Ingezonden persbericht


Teradata Voltooit Overname van Aprimo

Nieuw Powerhouse in Integrated Marketing Management

AMSTERDAM, 25 januari 2011 - Teradata (NYSE: TDC), wereldwijd het grootste bedrijf dat zich volledig richt op data warehousing en enterprise analytics, heeft de overname afgerond van Aprimo, wereldwijd marktleider op het gebied van geïntegreerde, cloud-gebaseerde marketing software. Samen zullen de twee vernieuwers de toekomst van geïntegreerde marketing sturen. Zo kunnen bedrijven hun marketing performance optimaliseren met meer gedetailleerde en begrijpelijke inzichten vanuit een met big data overspoelde wereld.

Voor de multimedia versie van dit nieuwsbericht, klik hier svp Marketing executives zullen als eersten profiteren van de gecombineerde mogelijkheden van Aprimo en Teradata. Een Argyle Group en Aprimo CMO onderzoek gaven recentelijk belangrijke uitdagingen van top executive marketing aan: de integratie van campagnes in digitale en traditionele kanalen en de afschaffing van databarrières die analyse van resultaten en statistieken remmen - en het bewijs van ROI op marketing. Aprimo heeft deze uitdagingen opgelost met een volledig geïntegreerde suite voor honderden klanten, waaronder 36 Fortune 100 bedrijven (bijvoorbeeld Target Corporation, Warner Bros. Inc. en Nestle S.A.).

De overname plaatst Teradata onmiddellijk in een marktleiderspositie op het gebied van Integrated Marketing Management. Teradata zal voortbouwen op deze sterke positie, en plant haar applicatieportfolio uit te breiden naar andere hoogwaardige zakelijke toepassingen, waaronder toepassingen die inzicht geven in de steeds groeiende hoeveelheden big data - een complex verschijnsel dat marketingmogelijkheden uitbreidt met een explosief aantal nieuwe databronnen.

Dit fenomeen wordt gedreven door consumenten die nieuwe digitale kanalen en informatiebronnen aanwenden om te verbinden, te praten en te shoppen. De integratie van enerzijds een wereldwijd inzicht in social media en anderzijds ongestructureerde gegevens met detailinformatie uit klantcontact momenten, maakt van de enterprise datawarehousegoudmijn een analytische diamantmijn. Samen met Aprimo´s Integrated Marketing Management suite, krijgen marketeers een ongekend inzicht en vermogen om gedifferentieerde klantervaringen te creëren. Dit is de uiteindelijke sweet spot voor zakelijke transformatie, gecreëerd door de gezamenlijke mogelijkheden van Teradata en Aprimo. De activiteiten van Aprimo zullen worden geïntegreerd in Teradata, en de Aprimo organisatie zal Teradata´s applicatiestrategie ondersteunen op het gebied van ontwikkeling, marketing, verkoop en services.

"Vandaag is een belangrijke stap voorwaarts richting het leiderschap van Integrated Marketing Management oplossingen. De combinatie van onze teams en oplossingen zullen ons in staat stellen om verdere groei te bewerkstelligen, onze klanten innovatie te bieden, en onze wereldwijde aanwezigheid snel uit te breiden," zei Bill Godfrey, president van Aprimo, dat gevestigd zal blijven in Indianapolis. "Met deze gecombineerde assets zien we ernaar uit applicaties van wereldklasse te leveren. Hiervan zullen onze klanten en partners op unieke wijze profiteren en ze bieden een bruisende omgeving voor het team van Aprimo."

"Om winstgevende en duurzame groei te bereiken, hebben bedrijven beter analytisch inzicht nodig. De combinatie Teradata en Aprimo zal ondernemingen helpen bij het vinden van manieren om kosten te reduceren, performance te optimaliseren en om het inzicht en de handigheid te krijgen die nodig is om de kloof tussen strategie en executie te overbruggen", aldus Darryl McDonald, Teradata Executive vice President Applications, Business Development en CMO. "Ons doel is een betrouwbare adviseur te zijn en business applicaties te bieden die bewezen resultaat en blijvende waarde leveren."

