Beste journalist,
Helaas bevatte het eerste persbericht dat u vanochtend heeft ontvangen foutieve informatie over het aantal netwerken in het kidsnetwerk van Kids Channel. Hierin zijn ten onrechte de netwerken Disney en Disney XD opgenomen. Hieronder vindt u het juiste persbericht. Excuses voor deze fout.
Hilversum, 19 januari 2011
MassMedia
lanceert
Het eerste online kidsnetwerk
Deze maand lanceert MassMedia het Kids Channel, Nederlands eerste online kidsnetwerk. Met een gecombineerd bereik van bijna 1 miljoen kinderen in de leeftijd van 4 tot 14 jaar biedt het Kids Channel van MassMedia adverteerders de unieke mogelijkheid om op internet een ongekend bereik in deze doelgroep te behalen.
Richard Stoof, Managing Director van MassMedia: "Met de lancering van het Kids Channel biedt MassMedia één loket, waar bedrijven gericht een internetcampagne voor kids kunnen inkopen. Het kanaal biedt alleen maar kwalitatieve kindersites en heeft een ongeëvenaard bereik, dat zich ruimschoots kan meten met TV campagnes, tegen een aantrekkelijkere prijsstelling."
Het MassMedia Kids Channel biedt de volgende kindersites aan waar, gericht of in combinatie, campagnes op ingezet kunnen worden:
* Cartoon Network * Panfu
* Elkspel * Stardoll
* Boomerang * Habbo
Tezamen biedt het Kids Channel van MassMedia het hoogste unieke bereik in Nederland onder kinderen van 6 tot 14 jaar. In de komende periode wordt het netwerk aan kwalitatieve kindersites verder uitgebouwd.
Door de gecombineerde inkoop is het eenvoudig om in 1 keer zichtbaar te zijn op al deze populaire websites, met de garantie van minimale overlap door het achterliggende centrale systeem. Om de beste resultaten te garanderen biedt het kanaal diverse optimalisatiemogelijkheden en is ook sociaal demografische targetting mogelijk.
Stoof heeft hoge verwachtingen van het Kids Channel. "De eerste campagnes, ondermeer voor bioscoopreleases Megamind en Narnia, hebben we in december jl. geleverd met zeer goede resultaten. Het Kids Channel is voor bedrijven die hun marketing en communicatie op kids richten een succesvol alternatief voor de traditionele campagnes. Kinderen zijn ontzettend actief op internet en de game community sites die wij vertegenwoordigen, zoals Stardoll en Panfu, bieden zoveel meer mogelijkheden tot interactie en dus veel meer waarde voor de adverteerder."
Voor meer informatie
Over MassMedia
Met het Kids Channel biedt MassMedia adverteerders online campagnes gericht op de doelgroep 4 tot 14 jaar. MassMedia is het zusterbedrijf van MassMovement, een jong en creatief reclamebureau, gespecialiseerd in activatie campagnes op internet. In vijf jaar tijd heeft MassMovement een breed netwerk opgebouwd en online campagnes ontwikkeld voor uiteenlopende bedrijven als RTL, Centerparcs, WE Fashion, TUI, SNS Bank, Rabobank en Essent.
Noot voor redacties
Ingezonden persbericht