Posterscope introduceert planningstool voor digitale schermen
Amsterdam, 20110124 -- Posterscope Nederland introduceert deze week Prism Screen: een multifunctionele online planningstool voor Digital Out of Home (DOOH). De tool geeft inzicht in het totale netwerkaanbod en de netto impact van digitale schermen in Nederland. Het maakt de markt minder complex en het effect beter verklaarbaar met als resultaat een hoger kwaliteitsniveau van DOOH planning en advies.
Complexe markt
Naast een aantal grote DOOH aanbieders bestaat de markt uit veel kleine specialisten, met een legio aan netwerken in verschillende niche omgevingen. Met ieder zo zijn eigen aanpak en benadering ten aanzien van prijsstelling en bereikgegevens. Tel daar de diversiteit aan toepassingsmogelijkheden bij op en je krijgt een enorm aanbod, wat logischerwijs voor een ingewikkeld en tijdrovend planningstraject zorgt.
Snel de beste keuze maken
Prism Screen lost dit probleem op door het gevarieerde digitale aanbod samen met de exploitanten onder te verdelen in uniforme netwerkomgevingen, regio's, periodes en schermtypes. Daarnaast koppelt de tool aan elk netwerk een formule die de netto impact berekent van de schermen. Dit maakt de tool baanbrekend binnen de markt. Posterscope kan nu snel en efficiënt verschillende planningsmogelijkheden met elkaar vergelijken op kwaliteit, prijs en bereik en zo vrij eenvoudig de beste keuze maken voor haar klanten.
Wereldwijde groei
Posterscope investeert met de introductie van Prism Screen in het professionaliseren van DOOH in Nederland en treedt hiermee in de voetstappen van haar moederorganisatie in Engeland, waar Posterscope marktleider is op het gebied van DOOH planning en advies. Alhoewel DOOH in Nederland nog in de kinderschoenen staat en toe is aan een professionaliseringsslag, verwacht Posterscope Nederland dat deze specifieke mediatak in de toekomst sterk zal groeien. Vooral vanwege de flexibiliteit en de interactieve mogelijkheden van dit mediumtype. Wereldwijd wordt er enorm geïnvesteerd in DOOH met bedragen van rond 250 miljoen euro per jaar en neemt het aandeel van de totale Out of Home bestedingen met 10 tot 30% toe. Dit zal in Nederland in de toekomst niet uitblijven.
Posterscope Nederland