Gemeente Oldebroek
Besluiten en Plannen uit het gemeentenieuws van dinsdag 25 januari 2011
INGEKOMEN AANVRAGEN VOOR EEN OMGEVINGSVERGUNNING
Burgemeester en wethouders van Oldebroek maken bekend dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen voor het:
-kappen van één esdoorn en één berk, Kamplaan 8 in Wezep (269201100116 - 16 januari 2011);
-vergroten van een woning t.b.v. woningsplitsing, slopen en vervangen van diverse schuren, plaatsen van zonnecollectoren, plaatsen van erfafscheiding, het kappen van bomen, het aanleggen van een uitrit en het plaatsen van een tijdelijke woonunit, Bovenstraatweg 88 in Oldebroek (26920110121 - 17 januari 2011);
-plaatsen van een bijgebouw, Zuiderzeestraatweg 404a in Wezep (269201100137 - 18 januari 2011).
Het dossiernummer en de datum van binnenkomst staan tussen haakjes achter de aanvraag vermeld. Deze bekendmaking is bedoeld als informatie over de nog te behandelen aanvragen. Belanghebbenden worden hiermee in de gelegenheid gesteld kennis te nemen van de inhoud van de aanvragen. Voor meer informatie kunt u, op werkdagen tijdens openingsuren, contact opnemen met de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling.
VERGUNNINGEN
(besluiten waartegen bezwaar mogelijk is)
*van college B en W
KENNISGEVING BESCHIKKING WET ALGEMENE BEPALINGEN OMGEVINGSRECHT - REGULIERE VOORBEREIDINGSPROCEDURE
OMGEVINGVERGUNNING
Burgemeester en wethouders van Oldebroek maken bekend dat zij de volgende omgevingsvergunningen, hebben verleend voor het:
- oprichten van een dubbele garage met berging, Bovendwarsweg 89 in Oldebroek (269201002772 - 17 januari 2011);
- aanleggen van een paardenbak, Groote Woldweg 67 in Oosterwolde (269201002696 - 18 januari 2011);
aanleggen van een uitweg, Schippersland 1 in Oldebroek (269201002773 - 18 januari 2011);
- kappen van een Hollandse eik, Oude Wapenveldseweg 52 in Wezep (269201002783 - 19 januari 2011);
- aanleggen van een paardenbak, Zwarteweg 40 in Oosterwolde (269201002674 - 19 januari 2011);
- oprichten van 6 woningen type twee onder één kap, Westerakker 7 t/m13 en Vosbergen 27 en 29 in Oldebroek (269201002778 - 19 januari 2011);
- kappen van één beuk, twee berken, één lijsterbes en één kastanje, Wezenwegje ongenummerd in Oldebroek (269201002779 - 19 januari 2011);
- plaatsen van een dakopbouw en een kleine uitbreiding aan de rechterzijgevel en het plaatsen van drie vlaggenmasten, Industrieweg 36 in Wezep (269201002788 - 20 januari 2011);
- vervangen van een woning met bedrijfsruimte door een twee onder één kap woning en het aanleggen van een uitrit, Stationsweg 94 en 94A in Wezep (269201002694 - 20 januari 2011).
Het dossiernummer en de datum van verzending staan tussen haakjes achter de aanvraag/melding vermeld. Voor meer informatie kunt u, op werkdagen tijdens openingsuren, contact opnemen met de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling.
Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na genoemde datum tegen dit besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet uw naam en adres bevatten, duidelijk maken tegen welk besluit u bezwaar maakt en gemotiveerd, gedateerd en ondertekend zijn. Het bezwaarschrift moet worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders van Oldebroek, postbus 2, 8096 ZG Oldebroek. In afwachting van een beslissing op het bezwaarschrift kan schorsing van het besluit of een andere voorlopige voorziening worden gevraagd bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Zutphen, sector bestuursrecht, postbus 205, 7200 AE te Zutphen. Daarvoor is in het algemeen griffierecht verschuldigd.
KENNISGEVING BESCHIKKING WET ALGEMENE BEPALINGEN OMGEVINGSRECHT - UITGEBREIDE VOORBEREIDINGSPROCEDURE
OMGEVINGVERGUNNING
Burgemeester en wethouders van Oldebroek maken bekend dat zij de volgende omgevingsvergunningen, hebben verleend voor het:
- oprichten van een garage/berging, Oostendorperstraatweg 73 in Oosterwolde (269201002607 - 18 januari 2011).
Het dossiernummer en de datum van verzending staan tussen haakjes achter de aanvraag/melding vermeld. Voor meer informatie kunt u, op werkdagen tijdens openingsuren, contact opnemen met de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling.
De beschikking is ten opzichte van de ontwerp beschikking niet gewijzigd.
Tegen de beschikking kan beroep worden ingesteld door:
- Degenen die zienswijzen hebben ingebracht tegen de ontwerp beschikking.
- De adviseurs die gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheid advies uit te brengen over de ontwerp beschikking.
- Belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen zienswijzen te hebben ingebracht tegen de ontwerp beschikking.
De beschikking wordt na afloop van de beroepstermijn van kracht tenzij gedurende die termijn beroep is ingesteld en een verzoek om voorlopige voorziening is gedaan. De beschikking wordt niet van kracht voordat op dat verzoek is beslist. Het beroepsschrift moet in tweevoud worden ingediend bij de rechtbank Zutphen, sector bestuursrecht, postbus 205, 7200 AE te Zutphen. Het verzoek om voorlopige voorziening moet worden gericht aan de Voorzieningenrechter van de rechtbank in Zutphen, sector bestuursrecht, postbus 205, 7200 AE te Zutphen. Voor het indienen van een beroepschrift en/of een verzoek om voorlopige voorziening is in het algemeen griffierecht verschuldigd.
