Ingezonden persbericht
De Friesland stapt over op groene energie van Greenchoice; verzekerden profiteren van korting
Leeuwarden/Rotterdam, 25 januari 2011 - Sinds 1 januari 2011 gebruikt De Friesland Zorgverzekeraar alleen nog maar energie die op duurzame wijze is opgewekt. Gekozen is voor energieleverancier Greenchoice. Hiermee neemt De Friesland haar maatschappelijke verantwoordelijkheid voor mens en milieu. Naast het leveren van groene energie werken Greenchoice en De Friesland de komende vijf jaar samen op het gebied van energiebesparing. Ook verzekerden van De Friesland kunnen van de samenwerking profiteren. Zo krijgen verzekerden, zowel per Kwh stroom als per M3 gas, 0,5 cent korting. Bij een gemiddeld gebruik scheelt dit al snel ¤ 40 per jaar.
Met de overstap naar Greenchoice geeft De Friesland invulling aan een van haar belangrijke doelstellingen; maatschappelijk verantwoord ondernemerschap (MVO). Zo wordt de energie die De Friesland gebruikt straks uitsluitend op een verantwoorde manier geproduceerd. Bovendien helpt Greenchoice De Friesland om energie te besparen.
MVO wordt voor De Friesland steeds belangrijker. Zo ondersteunt De Friesland een aantal maatschappelijke organisaties, waaronder een vijftal natuurorganisaties in het Noorden van het land. Maar ook op het gebied van een groeiend maatschappelijk probleem als overgewicht bij jongeren timmert De Friesland aan de weg. Zo is er een bewegingsprogramma voor jongeren in achterstandswijken, wordt het schoolschaatsen door De Friesland gesponsord en worden basketbalclinics georganiseerd. Maar ook het organiseren/ondersteunen van op beweging gerichte activiteiten, zoals wandeltochten, zullen ook in 2011 aandacht krijgen.
Wie is Greenchoice?
Greenchoice is een jonge energieleverancier die uitsluitend groene energie levert. Inmiddels worden ongeveer 275.000 huishoudens en bedrijven van groene stroom voorzien. Naast het leveren van energie stimuleert Greenchoice gebruikers van energie om ook hun eigen stroom op te wekken. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van wind- en zonne-energie of omgevingswarmte. Greenchoice helpt bovendien haar klanten om energie te besparen. Dit beperkt zich niet alleen tot het geven van advies, maar het bedrijf levert ook zelf besparingsproducten. Een belangrijke doelstelling van Greenchoice is het toegankelijk en betaalbaar maken van groene stroom voor iedereen. In september 2009 kwam Greenchoice bij de Consumentenbond als voordeligste uit de bus. Bovendien werd onlangs (januari 2011) de dienstverlening van Greenchoice, net als van De Friesland, beoordeeld met een 8,1.
Jurjen Algra, marketing manager van Greenchoice (beeld in bijlage): 'Wij vinden een goede service essentieel. Uiteindelijk zijn wij zelf ook klant en weten wij hoe belangrijk eerlijke en betrouwbare dienstverlening is. Bij ons is alles gericht op een duurzame wereld. Dat geldt voor onze klanten, maar ook zeker voor onszelf. Daarom reizen wij zo veel mogelijk met het openbaar vervoer en de fiets en zijn onze werkplekken duurzaam ingericht.'
Diana Monissen, voorzitter Raad van Bestuur van De Friesland: 'Voor zowel onze verzekerden als voor ons betekent dit een 'bovenslag'. Niet alleen geven wij invulling aan onze maatschappelijke verantwoordelijkheid om ons als organisatie in te zetten voor een beter milieu, onze verzekerden profiteren van de vele voordelen en een aantrekkelijke korting.'