Ingezonden persbericht


Persbericht
25 januari 2011

De Persgroep Advertising en AD.nl organiseren Nederlands Kampioenschap Klikken

Voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis vindt het Nederlands Kampioenschap Klikken plaats. Vanaf 24 januari houdt AD.nl in samenwerking met HP en Bol.com de eerste editie van dit Nederlandse kampioenschap. Na de voorrondes en de finale zal de winnaar een geldbedrag van ¤ 5.000 en een Touchsmart PC van HP mee nnaar huis nemen.

Justin Sandee, Sales Director Digital, de Persgroep Advertising Digital: 'We zijn er trots op dat we de primeur van het Nederlands Kampioenschap Klikken in Nederland mogen presenteren. AD.nl zal de finale rechtstreeks via webcams streamen op de site. We hopen naast het Nederlands record ook op een wereldrecord of een vermelding in het Guiness book of Records.' Voor dit kampioenschap is AD.nl een intensief partnership met HP aangegaan. Wanda van Wieringen, Consumer Marketing Manager, Personal Systems Group, HP: 'Met het NK klikken brengen HP en bol.com het brede assortiment HP-accessoires op ludieke wijze onder de aandacht'.

Nederlands Kampioenschap Klikken
Het Kampioenschap Klikken start op 24 januari en wordt in twee fasen gespeeld; de voorronde en de finale. In de voorronde, die 4 weken duurt, wordt gezocht naar de snelste klikker van Nederland. Deelnemers kunnen elke dag opnieuw meespelen en kans maken op verschillende HP prijzen, ongeacht de behaalde score. Door iedere week een nieuw level te introduceren worden de verschillende vaardigheden van de klikker op de proef gesteld.

De finale, in de vorm van een klikmarathon, wordt gespeeld op het hoofdkantoor van AD.nl. Daar zullen de finalisten onder toezicht van een notaris de finale spelen. De klikmarathon, gespeeld met HP muizen, wordt via webcams live vertoond op AD.nl. De winnaar van de finale krijgt, naast de titel Nederlands Kampioen Klikken, een geldbedrag van ¤5.000, de nieuwste Touchsmart PC van HP én mogelijk een wereldrecord.

www.AD.nl/klikken




Ingezonden persbericht