VERGUNNING
-De volgende vergunningen zijn verleend aan:
-de heer C.Y Tang en mevrouw H. Zhang tot het aanwezig hebben van speelautomaten in café/cafetaria ´t Haantje te Hattemerbroek;
-de heer B. van de Weg, namens Jeugdclub Hervormde Gemeente Oosterwolde, voor het verkopen van worsten in de kernen Oosterwolde en Noordeinde op zaterdag 19 februari 2011;
-de heer J.H. Borgers, namens Voetbalvereniging VSCO´61 te Oosterwolde , voor het houden van een loterij waarvan de trekking plaatsvindt in het gemeentehuis in Oldebroek op vrijdag 13 april 2011.
Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kan iedere belanghebbende tegen bovengenoemde besluiten binnen zes weken, nadat het besluit aan de aanvrager is toegezonden of anderszins bekend is gemaakt, een bezwaarschrift indienen bij het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen. Het indienen van een bezwaar schorst de werking niet. Een voorlopige voorziening kan gevraagd worden bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Zutphen, sector bestuursrecht, Postbus 205, 7200 AE, Zutphen. Hiervoor is in het algemeen griffierecht verschuldigd. Voor meer inlichtingen hierover: telefoon (0525) 638 200 begin_of_the_skype_highlighting (0525) 638 200 end_of_the_skype_highlighting.
KWIJTSCHELDING GEMEENTELIJKE BELASTINGEN
Eind januari worden de aanslagen gemeentelijke belastingen voor 2011 door de gemeente verstuurd. Voor de afvalstoffenheffing en de rioolheffing voor woningen kan kwijtschelding aangevraagd worden. Kwijtschelding wordt verleend als inkomen en vermogen niet boven een bepaald bedrag komen. Voor aangevraagde extra containers is geen kwijtschelding van afvalstoffenheffing mogelijk. De kwijtscheldingsmogelijkheid voor de hondenbelasting is met ingang van 2011 vervallen.
Wilt u kwijtschelding aanvragen, dan moet u een vragenformulier invullen. Dat formulier met toelichting is verkrijgbaar bij de informatiebalie in het gemeentehuis, Raadhuisplein 1 in Oldebroek en bij het dorpskantoor, Zuiderzeestraatweg 498A in Wezep. Ook kunt u het vragenformulier invullen via de website van de gemeente Oldebroek: www.oldebroek.nl. U kunt het formulier ook vanaf die website printen en het ingevuld naar de gemeente sturen, met de daarbij gevraagde gegevens. Voor de aanslagen die deze maand worden verstuurd wordt u verzocht uiterlijk 31 maart 2011 kwijtschelding aan te vragen.
Als u al eerder kwijtschelding hebt gekregen van gemeentelijke belastingen hoeft u voor het daaropvolgende jaar geen vragenformulier meer in te vullen. In dat geval beoordeelt de gemeente uw gegevens die bekend zijn bij de Belastingdienst, het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV) en de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Als blijkt dat uw gegevens en omstandigheden niet zijn veranderd krijgt u vanzelf kwijtschelding. Als u de gemeente geen toestemming hebt gegeven om uw gegevens op te vragen moet u een vragenformulier invullen.
De gemeente stuurt uw gegevens door naar Tricijn, die de heffing en invordering voor ondermeer waterschap Veluwe regelt. Als u bij de gemeente kwijtschelding aanvraagt of automatisch kwijtschelding van de gemeente krijgt hoeft u geen kwijtschelding bij het waterschap aan te vragen. Aan de hand van de gegevens die de gemeente doorstuurt beoordeelt Tricijn of u voor kwijtschelding van waterschapsbelastingen in aanmerking komt. Een afwijzing van uw verzoek door de gemeente betekent dat u ook geen kwijtschelding van waterschapsbelastingen krijgt.
BELEIDSREGELS VERGOEDING KOSTEN BELASTINGPROCEDURES
Als iemand bezwaar maakt tegen een gemeentelijke belastingaanslag of WOZ-beschikking kan hij in aanmerking komen voor een vergoeding van kosten die hij daarvoor heeft gemaakt. De kosten worden alleen vergoed op verzoek en als de uitspraak op het bezwaar tot wijziging van de belastingaanslag of WOZ-beschikking leidt. Het verzoek moet worden gedaan vóórdat op het bezwaar is beslist. Meestal wordt het verzoek in het bezwaarschrift gedaan. In het Besluit proceskosten bestuursrecht staat welke kosten vergoed kunnen worden en hoe de gemeente die vergoeding moet berekenen. Op 20 januari 2011 heeft de heffingsambtenaar van de gemeente Oldebroek beleidsregels vastgesteld, waarin nader wordt aangegeven welke bedragen (maximaal) worden vergoed.
De beleidsregels treden in werking met ingang van de eerste dag na die van de bekendmaking.
Ze zijn voor een periode van 12 weken (van 25 januari tot en met 19 april 2011) op werkdagen van 9.00 tot 12.00 uur voor iedereen kosteloos in te zien. Dat kan bij de informatiebalie in het gemeentehuis, Raadhuisplein 1 in Oldebroek en bij het dorpskantoor, Zuiderzeestraatweg 498A in Wezep. Op verzoek en tegen betaling kunt u er een kopie van krijgen. Daarnaast staan de beleidsregels, ook na de termijn van 12 weken, op de website van de gemeente: www.oldebroek.nl, bij 'bestuur en organisatie', 'gem. regelgeving' onder 'financiën en economie'.