aanmelden
FloraHolland organiseert twee keer per jaar een trendseminar. Voor het trendseminar van 26 januari, met als thema `Herfst en Winter 2011', is nog een aantal plekken vrij. Meer informatie en het inschrijfformulier zijn te vinden op www.floraholland.com.
Het FloraHolland College is het kenniscentrum van de sierteeltsector. Ondernemers en medewerkers uit de sector verbreden met de verschillende opleidingen, workshops en studiereizen van college hun marktkennis en kunnen hiermee hun verkooppositie versterken. Meer informatie en het opleidingsprogramma van 2011 zijn te vinden op de website van FloraHolland.