Quotes:

* "De toevoeging van Aprimo´s mogelijkheden en marketing oplossingen aan het Teradata portfolio is interessant voor marketeers die een bredere geïntegreerde oplossing willen voor databasegestuurde CRM. Wij zijn geïntrigeerd door de combinatie en geloven dat het de moeite waard is om de mogelijkheden voor verbeterde doelgroepbepaling en analyse te onderzoeken in combinatie met het succesvol gebruik van Teradata Relationship Manager binnen een Teradata Enterprise Data Warehousing omgeving." Marc Oppenheimer, Vice President Relatiemarketing Station Casinos
* "De integratie van mensen, processen en technologie om ROMI te sturen is de werkelijke waardepropositie van IMM (voorheen Enterprise Marketing Management). Rond 2014 zullen bedrijven die een IMM strategie ontwikkelen een 50% hogere ROMI hebben dan bedrijven die dit niet doen." "Met de aanhoudende druk op marketing budgetten en verantwoording, hebben marketing leiders en chief marketing officers (CMOs) een basis nodig die ze in staat stelt mensen en processen in het marketing ecosysteem voor planning, financieel management en performance management te integreren, terwijl de zendermix (online/offline, traditionele media en social media) in balans is." Kim Collins, Gartner - Focus op geïntegreerde (in plaats van Enterprise) Marketing Management 6/10/10
* "Campagnemanagement vormt niet alleen een groeicategorie - ruwweg 17% volgens onze laatste schattingen- maar is een kritieke succesfactor. Het is de basistechnologie die marketeers in staat stelt om klantgegevens om te zetten in relevante multichannel communicatie. Simpel gezegd ontsluit het de waarde uit klantgegevens. Dit is met name belangrijk vanwege de ongekende groei in data volumes die vooral ontstaat door de populariteit van online, sociale en mobiele kanalen." -- Suresh Vittal, Forrester Research.
* "Integrated Marketing Management is in opkomst als een belangrijk, zo niet onmisbaar platform voor geavanceerde technologieën die marketeers een concurrentievoordeel bieden. Een leverancier die versneld datamanagement en analytische agility met bewezen platform mogelijkheden in de Marketing Ops en Demand generatie - plus expertise in SaaS, lead nurturing en MRM kan bieden, heeft de potentie om een aantrekkelijk en krachtig marketing platform te bieden." -- Jonathan Block, Vice President en Service Director, SiriusDecisions

Relevante bronnen:

· Gerson-Lehrman Group Analyse: Teradata en Aprimo - 3 january 2011 - After the Acquisition, You Might Want to Stick With Aprimo
· Gartner rapport, Kim Collins - 23 december, 2010 - Teradata Strengthens Integrated Marketing Management with Aprimo Deal
· Forrester blog, Suresh Vittal - 29 december 2010 - The Marketing Software Convergence Continues: Teradata Acquires Aprimo For $525 Million
· News Release Announcement - 22 december 2010 - Teradata to Acquire Aprimo
· Teradata focus on business analytics - 25 October 2010 - Teradata Accelerated Analytics Transforms Data Warehouses into Analytic Services Environments
· Aprimo commentaar- Imperatives of the Marketing Revolution - Serie artikelen, 2010
· Aprimo CMO Onderzoek - 18 mei 2010 New Survey Reveals Biggest Challenges Facing CMOs Today

Over Aprimo
Aprimo's geïntegreerde cloud-gebaseerde marketing software zorgt ervoor dat B2C en B2B marketeers succesvol met de veranderende rol van marketing om kunnen gaan. De marketeer heeft controle over budget en kosten, maakt gebruik van gestroomlijnde workflows en voert innovatieve multi-channel campagnes uit die meetbare ROI opleveren. Door het gebruik van Aprimo's modulaire en on-demand software, Aprimo Marketing Studio® for B2C en Aprimo Marketing Studio® for B2B, kunnen marketeers marketingorganisaties werkelijk integreren en kunnen ze de juiste boodschap, gericht op de juiste doelgroep, via het juiste kanaal, managen, leveren en volgen. De marketing inspanningen kunnen vertaald worden naar meetbare business impact en omzet. Enkele honderdduizenden marketeers vertrouwen op Aprimo, waaronder Bank of America, Honda,V&D, Pearson Education Ltd, Time Warner Cable-NY en Wal-Mart, M&S Mode, De loitte en Kodak.