Ingezonden persbericht
Persbericht
Trinicom en Interactive Intelligence starten samenwerking
T5 en CIC volledig geïntegreerd dankzij standaard adapter
Wilp, 25 januari 2011 - Trinicom, marktleidend leverancier van geavanceerde softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten, heeft in samenwerking met Interactive Intelligence, leverancier van zakelijke communicatiesoftware en IP-telefoniesystemen, een standaard adapter ontwikkeld. Deze adapter integreert de interactiesystemen T5 van Trinicom en het Customer Interaction Center (CIC) van Interactive Intelligence. Alle inkomende vragen binnen een klantcontactcenter worden op deze wijze efficiënt en effectief gerouteerd. Hierbij is T5 verantwoordelijk voor het aanleveren van alle e-vragen - e-mail en webformulieren - en CIC routeert deze samen met het telefonieverkeer naar de juiste medewerker.
Voor de medewerkers in een klantcontactcenter is één ding van groot belang: directe beschikbaarheid over de juiste en volledige klantinformatie. De ontwikkeling van de standaard adapter tussen T5 en CIC maakt dit mogelijk. Interactive Intelligence levert hiervoor de IVR-toolkit, die in staat is om uitgebreide IVR-uitvraagscripts te bouwen. Op het moment dat er telefonisch vragen binnenkomen in het Customer Interaction Center, wordt vanuit de IVR de juiste relatie (bedrijf, klant, contactpersoon) opgezocht. Bovendien kan op basis van het IVR-script automatisch een contact binnen T5 worden aangemaakt. Zodra CIC het gesprek heeft gerouteerd naar de juiste medewerker, wordt T5 geopend en daarin zijn alle relevante relatiegegevens te vinden.
Hetzelfde gebeurt bij e-vragen: deze worden richting CIC gestuurd, waar vervolgens de IVR-toolkit wordt benut om de medewerker direct in het juiste scherm van T5 te laten starten. De afhandeling van zowel de telefonische vragen als de e-vragen vindt dus plaats binnen T5, zodat de uitgebreide afhandelingsmogelijkheden en de kennisbank van T5 optimaal worden benut.
"Met de ontwikkeling van de standaard adapter is de integratie op projectbasis verleden tijd en wordt het beste uit de wereld van IP communicatie software geïntegreerd met Customer Interaction Management Software", verklaart Kim de Boer, Territory Manager bij Interactive Intelligence.
Wilco Rietberg, directeur van Trinicom: "Aangezien er een behoorlijke overlap te zien is bij het klantenbestand van Interactive Intelligence en Trinicom, was het een logische stap om een nauwere samenwerking aan te gaan. Met behulp van de adapter, worden binnenkomende vragen veel sneller en efficiënter afgehandeld. Tevens bestaat de optie vragen te prioriteren, waardoor deze in volgorde van belangrijkheid worden afgehandeld. De filosofie achter de integratie is dat eindgebruikers, na afronding van de implementatie, volledig zelfstandig in staat zijn om T5 en CIC te beheren. Bovendien hoeven T5 en CIC door de adapter niet meer apart van elkaar te worden geïntegreerd en dat bespaart een veel tijd en geld."
Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 088 010 83 00 - E-mail: marketing@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl
Over Trinicom
Trinicom is marktleidend leverancier van geavanceerde softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten. Trinicom is een Nederlandse onderneming en richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar oplossing Trinicom 5 (T5(TM)), bestaande uit de modules Web selfservice, E-mail response management, Live Chat, Call management, Chatbot en Brief-, fax- en baliecontact. Deze op internettechnologie gebaseerde standaardoplossing is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter. Daarbij ligt de nadruk op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom mag toonaangevende organisaties tot haar klantenkring rekenen, waaronder Agis Zorgverzekeringen, Albert Heijn, Albelli, Carglass, Cendris, Cheaptickets.nl, Conrad Electronic, De Kindertelefoon, De Telefoongids/Gouden Gids, Rabobank, Rijksuniversiteit Groningen, Thomas Cook en Univé verzekeringen. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.
Over Interactive Intelligence
Interactive Intelligence Inc. (Nasdaq: ININ) levert zeer innovatieve software en services voor contactcenters, zakelijke IP-telefonie en business process automation. Het bedrijf is gestart in 1994, heeft wereldwijd meer dan 3500 klanten, waarvan ruim 140 in Nederland en staat gepositioneerd in het leaders quadrant in het Gartner 2009 Contact Center Infrastructure, worldwide Magic Quadrant rapport. Interactive Intelligence verkoopt haar oplossingen in 46 landen, heeft wereldwijd ruim 800 werknemers en 18 vestigingen. Het Benelux-kantoor is gevestigd in Amsterdam. www.inin.com/nl