Sterke groei voor softwareontwikkelaar Sofon in 2010


Sofon versterkt wereldwijde leiderspositie op het gebied van standaard software voor Guided Selling

Son, 20110125 -- Sofon heeft het jaar 2010 zeer succesvol afgesloten met een forse groei van omzet en winst. In totaal bedient Sofon klanten in meer dan 50 verschillende landen met standaard software ter verbetering en versnelling van het offerteproces. Anders dan veel andere leveranciers van Guided Selling of verkoopconfiguratiesoftware is Sofon in staat om de meest complexe implementaties te realiseren zonder maatwerksoftware.

Uiteenlopende klanten
De software van Sofon versnelt, vereenvoudigt en verbetert het genereren van offertes, orders en contracten. Otto van der Tang, Managing Director Sofon: "Met onze software kunnen onze klanten hun eigen verkoopinformatie zodanig vastleggen dat alleen nog foutloze, complete offertes en verkoopdocumenten worden gegenereerd. Hierdoor gaan verkoopkosten omlaag en kwaliteit en scoringskansen omhoog." In 2010 sloot Sofon softwarecontracten met onder meer Philips Healthcare, Colt, Agfa Healthcare, Compass Group, Thies, CentroSolar Group, Simed International, Agis, Goudsmit Magnetics, Langguth, Pon Equipment en Pon Power.

Standaard software
De strategie van standaard software werpt voor Sofon vruchten af. Van der Tang: "Vorig jaar december was Sofon vertegenwoordigd op Dreamforce, het wereldwijde klantenevenement van Salesforce. Wij waren hier aanwezig om de gecertificeerde Connector tussen Sofon en Salesforce.com te presenteren. We hebben daar veel bedrijven ontmoet die een offerte- en configuratieoplossing zoeken of al geïmplementeerd hebben. Het is ons daar opnieuw duidelijk geworden dat Sofon wel eens de enige leverancier van een offerte- en configuratiepakket zou kunnen zijn die werkelijk standaard software levert."

Maatwerk niet het juiste antwoord op complexiteit
Alle Sofon-klanten - of ze nu medische systemen verkopen, machines of verzekeringen - gebruiken allemaal 100% standaard Sofon-software. Van der Tang: "Dat betekent dat er geen maatwerk softwareontwikkeling nodig is om het vaak complexe offerteproces van onze klanten te ondersteunen. Hoe bijzonder dit is, hebben we tijdens Dreamforce gemerkt door gesprekken met gebruikers van allerlei offerte- en configuratieoplossingen. Het is de rode draad van onze visie geweest sinds de oprichting van Sofon: we willen complexiteit in het verkoopproces reduceren met behulp van standaardsoftware die door business-gebruikers wordt geïmplementeerd en onderhouden. We zijn er volledig van overtuigd dat maatwerksoftware nooit het antwoord kan zijn op de complexiteit van salesprocessen. De verkoopprocessen en het productportfolio van bedrijven die klantspecifieke producten leveren, zijn zo dynamisch dat maatwerk verouderd is op de dag dat het opgeleverd wordt."

Over Sofon
Sofon is leverancier van verkoopondersteunende software onder de naam Sofon Guided Selling. Met Sofon worden offertes, contracten, orders en andere verkoopdocumenten eenvoudig, snel en foutvrij samengesteld. Sofon Guided Selling ondersteunt onder meer calculatie, configuratie, visualisatie en documentgeneratie in iedere wenselijke taal. Zo gaan verkoopkosten omlaag, nemen levertijden af, nemen scoringskansen toe en verbetert de samenwerking tussen klanten, dealers, verkoop, engineering en productie. Sofon-gebruikers zijn middelgrote en grote, internationaal georiënteerde bedrijven die klantspecifieke producten of diensten leveren. Sofon heeft vestigingen in de Benelux, Duitsland, Groot-Brittannië en de USA en ondersteunt klanten in meer dan 50 landen. Voor meer informatie over Sofon: www.sofon.com

Sofon