Uitreiking 1e Mobile Media & Marketing Awards succes

25/01/2011 19:56

Telegraaf Media Nederland

Vanavond om 17.00 uur werden de eerste Mobile Media & Marketing Awards 2011 uitgereikt. De vakjury koos uit de short list van genomineerden de winnaars in verschillende categorieën op mobiel en tablet gebied. KLM, Albert Heijn, Autoweek, Audi, Rabobank en Buienradar kwamen als winnaars uit de bus.

De Mobile Media & Marketing Awards zijn geïnitieerd door Mobile Generation (www.mobgen.com) en Telegraaf Media Nederland met als doel het mobiele kanaal op de kaart te zetten. Ondanks de groeiende populariteit van het kanaal was er nog geen formeel Nederlands event die de 'best practice cases' presenteert en beoordeeld.

Een onafhankelijke vakjury - bestaande uit Joost Phoelich (IAB), Sander Kranenburg (PWC), Tijmen Bos (IAA) en Frank Eijken (Consultant en voorzitter vakjury MMMA 2011) - kozen de genomineerden en uiteindelijk de winnaars in de categorieën: beste mobiele website, beste mobiele applicatie, beste tablet applicatie, beste mobiele campagne en Mobile Marketeer of the Year.

Publieksprijs

Ook werd er een publieksprijs uitgereikt voor Beste Mobiele Applicatie. Consumenten konden via het mobiele netwerk van De Telegraaf en via De Telegraaf iPad app stemmen op een door de jury geselecteerde short list. Maar liefst 1.250 mensen brachten binnen 4 dagen hun stem uit. Buienradar kwam daarbij als winnaar naar voren en kreeg als waardering van het publiek het rapportcijfer 7,5.

De winnaars

Beste mobiele website KLM

Beste mobiele applicatie Albert Heijn

Beste tablet applicatie Autoweek

Beste mobiele campagne Audi

Mobile Marketeer of the Year Rabobank

De Telegraaf Publieksprijs Buienradar

Mobile Media Guide

Tijdens het evenement werd ook de Mobile Media Guide 2010 gepresenteerd en gratis uitgereikt aan alle aanwezigen. Deze gids is samengesteld door Mobile Generation en bevat een overzicht van alle grote mobiele titels (sites en apps) in Nederland incl. bereiks-indicaties en tarieven. De Mobile Media Guide 2010 is vanaf morgen 26 januari te bestellen via Mobile Generation of verkrijgbaar in de Apple App Store voor euro 199,99.

Over Mobile Generation

Mobile Generation (MobGen) is een gespecialiseerd mobile marketing bureau. Met klanten als Shell International, Heinz Nederland, Unibet UK, Redevco, Uniekaas, MOA, First Incentive Travel USA, KNVB/OnsOranje en Bloemenbureau Holland is MobGen één van de grootste specialisten op dit gebied. Voor klanten ontwikkelt MobGen mobiele marketing strategieën en creatieve concepten. Verder produceert MobGen mobiele websites, mobiele telefoon- en pad applicaties, mobiele advertentiecampagnes en SMS campagnes. Tenslotte worden de mediaplanning, -inkoop en -rapportage voor mobiele media advertentiecampagnes verzorgd. www.mobgen.com

Over Telegraaf Media Nederland

Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en heeft in haar print portfolio o.a. landelijke, regionale en gratis dagbladen, tijdschriften en huis-aan-huisbladen. Online exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd websites, waarvan een belangrijk gedeelte met landelijk, regionaal of lokaal nieuws. Ook heeft Telegraaf Media Nederland activiteiten op het gebied van (video)productie. Telegraaf Media Nederland is het meest complete mediahuis van Nederland, met mediamerken en -platformen die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.

Telegraaf Media Nederland is één van de grootste internetuitgevers van Nederland. Met ruim 8,5 miljoen unieke bezoekers bereikt het totale TMG online netwerk 62% van alle Nederlanders. Mobiel internet neemt snel toe in populariteit en de mobiele websites bereiken samen met de mobiele applicaties maandelijks ruim 975.000 unieke bezoekers per maand met ruim 55,1 miljoen pageviews. Telegraaf Media Nederland houdt de bewegingen in het medialandschap in de gaten en doet regelmatig onderzoek naar trends en ontwikkelingen. Nu zijn de pijlen gericht op de e-tablets zoals de iPad. Sinds juli 2010 is de iPad applicatie van De Telegraaf te downloaden en het bereik neemt maandelijks toe, nu ruim 2,6 miljoen mobile views. Binnenkort volgen apps voor De Telegraaf en Sp!ts voor Nokia, Android en Blackberry en worden de iPad apps voor de tijdschriften titels gelanceerd. www.telegraafmedia.nl





http://www.mmma.nl


Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie (