Hilton Worldwide schrijft geschiedenis met een recordaantal hotelkamers en nog veel meer mijlpalen in 2010

Momenteel biedt Hilton de meeste hotelkamers in de VS aan en is het de tweede onderneming ooit die een totaal van 600.000 hotelkamers heeft bereikt

MCLEAN, Va.--(BUSINESS WIRE)-- 20110125 --

Hilton Worldwide heeft zijn streven om dé hotelonderneming bij uitstek te worden, een stap verder geholpen dankzij enkele grote successen in 2010. Eén daarvan was het verbreken van bestaande hotelkamerrecords. Vorig jaar werd Hilton Worldwide de grootste hospitality-onderneming van de VS in termen van het aantal hotelkamers en opende ze hun 600.000ste hotelkamer. Daarmee werd Hilton het tweede hotelbedrijf dat ooit deze mijlpaal heeft bereikt.1

Naast andere hoogtepunten heeft Hilton Worldwide in 2010 het volgende gepresteerd:

  • Tegen het einde van het jaar bereikte Hilton een wereldwijd netwerk dat 868 hotels en meer dan 138.000 kamers omvatte – een van de grootste netwerken in de geschiedenis van Hilton en van de hotelbranche.
  • Ondanks de economische neergang opende Hilton 178 hotels met meer dan 24.000 kamers en ondertekende het beheersovereenkomsten of franchiseovereenkomsten voor meer dan 230 hotels met meer dan 44.000 kamers. Al deze contracten vergrootten het netwerk van Hilton Worldwide buiten de VS met bijna 40% in 2010 wat betreft het aantal hotelkamers. De regio’s in Azië en de Stille Oceaan, het Midden-Oosten en in Afrika tezamen kenden een toename van 52 procent.
  • Het percentage van het totale aantal kamers buiten de VS nam toe van 15 procent in 2007 tot ongeveer 50 procent tegen het einde van 2010, en het percentage kamers in aanbouw buiten de VS groeide van 11 procent in 2007 tot 73 procent tegen het einde van 2010.
  • Hilton bereikte een recordaantal van 27 miljoen HHonors-leden, van wie er 2,5 miljoen in 2010 lid zijn geworden.
  • De looptijd van bijna alle schulden werd met twee jaar verlengd en de totale schuld werd met bijna $ 4 miljard verminderd.
  • Er werd een Samenwerkingsverband voor Innovatie gelanceerd. Dit samenwerkingsverband minimaliseert de technologische kosten en biedt tegelijkertijd een competitief voordeel dankzij partners van wereldklasse, zoals IBM, AT&T, Microsoft, Accenture en Tata.
  • Hilton werd de eerste grote wereldwijde hotelonderneming die een meetsysteem voor duurzaamheid als een merkstandaard invoerde: het programma LightStay, dat het energie- en watergebruik, de hoeveelheid afval en de CO2-uitstoot meet in hotels over de hele wereld.

De tien onovertroffen merken van Hilton Worldwide behaalden in 2010 ook elk afzonderlijk veel belangrijke successen, waaronder:

  • De luxueuze hotels van Hilton, waaronder Waldorf Astoria Hotels & Resorts en Conrad Hotels & Resorts, zijn van 2007 tot 2010 verdrievoudigd wat het huidige aanbod en het aanbod in ontwikkeling betreft.
  • Hilton Hotels & Resorts lanceerde de populaire Eforea-kuuroorden. Het Eforea-concept is ontworpen om de 123 bestaande kuuroorden en de 80 die momenteel worden gebouwd, nog aantrekkelijker te maken.
  • Het merk ‘Doubletree by Hilton’ introduceerde een nieuwe, internationale merkidentiteit.
  • Embassy Suites Hotels bereikte de mijlpaal van de 50.000ste suite. Hilton Garden Inn opende het 500ste hotel en Homewood Suites by Hilton opende het 300ste hotel.
  • Hilton Garden Inn en Homewood Suites by Hilton ontvingen beide de hoogste onderscheiding in de North America Hotel Guest Satisfaction Index Study van 2010 door J.D. Power and Associates. Hilton Worldwide is de enige hospitality-onderneming waarvan twee merken de eerste plaats hebben behaald. Hilton heeft de onderscheiding nu 27 keer voor zijn verschillende merken ontvangen. Dat zijn bijna driemaal zoveel eerste prijzen als enige andere hotelonderneming heeft ontvangen.
  • Hampton Hotels werd verkozen tot het nummer één franchisebedrijf in de Entrepreneur’s Annual Franchise 500.
  • Er werd een eerste hotel gebouwd voor het nieuwste merk van Hilton Worldwide, Home2 Suites by Hilton. Eind 2013 zullen naar schatting 100 hotels met dit merk zijn geopend in de VS, Canada en Mexico.
  • Hilton Grand Vacations heeft een eerste ‘kapitaalarme’ transactie uitgevoerd: het Grand Pacific MarBrisa Resort werd toegevoegd aan zijn collectie van hotels op een fee-for-service basis. Een nieuw hoofdstuk in de ontwikkeling van timesharing-transacties.

“Het jaar 2010 was een keerpunt voor de industrie. De totale prestaties verbeterden en lieten meer tekenen van herstel zien, en Hilton Worldwide stond meteen in de startblokken om van deze opleving te profiteren,” aldus Christopher J. Nassetta, Voorzitter & CEO bij Hilton Worldwide. “In de afgelopen jaren heeft Hilton Worldwide onze bedrijven totaal vernieuwd en bijeengebracht tot één internationaal geïntegreerde onderneming. Het gevolg was dat we in 2010 heel goede resultaten hebben bereikt en reden hebben om nog optimistischer te zijn over de toekomst.”

Over Hilton Worldwide

Hilton Worldwide is het meest toonaangevende hospitality-bedrijf ter wereld. Het bestrijkt alle aspecten van de accommodatiesector, van luxueuze full-service hotels en resorts tot suites voor langere verblijven en middenklasse hotels. Al 92 jaar biedt Hilton Worldwide zakelijke reizigers en vakantiegangers de beste accommodaties, dienstverlening, faciliteiten en een perfecte prijs-kwaliteitverhouding. Via zijn wereldwijde merken richt het bedrijf zich op het voortzetten van zijn traditie, het bieden van een uitzonderlijk goede ervaring aan de gasten. De merken van het bedrijf omvatten meer dan 3600 hotels en 600.000 kamers in 82 landen, waaronder Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Hilton Hotels & Resorts, Doubletree, Embassy Suites Hotels, Hilton Garden Inn, Hampton Hotels, Homewood Suites by Hilton, Home2 Suites by Hilton en Hilton Grand Vacations. Ook beheert het bedrijf een gastenbeloningsprogramma van wereldklasse, Hilton HHonors®. Voor meer informatie over Hilton Worldwide: www.hiltonworldwide.com.

1 Smith Travel Research, december 2010, wereldwijde telling

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Hilton Worldwide
Aaron Radelet
aaron.radelet@hilton.com
703-883-5804
of
Katherine Mikesell
katherine.mikesell@hilton.com

703-883-5806